AnonymBruker Skrevet 16. november 2017 #1 Skrevet 16. november 2017 ..jeg frykter å bli utsatt for hets og mobbing fra noen som fulgte meg forrige gang jeg hadde en konto. Jeg liker å ta bilder med telefonen og gjerne alt mulig fra bybilder, interiør, mat og reiser. Men jeg har en stor klump i magen av frykt for at de som hetset meg skal komme tilbake og begynne på nytt. De hetset ikke åpenlyst, men på andre kanaler som på facebook, messenger, snapchat og slikt. Ved å screenshotte bilder og gjøre narr. Noe av det kom meg for øret via noen andre og jeg fikk se hva de hadde postet. Det gjorde så vondt at jeg slettet den kontoen jeg hadde. Dette er nå 2 år siden. Jeg hadde da en konto under fullt navn og åpen profil. Jeg fikk også endel følgere og jeg fulgte mange tilbake, bildene ble også godt likt. Jeg savner å poste bilder på instagram, men som sagt er jeg veldig redd for å oppleve det samme på nytt. Hvordan ville dere taklet slikt? Hva kan jeg gjøre for å beskytte meg mot at slikt skjer igjen? Anonymkode: 3c26f...216
AnonymBruker Skrevet 16. november 2017 #2 Skrevet 16. november 2017 Skjønner at du har litt angst for uønskede folk og følgere, men du kan ha anonymt navn, og lukket profil, sånn at kun de du godkjenner får fulgt deg og ingen vet at det er deg uten at du "sier" det Anonymkode: 3a50a...409
AnonymBruker Skrevet 16. november 2017 #3 Skrevet 16. november 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Skjønner at du har litt angst for uønskede folk og følgere, men du kan ha anonymt navn, og lukket profil, sånn at kun de du godkjenner får fulgt deg og ingen vet at det er deg uten at du "sier" det Anonymkode: 3a50a...409 Takk for forståelse! Vil jeg ikke bli oppfattet som en uekte konto ved å bruke anonymt navn? Lukket profil kunne jeg prøve ut. Anonymkode: 3c26f...216
Kalevala Skrevet 16. november 2017 #4 Skrevet 16. november 2017 41 minutter siden, AnonymBruker skrev: Takk for forståelse! Vil jeg ikke bli oppfattet som en uekte konto ved å bruke anonymt navn? Lukket profil kunne jeg prøve ut. Anonymkode: 3c26f...216 På Instagram er det lov med anonymt navn, så det går fint. Ulempen med lukket profil er at bare de som ber spesielt om å få tilgang, får se bildene dine. Det er ingen vits i å tagge bildene f.eks, for de dukker ikke opp i søk. Steds-og #-tagging er en del av gleden med Instagram synes jeg.
AnonymBruker Skrevet 16. november 2017 #5 Skrevet 16. november 2017 26 minutter siden, Kalevala skrev: På Instagram er det lov med anonymt navn, så det går fint. Ulempen med lukket profil er at bare de som ber spesielt om å få tilgang, får se bildene dine. Det er ingen vits i å tagge bildene f.eks, for de dukker ikke opp i søk. Steds-og #-tagging er en del av gleden med Instagram synes jeg. Ok, men det tror jeg at vil være helt greit å leve med. Hvertfall nå når jeg kjenner på angsten. Anonymkode: 3c26f...216
AnonymBruker Skrevet 17. november 2017 #6 Skrevet 17. november 2017 Er det noen her med lignende erfaringer med instagram? Anonymkode: 3c26f...216
AnonymBruker Skrevet 17. november 2017 #7 Skrevet 17. november 2017 Jeg har ikke instagram koblet til Facebook. Mange som følger meg, er jeg venn med på face.De vet ikke hvem jeg er. Om jeg heter O. Gundersen, så heter jeg månestråle på insta. Eks. Om folk er interessert i mine bilder så følger de uansett navn Så ja, ser bare fordeler med å ikke bruke navn. Slipper iallefall uthenging på nett😉 Anonymkode: 1fd49...a11
AnonymBruker Skrevet 17. november 2017 #8 Skrevet 17. november 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg har ikke instagram koblet til Facebook. Mange som følger meg, er jeg venn med på face.De vet ikke hvem jeg er. Om jeg heter O. Gundersen, så heter jeg månestråle på insta. Eks. Om folk er interessert i mine bilder så følger de uansett navn Så ja, ser bare fordeler med å ikke bruke navn. Slipper iallefall uthenging på nett😉 Anonymkode: 1fd49...a11 Men poster du bilder som kan gjenkjennes? Som ditt hjem, deg selv, venner eller familie? Antar du har åpen profil. Anonymkode: 3c26f...216
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå