Gå til innhold

Velge kjøkken

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal snart i gang med å velge hvilket kjøkken jeg skal ha i leiligheten min (nybygg). HTH  hvit høyglans er standard kjøkken, men kan også velge grå silke, grå kvadrat, fasett hvit, next hvit og sense (prisgruppe 4). Kan fritt velge i laminatplater. 

Er det noen som har erfaring med noen av disse kjøkkenfrontene - kvalitet, renhold, trives du med de over tid ? Og hvilket kombinasjoner av fronter og benkeplater passer bra sammen ? Gulvet er i hvitlakkert eik. 

Vurderer grå silke med rustikk eik eller lys betong som benkeplate. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skal ikke du ha kundemøte med kjøkkenkonsulent. Da får de se prøver på de aktuelle frontene og de vet også ofte hva som passer pent sammen. 

Anonymkode: 70fbd...379

Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skal ikke du ha kundemøte med kjøkkenkonsulent. Da får de se prøver på de aktuelle frontene og de vet også ofte hva som passer pent sammen. 

Anonymkode: 70fbd...379

Jo, det skal jeg. Men greit å få litt tips fra andre enn de som skal selge kjøkkenet til meg. Får kun 3 timer totalt, og mye å ta stilling til. Har vært to ganger innom visningslokalene til HTH, og tenker og vurderer. Men fint med noen andres erfaringer i forhold til kvalitet, renhold og slike ting.

Skrevet

Som bruker over sier, høres det ut som en helt normal takstrapport.

Vi solgte et eldre hus for noen år siden, og måtte ha takstrapport, som da kostet 6000kr. Vi hadde først en takstmann inne, rapporten hans hadde så mange feil og mangler at vi valgte å få en ny taktmann inn (og fikk kranglet oss en del ned i pris på første).

Takstrapport nr 2 inneholdt også en del feil og mangler, som alle var til vår fordel. Ettersom jeg er byggingeniør og mannen tømrer ville vi ikke la feilene stå og rettet opp.

Veldig kjedelig å betale for noe vi kunne gjort bedre selv!

Anonymkode: df27d...581

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Som bruker over sier, høres det ut som en helt normal takstrapport.

Vi solgte et eldre hus for noen år siden, og måtte ha takstrapport, som da kostet 6000kr. Vi hadde først en takstmann inne, rapporten hans hadde så mange feil og mangler at vi valgte å få en ny taktmann inn (og fikk kranglet oss en del ned i pris på første).

Takstrapport nr 2 inneholdt også en del feil og mangler, som alle var til vår fordel. Ettersom jeg er byggingeniør og mannen tømrer ville vi ikke la feilene stå og rettet opp.

Veldig kjedelig å betale for noe vi kunne gjort bedre selv!

Feil tråd

Skrevet

Vi skulle velge grå kvadrat egentlig :) synes den var veldig fin! Vi endte med å endre planene ganske drastisk å gikk for scandinavian classic 

Skrevet

Jeg hađde ikke valgt tre som benkeplate. Veldig upraktisk og krever vedlikehold. Har du råd så velg stein eller coriannen eller dersom pris teller så laminat.

Anonymkode: 32380...eb6

• Liker 1
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hađde ikke valgt tre som benkeplate. Veldig upraktisk og krever vedlikehold. Har du råd så velg stein eller coriannen eller dersom pris teller så laminat.

Anonymkode: 32380...eb6

Hei. Var litt utydelig i første innlegget. Mente laminat med rustikk eik eller lys betong som mønster/utførelse. Har heltre i dag, og det tåler jo det meste, men krever pussing og oljing to ganger i året. Det er ikke aktuelt igjen. Har sett på steinbenk, men tenker at det, sammen med andre endringer/tilvalg, blir for dyrt. 

Skrevet
8 timer siden, Pmaxqueen skrev:

Vi skulle velge grå kvadrat egentlig :) synes den var veldig fin! Vi endte med å endre planene ganske drastisk å gikk for scandinavian classic 

Ja, det var to forskjellige ting. Har bestemt meg for ikke å ha profilerte fronter. Har det i dag, og syns det er vanskelig å holde rent. Hvitt kjøkken er i seg selv fint, og har hatt dette selv, med svart benkeplate. Det var ganske flott (hadde svart gulv og svarte håndtak). Men denne gangen må jeg ta hensyn til utbyggers utvalg av gulv, og der inngår ikke svart.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...