AnonymBruker Skrevet 16. november 2017 #1 Skrevet 16. november 2017 Gikk på stilnoct 5 mg i et halvt år, men knallgod effekt. Nå får jeg ikke tabletter mer, med årsak av at disse pillene ikke skal brukes over lengre tid. Men er det så mye bedre at jeg må leve uten søvn? Det kan gi masse farlige helseskader på sikt. Jeg blir ikke "resistent" mot pillene, har aldri trengt å øke dosen. Har tatt et par ganger i uka. Anonymkode: 67dcb...796
AnonymBruker Skrevet 16. november 2017 #2 Skrevet 16. november 2017 Den typen tabletter er vanedannende, og man utvikler også toleranse overfor virkestoffet etter en tid. Foruten at man ikke klarer å sove uten, hvis en har tatt de daglig over tid. Eldre mennesker kan gå på slike i årevis, mens de er mer restriktive overfor yngre mennesker. Dette er b-preparater. Anonymkode: 54e13...958 1
AnonymBruker Skrevet 16. november 2017 #3 Skrevet 16. november 2017 Har tatt stilnoct, og det har funket fantastisk for meg. Har prøvd mye, men ingen andre preparater fungerer like bra. Får det heller ikke av fastlegen min for tiden, da dette er såpass vanedannende. Føler med deg. Anonymkode: d92ed...87a
AnonymBruker Skrevet 16. november 2017 #4 Skrevet 16. november 2017 1 minute ago, AnonymBruker said: Den typen tabletter er vanedannende, og man utvikler også toleranse overfor virkestoffet etter en tid. Foruten at man ikke klarer å sove uten, hvis en har tatt de daglig over tid. Eldre mennesker kan gå på slike i årevis, mens de er mer restriktive overfor yngre mennesker. Dette er b-preparater. Anonymkode: 54e13...958 Takk for svar. Har ikke utviklet toleranse selv, merker jeg blir svimmel av så lite som 5 mg bare det har gått 2 dager uten. Så tror ikke jeg utvikler toleranse så lenge jeg bare tar det et par dager i uka, men det ville ikke legen høre om. 1 minute ago, AnonymBruker said: Har tatt stilnoct, og det har funket fantastisk for meg. Har prøvd mye, men ingen andre preparater fungerer like bra. Får det heller ikke av fastlegen min for tiden, da dette er såpass vanedannende. Føler med deg. Anonymkode: d92ed...87a Ikke sant, jeg har også prøvd det meste, men stilnoct er det eneste jeg sovner momentant av, OG jeg slipper hang over. Det var som en gave fra oven å bli sikret en god natts søvn med disse pillene, men nå er det tilbake til start Anonymkode: 67dcb...796
AnonymBruker Skrevet 16. november 2017 #5 Skrevet 16. november 2017 Jeg har. Jeg går fremdeles, bytter mellom stilnoct og imovane. Man skal ikke gå på de over lengre tid, de er vanedannende og man trenger ofte høyere dose etterhvert. Innsovningstabeletter brukes mot symptomene men gjør ingenting med årsaken til søvnproblemer. De blir derfor ofte brukt i en liten periode. Når det er sagt. Jeg har hatt insomnia i 10 år. Og var helt ufør i 2 år pga det. Gikk på aap og hadde absolutt null livskvalitet. Nå har jeg gått på innsovningstabletter i 2 år, har full jobb og et velfungerende liv. Men jeg gjorde alt før dette ble løsningen. Jeg har prøvd alle preparater, har vært på søvnsenter, yoga, meditasjon, trening, hatt et strengt regime hvor jeg ikke en gang kunne delta i bryllup fordi jeg måtte legge meg osv. Hvor lenge har du slitt med søvn? Og hvor lite sover du? Anonymkode: 7262a...a08 2
AnonymBruker Skrevet 16. november 2017 #6 Skrevet 16. november 2017 Har tatt stilnoct men har gått over til vallergan nå. Funker fint og er ikke vanedannende. Anonymkode: fd8d9...cd1
AnonymBruker Skrevet 16. november 2017 #7 Skrevet 16. november 2017 Legen ba meg gå over til Remeron som ikke er vanedannende. Fungerte bra for meg. Anonymkode: 366d5...3e8
AnonymBruker Skrevet 16. november 2017 #8 Skrevet 16. november 2017 2 minutes ago, AnonymBruker said: Jeg har. Jeg går fremdeles, bytter mellom stilnoct og imovane. Man skal ikke gå på de over lengre tid, de er vanedannende og man trenger ofte høyere dose etterhvert. Innsovningstabeletter brukes mot symptomene men gjør ingenting med årsaken til søvnproblemer. De blir derfor ofte brukt i en liten periode. Når det er sagt. Jeg har hatt insomnia i 10 år. Og var helt ufør i 2 år pga det. Gikk på aap og hadde absolutt null livskvalitet. Nå har jeg gått på innsovningstabletter i 2 år, har full jobb og et velfungerende liv. Men jeg gjorde alt før dette ble løsningen. Jeg har prøvd alle preparater, har vært på søvnsenter, yoga, meditasjon, trening, hatt et strengt regime hvor jeg ikke en gang kunne delta i bryllup fordi jeg måtte legge meg osv. Hvor lenge har du slitt med søvn? Og hvor lite sover du? Anonymkode: 7262a...a08 Takk for svar. Har slitt siden tenårene, kanskje en 10 års tid. Har prøvd alt innenfor søvnhygiene, og står opp 7 hver morgen. Får fortsatt ikke sove før 4-5 og av og til blir det bare døgning, typisk før dager jeg vet er lange og hvor jeg trenger energi. 6 minutes ago, AnonymBruker said: Har tatt stilnoct men har gått over til vallergan nå. Funker fint og er ikke vanedannende. Anonymkode: fd8d9...cd1 Takk for tips, jeg ble trøtt av vallergan, men syns fortsatt innsovningen var vanskelig. Var også et vrak dagen derpå, selv om jeg vet ikke alle får hang over av det. Synd, for hadde det ikke vært for hang over kunne jeg økt dosen og sikkert fått sove godt av det. 5 minutes ago, AnonymBruker said: Legen ba meg gå over til Remeron som ikke er vanedannende. Fungerte bra for meg. Anonymkode: 366d5...3e8 Takk for tips, skal sjekke ut Anonymkode: 67dcb...796
AnonymBruker Skrevet 16. november 2017 #9 Skrevet 16. november 2017 Jeg har fått den medisinen i flere år, men har ikke øket dosen, så det at den skal slutte å virke ved lengre bruk, har ikke jeg merket noe til. Anonymkode: a5f33...a76 1
AnonymBruker Skrevet 16. november 2017 #10 Skrevet 16. november 2017 Hvor lenge gikk du på vallergan? Jeg ble også sikkelig dårlig av disse, men etter et par mnd gikk det over. Mange holder ikke ut lenge nok til at bivirkningen går over. Disse kan man øke dosen med ganske mye, så dersom du tror du kunne sovnet av dem, ville jeg gitt det et langvarig forsøk. Anonymkode: 7262a...a08
AnonymBruker Skrevet 16. november 2017 #11 Skrevet 16. november 2017 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Takk for svar. Har slitt siden tenårene, kanskje en 10 års tid. Har prøvd alt innenfor søvnhygiene, og står opp 7 hver morgen. Får fortsatt ikke sove før 4-5 og av og til blir det bare døgning, typisk før dager jeg vet er lange og hvor jeg trenger energi. Takk for tips, jeg ble trøtt av vallergan, men syns fortsatt innsovningen var vanskelig. Var også et vrak dagen derpå, selv om jeg vet ikke alle får hang over av det. Synd, for hadde det ikke vært for hang over kunne jeg økt dosen og sikkert fått sove godt av det. Takk for tips, skal sjekke ut Anonymkode: 67dcb...796 Remeron er et anti-depressiva, man sover veldig godt på den, men risikerer at den henger i lenge, i tillegg så er det mange som legger på seg mye av den medisinen, man får oksehunger. Anonymkode: a5f33...a76
EvaLena Skrevet 16. november 2017 #12 Skrevet 16. november 2017 Jeg har brukt stilnoct daglig i over 10 år. Beste som hjelper meg å sovne. Nå prøver jeg Remeron og quetiapin sammen, men det er ikke like bra.
AnonymBruker Skrevet 16. november 2017 #13 Skrevet 16. november 2017 35 minutter siden, AnonymBruker skrev: Takk for svar. Har ikke utviklet toleranse selv, merker jeg blir svimmel av så lite som 5 mg bare det har gått 2 dager uten. Så tror ikke jeg utvikler toleranse så lenge jeg bare tar det et par dager i uka, men det ville ikke legen høre om. Ikke sant, jeg har også prøvd det meste, men stilnoct er det eneste jeg sovner momentant av, OG jeg slipper hang over. Det var som en gave fra oven å bli sikret en god natts søvn med disse pillene, men nå er det tilbake til start Anonymkode: 67dcb...796 Du har jo åpenbart bygget opp toleranse om du ikke har klart å stabilisere søvnen din over lengre tid med "krykker". Og derfor trenger det over enda lengre tid. Anonymkode: 0e80c...798
AnonymBruker Skrevet 16. november 2017 #14 Skrevet 16. november 2017 13 minutes ago, AnonymBruker said: Hvor lenge gikk du på vallergan? Jeg ble også sikkelig dårlig av disse, men etter et par mnd gikk det over. Mange holder ikke ut lenge nok til at bivirkningen går over. Disse kan man øke dosen med ganske mye, så dersom du tror du kunne sovnet av dem, ville jeg gitt det et langvarig forsøk. Anonymkode: 7262a...a08 Ikke så lenge må jeg innrømme, kan jo gi det et nytt forsøk for har en pakke liggende. 5 mg hadde ingen effekt, ble trøtt av 10 mg men mom meg neste ikke opp av senga dagen etter så fristet ikke til gjentagelse 15 minutes ago, AnonymBruker said: Remeron er et anti-depressiva, man sover veldig godt på den, men risikerer at den henger i lenge, i tillegg så er det mange som legger på seg mye av den medisinen, man får oksehunger. Anonymkode: a5f33...a76 Ah, takk for info. Har prøvd et anti-depressiva tidligere hvor var helt bomull i hodet dagen etter, så kanskje ikke for meg da. 7 minutes ago, EvaLena said: Jeg har brukt stilnoct daglig i over 10 år. Beste som hjelper meg å sovne. Nå prøver jeg Remeron og quetiapin sammen, men det er ikke like bra. Ja, det er det beste. Merkelig hvordan noen får over flere år og andre bare i toppen 6 mnd. Skal forsøke vallergan igjen, om det ikke funker bytter jeg lege i håp om at den nye vil skrive ut. 3 minutes ago, AnonymBruker said: Du har jo åpenbart bygget opp toleranse om du ikke har klart å stabilisere søvnen din over lengre tid med "krykker". Og derfor trenger det over enda lengre tid. Anonymkode: 0e80c...798 Sover like dårlig uten nå som jeg gjorde før jeg begynte med de. Men trodde toleranse betydde at man ble immun og måtte øke dose? For det måtte jeg jo ikke. Anonymkode: 67dcb...796
AnonymBruker Skrevet 16. november 2017 #15 Skrevet 16. november 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ikke så lenge må jeg innrømme, kan jo gi det et nytt forsøk for har en pakke liggende. 5 mg hadde ingen effekt, ble trøtt av 10 mg men mom meg neste ikke opp av senga dagen etter så fristet ikke til gjentagelse Ah, takk for info. Har prøvd et anti-depressiva tidligere hvor var helt bomull i hodet dagen etter, så kanskje ikke for meg da. Ja, det er det beste. Merkelig hvordan noen får over flere år og andre bare i toppen 6 mnd. Skal forsøke vallergan igjen, om det ikke funker bytter jeg lege i håp om at den nye vil skrive ut. Sover like dårlig uten nå som jeg gjorde før jeg begynte med de. Men trodde toleranse betydde at man ble immun og måtte øke dose? For det måtte jeg jo ikke. Anonymkode: 67dcb...796 Man får hovedsakelig stilnoc for å bygge opp god søvnhygene. Jo toleranse er også at du øker, men også at man ikke klarer å slutte. Tror du bør undersøke andre ting og fokusere mindre på medisinen. Det er som regel slik at dårig søvn over tid er et symptom på noe, mikset med dårlig søvnhygene. Finn ut av de to tingene (noe man bør gjøre mens man går på medisin egentlig). Anonymkode: 0e80c...798
AnonymBruker Skrevet 16. november 2017 #16 Skrevet 16. november 2017 39 minutter siden, AnonymBruker skrev: Remeron er et anti-depressiva, man sover veldig godt på den, men risikerer at den henger i lenge, i tillegg så er det mange som legger på seg mye av den medisinen, man får oksehunger. Anonymkode: a5f33...a76 Jeg er brukeren som gikk over på Remeron. Jeg er litt treg på morgenen. En smule tregere enn uten. Allikevel er det ingen forskjell på det å stå opp. Innen jeg kommer på jobb så er alt som vanlig. Jeg vet at økt sult er en av bivirkningene, men jeg har ikke kjent på det. Like undervektig som før. Nå tar jeg det ikke lenger hverden kveld og ofte så reduserer jeg dosen fra 25 til 7,5. Mitt problem er inn soving. Jeg har testet ut Vallergan. Totalt ødelagt dagen etterpå. Kunne aldri ha funket på jobb. Anonymkode: 366d5...3e8
AnonymBruker Skrevet 19. november 2017 #17 Skrevet 19. november 2017 Tok 15 mg vallergan kl 11, men fortsatt lys våken kl 4. Stod opp tidlig i dag morges/går, så har ikke noe med det å gjøre. Fortvilet over at ikke vallergan fungerte, nå står jeg jo helt på bar bakke her, for legen vil ikke skrive ut noe annet til meg. Anonymkode: 67dcb...796
Duff Skrevet 19. november 2017 #18 Skrevet 19. november 2017 Jeg har brukt de fast i noen år nå og merker at de virker dårligere. Våkner nå ofte etter enten 4 timer eller jeg vpkner ikke i det hele tatt (må dras ut av sengen) Anbefaler virkelig ikke å bruke den fast. Før de brukte jeg apodorm til de slutter å virke. Tok de to netter i uka. Prøvde store som hjalp i ca 6 mnd og har også forsøkt lav dose quetiapinen men den ble jeg helt ødelagt av. Søvnig til 1000 men kroppen ble full av spasmer så jeg sovnet ikke.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå