Gå til innhold

Ufør = grense for hvor stor bolig man kan leie?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hørte en gang noe fra en jeg kjenner om at det er en grense for hvor stor eller dyr leilighet man kan leie som uføretrygdet. Jeg synes det høres litt rart ut at man ikke får disponere den inntekten man får som man vil. Noen her som vet om det stemmer?

Anonymkode: a7caf...d8e

Videoannonse
Annonse
Gjest Herr Heftig
Skrevet

Det stemmer nok ikke. Det er vel heller mangel på penger enn mangel på tillatelse.

Skrevet

Det er i forbindelse med bostøtte. En enslig kan ikke leie et hus på 150 kvm og forvente å få godtkjent bostøttesøknad på det.

Anonymkode: 0b2d4...07d

• Liker 2
Gjest NotNaomi
Skrevet

Hva mener du ? En leier vel hvor stort og dyrt en vil om en har råd og lyst til det ?? Om det da ikke handler om bostøtte som h*n over nevner.

Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hørte en gang noe fra en jeg kjenner om at det er en grense for hvor stor eller dyr leilighet man kan leie som uføretrygdet. Jeg synes det høres litt rart ut at man ikke får disponere den inntekten man får som man vil. Noen her som vet om det stemmer?

Det gjelder på sosialstønad, ikke uføre. 

Anonymkode: 3c0c7...ae5

• Liker 1
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Om du er uføretrygdet eller i full jobb så er det pengene som styrer hva eller hvor stort du kan bo eller eie. 

Før i gamle dager når det var bolignød etter 2. Verdenskrig så fikk ikke enslige bo i større boliger enn 1 og 2 roms. Men det er for lengst opphevet. 

Anonymkode: 3b8eb...673

Skrevet

Ok, takker for svar, dere! Syntes nok det hørtes litt spesielt ut 😆 ts

Skrevet

Det gjelder bostøtte eller sosialstønad.

Jeg bor nå med mine 2 barn i en bolig på 120 m2, og får bostøtte. Men den dagen de er voksne og ikke bor her, får ikke jeg bostøtte på en så stor bolig alene.

Anonymkode: 0aa5b...915

Skrevet

Haha det skulle tatt seg ut

Anonymkode: 2e1ca...adf

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...