AnonymBruker Skrevet 16. november 2017 #1 Del Skrevet 16. november 2017 Sigrid Bonde Tusvik spredte nakenbilder av Kåre Conradi og Rune Rudberg i beste sendetid i sitt humorprogram på NRK for noen år tilbake. Dette var for henne fryktelig morsomt, og hun syntes det var på sin plass å vise dette til hele det norske folk på riksdekkende TV. Nå gir hun Nora Mørk sin fulle støtte i jakten på mannfolka som spredte Mørks bilder. Nei, det var ikke samme muligheter med sosiale medier da, men det er uvesentlig. Det er handlingen i seg selv man må se på, og det hun gjorde er ikke på noen måte bedre enn de som har spredt Mørks nakenbilder. Uavhengig om Conradi og Rudberg selv er krenket eller ikke. Hun har spredt intime bilder av personer som har fått sine bilder stjålet. Mot deres samtykke. Hvorfor skal dette aksepteres, samtidig som man gir Nora Mørk full støtte i sin sak? Gi meg EN god grunn til at dette skal godtas og ikke reageres på. Jeg håper virkelig at Tusvik blir anmeldt for dette (nei, saken er ikke foreldet), og bør selvsagt få samme evt. straff som de som har spredt Mørks nakenbilde. Faktisk er vel Tusviks handling enda verre, da hun spredte et på en åpen riksdekkende kanal, mens Mørks bilder ble spredt vi en Facebook-gruppe, og flertallet av oss hadde ikke engang hørt om bildene før hun selv stod fram og fortalte om dem. Anonymkode: 4fec3...4ab 26 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
herzeleid Skrevet 16. november 2017 #2 Del Skrevet 16. november 2017 Ja det er igrunn ganske "artig" hvordan man har moret seg med denslags når det gjelder menn, mens når det her gjelder en kvinne er det bortimot en nasjonal tragedie med unisone støtteerklæringer. https://www.vg.no/rampelys/tv/nrk-brukte-nakenbilde-av-conradi-i-tv-program/a/533197/ 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. november 2017 #3 Del Skrevet 16. november 2017 39 minutter siden, herzeleid skrev: Ja det er igrunn ganske "artig" hvordan man har moret seg med denslags når det gjelder menn, mens når det her gjelder en kvinne er det bortimot en nasjonal tragedie med unisone støtteerklæringer. https://www.vg.no/rampelys/tv/nrk-brukte-nakenbilde-av-conradi-i-tv-program/a/533197/ Det er kanskje fordi du neppe fant en rekke kvinner som spredte nakenbildene av Conradi, eller sprer nakenbilder av menn generelt, eller gjør en innsats for å hacke seg inn på menns mobiltelefoner eller pc`er for å få fatt i nakenbilder som kan spres videre. Forskjell på hva Nora Mørk opplever nå, utsatt av en rekke norske menn, kontra hva Conradi opplevde da. Det er vel først og fremst menn som bruker masse tid og krefter på å få fatt i nakenbilder av diverse kjendiskvinner for å spre de mest mulig. Du ser ikke kvinner holde på slik. Anonymkode: 3b35a...288 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Petra75 Skrevet 16. november 2017 #4 Del Skrevet 16. november 2017 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er kanskje fordi du neppe fant en rekke kvinner som spredte nakenbildene av Conradi, eller sprer nakenbilder av menn generelt, eller gjør en innsats for å hacke seg inn på menns mobiltelefoner eller pc`er for å få fatt i nakenbilder som kan spres videre. Forskjell på hva Nora Mørk opplever nå, utsatt av en rekke norske menn, kontra hva Conradi opplevde da. Det er vel først og fremst menn som bruker masse tid og krefter på å få fatt i nakenbilder av diverse kjendiskvinner for å spre de mest mulig. Du ser ikke kvinner holde på slik. Anonymkode: 3b35a...288 Nåja. Både jeg og de fleste jeg kjenner fikk bildene av Conradi på Mail da det sto på som verst. Og kvinnene var ikke noe dårligere på å dele enn andre, mener jeg å huske. 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest C.Tramell Skrevet 16. november 2017 #5 Del Skrevet 16. november 2017 Helt enig med deg. Så pinlig dobbeltmoralsk av Bonde Tusvik! Det hadde vært fint om engasjementet i Mørk-saken kommer av at hun har blitt klokere med årene og angrer på det hun gjorde mot Conradi & co, men jeg tviler i grunnen på det. Synes de to damene der er ganske uspiselige. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. november 2017 #6 Del Skrevet 16. november 2017 Dette er helt vanlig dobbeltmoral hos enkelte kvinner. Krise om noe gjør det mot sine medsøstre, greit å gjøre det selv med menn. Anonymkode: 55492...443 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. november 2017 #7 Del Skrevet 17. november 2017 Siden det ikke har skjedd en lignende henselse på 10 år, så er vel det et ganske klart signal om at vi ikke aksepterer det Anonymkode: 5d590...bfc 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
herzeleid Skrevet 17. november 2017 #8 Del Skrevet 17. november 2017 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er kanskje fordi du neppe fant en rekke kvinner som spredte nakenbildene av Conradi, eller sprer nakenbilder av menn generelt, eller gjør en innsats for å hacke seg inn på menns mobiltelefoner eller pc`er for å få fatt i nakenbilder som kan spres videre. Forskjell på hva Nora Mørk opplever nå, utsatt av en rekke norske menn, kontra hva Conradi opplevde da. Det er vel først og fremst menn som bruker masse tid og krefter på å få fatt i nakenbilder av diverse kjendiskvinner for å spre de mest mulig. Du ser ikke kvinner holde på slik. Anonymkode: 3b35a...288 Hva har dette med saken å gjøre? I begge tilfeller ble det spredd nakenbilder av en kjendis uten dennes samtykke, men der kvinnen mottar massiv støtte og spredningen universal fordømming i offentligheten ble spredningen av mannens bilder en "morrosak" der nevnte komiker selv deltok i spredningen av bildene. Hun deltok ironisk nok forleden i en diskusjon på dagsnytt atten om seksuell trakassering i mediebransjen, til tross for å ha vært en kraftig eksponent for det selv, ref poenget over. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. november 2017 #9 Del Skrevet 17. november 2017 Nå får det være nok! Sigrid Bonde Tusvik er en hederskvinne, og slett ikke dobbeltmoralsk! Bildene av Conradi skadet ham på ingen måte, slik bildene av Mørk skader henne. Dette er annerledes for menn. Nora Mørk kan lett bli offer for stygge folks harsellering og kan f.eks. bli kalt "Hora Mørk" osv. Dette er litt som at menn hylles om de ligger med mange damer mens damer skjelles ut som horer om de ligger med mange menn. Anonymkode: ca1ee...390 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. november 2017 #10 Del Skrevet 17. november 2017 2 timer siden, herzeleid skrev: Hva har dette med saken å gjøre? I begge tilfeller ble det spredd nakenbilder av en kjendis uten dennes samtykke, men der kvinnen mottar massiv støtte og spredningen universal fordømming i offentligheten ble spredningen av mannens bilder en "morrosak" der nevnte komiker selv deltok i spredningen av bildene. Hun deltok ironisk nok forleden i en diskusjon på dagsnytt atten om seksuell trakassering i mediebransjen, til tross for å ha vært en kraftig eksponent for det selv, ref poenget over. Det har alt med saken å gjøre. På den tid dette skjedde med Conradi fantes ikke facebook engang, med lukkede grupper av menn (eller kvinner i dette tilfellet) som spredte bildene. Det er stor forskjell på når en mann sine nakenbilder blir slått opp offentlig, kontra en kvinnes. Har du ikke fått med deg at det fortrinnsvis er menn som hacker seg inn på kvinners mobiler og pcér for å stjele bilder de kan spre? Det er ikke kvinner som holder på med slik. Bonde Tusvik har sitt på det rene når hun problematiserer seksuell trakassering. Seksuell trakassering rammer først og fremst kvinner, utført av menn. At hun har stått for en av ytterst få tilfeller av offentlig seksuell trakassering av menn endrer ikke på dette i det hele tatt. Se bare på sakene osm rulles opp i media i disse dager hvor ofrene er kvinner. Om seksuell trakassering av menn, utført av kvinner, var et like stort problem - hvorfor hører vi så lite om det? Vi hører så lite om det at enkelte ser seg nødt til å trekke fram èn 10 år gammel sak. Hvorfor fokusere på dette, når alle vet at problemet gjelder her og nå, og fortrinnsvis rammer kvinner, ikke menn? Er det ikke mer rasjonelt og oppegående å fokusere på de som blir rammet verst og oftest, dvs kvinner, og ikke menn, som blir rammet en sjelden gang? Alle vet at det er menn som står bak 85-90% av all seksuell trakassering, hvor kvinner blir rammet i sikkert 80% av tilfellene. Hvorfor fokuserer du ikke på dette, men heller en ti år gammel sak hvor en mann ble rammet av en kvinne? Du trenger ikke svare, siden svaret gir seg selv. Anonymkode: 3b35a...288 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ingenting2 Skrevet 17. november 2017 #11 Del Skrevet 17. november 2017 10 timer siden, Petra75 skrev: Nåja. Både jeg og de fleste jeg kjenner fikk bildene av Conradi på Mail da det sto på som verst. Og kvinnene var ikke noe dårligere på å dele enn andre, mener jeg å huske. Jeg fikk også bildene på mail. Men jeg fikk de ikke av kvinner. Jobbet i et firma der it avdelingen hadde bots på alles maskiner som skulle besørge at slikt ikke lå hos de ansatte. Men disse gutta koste seg med det bots’ene fant. Det var de som viste meg Paris Hilton filmen, og Kardashians... Og det var en av de som sendte meg bildene av Kåre Conradi.... Jeg syns Sigrid bør ta seg ei bolle om hun har delt dette før. Jeg slettet det jeg fikk, og sa fra til sjefen om it-gutta. Kan seriøst ikke huske at venninnene pratet om dette heller. Må legge til at jeg kjenner dama Kåre var sammen med, så det kan hende det gjorde at vi virkelig ikke ville ta del i det. Men generelt sett ville jeg uansett aldri delt noe videre, og jeg har fått en andel opp gjennom årene. Av menn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Apis Skrevet 17. november 2017 #12 Del Skrevet 17. november 2017 Sigrid Bonde Tusvik har i alle fall meldt seg selv ut av diskusjonen rundt Nora Mørk, når hun delte bildene av Kåre Conradi, mener bestemt at han selv ikke syntes det var noe særlig hyggelig at disse bildene ble delt, loven deler jo ikke på kjønn 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. november 2017 #13 Del Skrevet 17. november 2017 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det har alt med saken å gjøre. På den tid dette skjedde med Conradi fantes ikke facebook engang, med lukkede grupper av menn (eller kvinner i dette tilfellet) som spredte bildene. Det er stor forskjell på når en mann sine nakenbilder blir slått opp offentlig, kontra en kvinnes. Har du ikke fått med deg at det fortrinnsvis er menn som hacker seg inn på kvinners mobiler og pcér for å stjele bilder de kan spre? Det er ikke kvinner som holder på med slik. Bonde Tusvik har sitt på det rene når hun problematiserer seksuell trakassering. Seksuell trakassering rammer først og fremst kvinner, utført av menn. At hun har stått for en av ytterst få tilfeller av offentlig seksuell trakassering av menn endrer ikke på dette i det hele tatt. Se bare på sakene osm rulles opp i media i disse dager hvor ofrene er kvinner. Om seksuell trakassering av menn, utført av kvinner, var et like stort problem - hvorfor hører vi så lite om det? Vi hører så lite om det at enkelte ser seg nødt til å trekke fram èn 10 år gammel sak. Hvorfor fokusere på dette, når alle vet at problemet gjelder her og nå, og fortrinnsvis rammer kvinner, ikke menn? Er det ikke mer rasjonelt og oppegående å fokusere på de som blir rammet verst og oftest, dvs kvinner, og ikke menn, som blir rammet en sjelden gang? Alle vet at det er menn som står bak 85-90% av all seksuell trakassering, hvor kvinner blir rammet i sikkert 80% av tilfellene. Hvorfor fokuserer du ikke på dette, men heller en ti år gammel sak hvor en mann ble rammet av en kvinne? Du trenger ikke svare, siden svaret gir seg selv. Anonymkode: 3b35a...288 Jeg fatter ikke hvorfor du terper på om at sosiale medier ikke fantes for 10 år siden? Det har ikke noe med saken å gjøre! Det eneste du gjør er å fremstå som svært lite reflektert. Og om vi skal legge vekt på aspektet "sosiale medier", så var det like mye spredning av bilder da som nå. Men man brukte andre kanaler som LiveJournal, mIRC, det ble satt opp hjemmesider som viste bildene og man sendte e-poster. Uansett, det Tusvik Bonde har gjort er forkastelig. Og det som gjør saken enda mer hyklerisk er at hun nå står opp om trakassering i mediebransjen. Hun burde feie for sin egen dør før hun åpnet kjeften. Håper hun blir anmeldt av Conradi, kun for å statuere ett eksempel. Anonymkode: 62a09...a64 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ak90 Skrevet 17. november 2017 #14 Del Skrevet 17. november 2017 Helt enig med HI! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. november 2017 #15 Del Skrevet 17. november 2017 Sigrid Bonde Tusvik er ganske ufyselig, og det har hun vel alltid vært. Anonymkode: d7ff9...254 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. november 2017 #16 Del Skrevet 17. november 2017 Håper hun etterhvert prøver å forklare forskjellen for oss. Anonymkode: a5342...3e4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GiftMann38 Skrevet 17. november 2017 #17 Del Skrevet 17. november 2017 Ser mange unnskylder ufyselige og vulgære Bonde Tusvik med at det er så lenge siden, men hun satt og hånlo av saken for så sent som to år siden i en podcast. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
linsejesus Skrevet 17. november 2017 #18 Del Skrevet 17. november 2017 Dobbeltmoral betyr å ha to motstridende moralske standarder. Jeg har ikke fått med meg noen saker om at Bonde Tusvik uttrykker sin støtte til Mørk, men om hun gjør det kan det bety at hun har forandret mening siden greia med Conradi. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GiftMann38 Skrevet 17. november 2017 #19 Del Skrevet 17. november 2017 4 minutes ago, linsejesus said: Dobbeltmoral betyr å ha to motstridende moralske standarder. Jeg har ikke fått med meg noen saker om at Bonde Tusvik uttrykker sin støtte til Mørk, men om hun gjør det kan det bety at hun har forandret mening siden greia med Conradi. Kan ha skjedd mye på to år, men jeg tviler. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Altan Skrevet 17. november 2017 #20 Del Skrevet 17. november 2017 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er kanskje fordi du neppe fant en rekke kvinner som spredte nakenbildene av Conradi, eller sprer nakenbilder av menn generelt, eller gjør en innsats for å hacke seg inn på menns mobiltelefoner eller pc`er for å få fatt i nakenbilder som kan spres videre. Forskjell på hva Nora Mørk opplever nå, utsatt av en rekke norske menn, kontra hva Conradi opplevde da. Det er vel først og fremst menn som bruker masse tid og krefter på å få fatt i nakenbilder av diverse kjendiskvinner for å spre de mest mulig. Du ser ikke kvinner holde på slik. Anonymkode: 3b35a...288 Hva har spredning og bruksmetode med denne saken å gjøre? Det er like nedverdigende å latterliggjort i massemedia (for liten... i denne sammenheng), som det å bli seksualisert i massemedia! Pga. Tusvik har jeg sett hans bilder på avveie. Uten å søke etter det! Men jeg kommer forhåpentlegvis ikke til å se Noras bilder, for hun får den respekten av underholdnings media så de ikke vil vise disse! Men vi må søke etter bildene for finne dem. Men det er noe jeg ikke akter å gjøre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå