Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei kloke mennesker. 

Jeg har etter endt utdanning slitt med å få meg jobb, men fikk etter noen år så og si drømmejobben. Faglig er den spennende, og når det kommer til innhold og utfordringer er den svært tilfredsstillende. 

Det er bare det at jeg har flyttet for å få denne jobben, og kjenner at jeg sliter med å bli en del av lokalsamfunnet. Har bodd her i seks måneder, og var i utgangspunktet åpen for å bli boende en god stund, men kjenner at det tærer på meg i hverdagen. 

Hvor lenge bør jeg "holde ut", tenker at det er tidlig å kaste inn håndkleet. Ønsker å benytte denne muligheten til å vise fremtidige arbeidsgivere at jeg kan stå i denne type jobb, og levere. Samtidig føler jeg at jeg setter livet mitt på vent. 

Siden dette er min første relevante jobb vil jeg benytte meg av muligheten til å bygge videre på de erfaringene jeg gjør meg her.  

Ser egentlig etter tanker og råd om situasjonen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Til du finner ny jobb. Min første jobb hadde jeg i 9 måneder, sluttet av samme grunn som deg. Ingen som har reagert på dette senere.

Anonymkode: a4901...e7d

Skrevet

Ville vært aktiv søker mens jeg var i jobben om jeg ikke var helt fornøyd. Det trengs jo ikke sies til sjefen. Alle jobber har oppsigelsestid. Men ville holdt ut i hvert fall i ett år. Men det ser jo ikke dårlig ut på CVen om du fikk jobb det året du sluttet. Det de ser på er "dødtid" og det blir du alltids konfrontert med. 

Skrevet

Ville startet søkingen nå, jeg. Vær helt åpen på at du egentlig har drømmejobben allerede, men ønsker å bytte fordi du vil komme nærmere familie og kjente. Det er uansett fint å ha god tid på å finne ny jobb.

Anonymkode: 4e62e...9ec

• Liker 1
Skrevet

Sier som de over, begynn letingen allerede nå. Ettersom det tok tid for deg å finne den jobben du ønsket deg, vil det kunne ta tid å finne den nærmere der du er fra også. Ingenting å ha dårlig samvittighet for. Det er viktig å trives med livet etter jobb også!

Anonymkode: 59dd5...5dd

• Liker 1
Skrevet

Jeg tenker det har med hvor høyt du verdsetter jobb (du sier dette er drømmejobben) vs hvor viktig det sosiale, familie og hjemsted er for deg. Er sistnevnte viktigst bør du begynne å søke jobber på hjemstedet nå, men om jobben er veldig viktig for deg og dette er drømmejobben, som fremdeles gir deg utfordringer og som vil ha mye å bety for din videre karriere, ville jeg ha holdt ut en stund til. I intervju vil du bli spurt om hvorfor du vurderer å søke ny jobb etter så kort tid. Så vil de jo tolke svaret ditt mot hvor viktig jobb er for deg. 

Anonymkode: 71e92...6b7

Skrevet

Jeg er i lignende situasjon. Vært i en ganske bra jobb nå i snart 3 år. Men har liksom ingen venner her.

Om et halvt år skal jeg flytte tilbake til hjemtraktene. Om jeg ikke får jobb tar jeg videreutdanning og søke tilkallingsvikarjobber mens jeg studerer. Håpe å få en fot innenfor et sted. 

Anonymkode: beb19...8b2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...