AnonymBruker Skrevet 16. november 2017 #1 Skrevet 16. november 2017 Noen som vet hvor lang tid det pleier å ta før man får søke/hvis man får søke uføretrygd når man har sendt inn alle papirer, hatt møte og legen har sendt inn sine papirer? Lurer litt på når man får tilbakemelding... Noen som har erfaring? Anonymkode: cb79a...53f
AnonymBruker Skrevet 16. november 2017 #2 Skrevet 16. november 2017 Hvis du går på AAP nå, så må du ha vært gjennom alt av tiltak, behandling osv. som NAV mener du skal ha vært i gjennom. + at du må være 100 % ferdig utredet og avklart. For at du skal være ferdig avklart må du gjennom en arbeidsevnevurdering som tar fra 4-12 uker. Etter dette skal veilederen din og rådgivende lege i NAV vurdere om de kan støtte en uføresøknad. Hvis du får klarsignal skal veilederen din skal skrive en arbeidsevnevurdering ut i fra rapporten til tiltaksarrangør (arbeidsevnevurderingen). Dette kan ta laaang tid. Anonymkode: dc587...740
AnonymBruker Skrevet 16. november 2017 #3 Skrevet 16. november 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvis du går på AAP nå, så må du ha vært gjennom alt av tiltak, behandling osv. som NAV mener du skal ha vært i gjennom. + at du må være 100 % ferdig utredet og avklart. For at du skal være ferdig avklart må du gjennom en arbeidsevnevurdering som tar fra 4-12 uker. Etter dette skal veilederen din og rådgivende lege i NAV vurdere om de kan støtte en uføresøknad. Hvis du får klarsignal skal veilederen din skal skrive en arbeidsevnevurdering ut i fra rapporten til tiltaksarrangør (arbeidsevnevurderingen). Dette kan ta laaang tid. Anonymkode: dc587...740 Alt dette er gjort. Vært på AAP 1 år, tiltaksarrangør mener uføretrygd er på sin plass, legen er av samme oppfatning, alt av papirer er sendt fra dem begge. Venter nå på klarsignal fra NAV på at jeg skal få søke, saksbehandler på NAV sa at når de hadde fått en oppdatert erklæring fra legen så skulle jeg få tilbakemelding, den er sendt for 2 uker siden og jeg har ikke hørt noe. Som sagt det jeg lurer på er hvor lang tid det tar før man får beskjed at man for søke eller ikke. Anonymkode: cb79a...53f
AnonymBruker Skrevet 16. november 2017 #4 Skrevet 16. november 2017 Før du kan søke ufør må saksbehandler skrive en rapport, og dette tar ofte litt tid da det er endel arbeid med denne. så ha litt tålmodighet ei stund til 😊 Anonymkode: fd6cf...d75 2
AnonymBruker Skrevet 16. november 2017 #5 Skrevet 16. november 2017 8 måneder er behandlingstiden på uføretrygd. Anonymkode: bef82...7d4
QueenOfTheSidewalk Skrevet 16. november 2017 #6 Skrevet 16. november 2017 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Alt dette er gjort. Vært på AAP 1 år, tiltaksarrangør mener uføretrygd er på sin plass, legen er av samme oppfatning, alt av papirer er sendt fra dem begge. Venter nå på klarsignal fra NAV på at jeg skal få søke, saksbehandler på NAV sa at når de hadde fått en oppdatert erklæring fra legen så skulle jeg få tilbakemelding, den er sendt for 2 uker siden og jeg har ikke hørt noe. Som sagt det jeg lurer på er hvor lang tid det tar før man får beskjed at man for søke eller ikke. Anonymkode: cb79a...53f RIng dem
AnonymBruker Skrevet 16. november 2017 #7 Skrevet 16. november 2017 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Før du kan søke ufør må saksbehandler skrive en rapport, og dette tar ofte litt tid da det er endel arbeid med denne. så ha litt tålmodighet ei stund til 😊 Anonymkode: fd6cf...d75 Aah, da forstår jeg. Det nevnte han på møtet og ja...hadde helt glemt det. Tusen takk for svar. Anonymkode: cb79a...53f 1
AnonymBruker Skrevet 16. november 2017 #8 Skrevet 16. november 2017 Dette er riktig. NAV må ha klart alle dokumenter før du kan søke, inkludert denne arbeidsevnevurderingen. Den må vere godkjent av en beslutter/annen saksbehandler før de kan gi deg klarsignal. Anonymkode: e1286...113
AnonymBruker Skrevet 16. november 2017 #9 Skrevet 16. november 2017 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dette er riktig. NAV må ha klart alle dokumenter før du kan søke, inkludert denne arbeidsevnevurderingen. Den må vere godkjent av en beslutter/annen saksbehandler før de kan gi deg klarsignal. Anonymkode: e1286...113 Alt er i boks det er nok bare saksbehandlers rapport jeg venter på før jeg får klarsignal til å søke. Alle andre har levert det som skal leveres. Noen som vet om man søker selv slik som overgangsstønad eller må man gjøre det på NAV? Anonymkode: cb79a...53f
Centrino Skrevet 17. november 2017 #10 Skrevet 17. november 2017 Har du barn så må du søke på papir, om ikke kan sende elektronisk
AnonymBruker Skrevet 17. november 2017 #11 Skrevet 17. november 2017 5 timer siden, Centrino skrev: Har du barn så må du søke på papir, om ikke kan sende elektronisk Det visste jeg ikke, vet du hvorfor? Anonymkode: cb79a...53f
Antoinette Skrevet 17. november 2017 #12 Skrevet 17. november 2017 (endret) Alle jeg kjenner som har gått på AAP og fått ufør har gått i mellom 6-8 år på AAP først så dette er en lang prosess for de fleste. Fra uføresøknaden er sendt inn kan det gå opptil 8 mnd. Dette er standard beh. tid hos NAV. Endret 17. november 2017 av Antoinette 1
AnonymBruker Skrevet 17. november 2017 #13 Skrevet 17. november 2017 1 time siden, Antoinette skrev: Alle jeg kjenner som har gått på AAP og fått ufør har gått i mellom 6-8 år på AAP først så dette er en lang prosess for de fleste. Fra uføresøknaden er sendt inn kan det gå opptil 8 mnd. Dette er standard beh. tid hos NAV. Det koster de mer penger å sende meg ut i diverse praksiser enn hva det koster de å gjøre meg ufør nå. Som legen sa hvis de ikke godkjenner søknaden så er det de som taper penger på det. Jeg kjenner til gjennom min gamle jobb 4 stykker som ble ufør etter kort tid på AAP. Alle hadde vært på AAP under 2 år. Men de hadde som meg nedsatt arbeidsevne på grunn av fysiske tilstander ikke psykiske. Er vel lettere å bli ufør på grunn av fysiske tilstander vil jeg tro? Ikke vet jeg, noen gang så virker opplegget litt random. Hadde det bare vært det jeg først havnet på AAP for så måtte jeg gått i 4-5 år sa de på NAV, men har hatt et illebefinnende som har forverret symptomene og bedringsutsiktene er minimale etter et år. Derfor mente saksbehandler at vi ville få gjennom en uføresøknad. Anonymkode: cb79a...53f
AnonymBruker Skrevet 17. november 2017 #14 Skrevet 17. november 2017 Fra jeg leverte inn søknaden på papir til jeg fikk godkjent uføretrygd tok det ganske nøyaktig 3 uker. Det var en "enkel" sak å behandle og alt var grundig dokumentert på forhånd. Etterbetaling av ung ufør tok et par mnd å regne ut før jeg fikk dem på konto. Det må altså ikke gå hele 8 mnd å få behandlet saken. Anonymkode: 0aed8...96e 1
Centrino Skrevet 17. november 2017 #15 Skrevet 17. november 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Det visste jeg ikke, vet du hvorfor? Anonymkode: cb79a...53f Vet egentlig ikke, men er det som står på nav.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå