Gå til innhold

12 år, ønsker å bo hos får, mor nekter!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er prosedyren framover hvis mor nekter og barnet vil?

Er det noen som har erfaring som kan dele råd og anfefalinger?

Hilsen frustrert får og datter.

Anonymkode: eddd8...5ea

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva er prosedyren framover hvis mor nekter og barnet vil?

Er det noen som har erfaring som kan dele råd og anfefalinger?

Hilsen frustrert får og datter.

Anonymkode: 7f839...2b2

Skrevet

Det er ikke så mye du kan gjøre utenom å ta hun til retten for det evt. Mor står ekstremt sterkt i saker som omhandler barnefordeling og far taper nesten alltid, så ikke få håpene dine opp.

Anonymkode: 8cc57...0d5

• Liker 1
Skrevet

. Er barna under 16 år, skal mekling mellom foreldrene være forsøkt før sak kan reises for retten. Dommeren skal snakke med barnet eller den unge før saken avgjøres.

Anonymkode: 4a9f6...691

• Liker 2
Skrevet

Fint om du gir litt mer informasjon når du ber om råd, fordi det er helt vesentlig når man skal gi et godt svar. Vi vet ingenting om eksen din er urimelig og du har et godt hjem og er en ansvarsfull far, eller om hun nekter deg fordi du er sirkuspappa. Hva mener moren da?

Anonymkode: b5d6d...e7b

• Liker 3
Gjest making.a.mess
Skrevet

Du har en god sak på fvk. 12 åringer skal bli hørt. Så sant du har ditt på det tørre vel å merke. 

Gjest Catalina Culès
Skrevet (endret)

Dobbel post

Endret av Catalina Culès
Gjest Catalina Culès
Skrevet

I loven står det at et barn på 12 år har rett til å bli hørt om sine meninger.

Skrevet

Hvorfor nekter mor? 

Mitt sønn ville en periode bo hos faren fordi at han trodde at han kunne slippe leksene der.

Anonymkode: 947b1...045

• Liker 4
Skrevet
29 minutes ago, AnonymBruker said:

Det er ikke så mye du kan gjøre utenom å ta hun til retten for det evt. Mor står ekstremt sterkt i saker som omhandler barnefordeling og far taper nesten alltid, så ikke få håpene dine opp.

Anonymkode: 8cc57...0d5

Far taper sjeldent når det handler om unger som er gamle nok til at de skal høres, og far ikke er en verre omsorgsperson enn mor.

Anonymkode: 4dca2...6dc

• Liker 3
Skrevet

To like tråder slått sammen.

Raven Emerald, mod.

Skrevet

Ts.

Moren er oppegående og det samme er far. Begge lever stabilt og er godt økonomisk stilt og i forhold (gift) med egne barn.

• Liker 1
Skrevet
35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fint om du gir litt mer informasjon når du ber om råd, fordi det er helt vesentlig når man skal gi et godt svar. Vi vet ingenting om eksen din er urimelig og du har et godt hjem og er en ansvarsfull far, eller om hun nekter deg fordi du er sirkuspappa. Hva mener moren da?

Anonymkode: b5d6d...e7b

Hun nekter kun fordi hun vil at vår datter skal bo med henne. 

Jeg er ansvarsull far, som sagt så vil min datter bo med meg.

Skrevet
36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hun nekter kun fordi hun vil at vår datter skal bo med henne. 

Så med andre ord så har dere ikke snakket om det og du vet ikke.

Anonymkode: 947b1...045

• Liker 1
Skrevet

"Loven bestemmer at når du er fylt 12 år, skal det legges stor vekt på hva du mener. Da skal du få kunne si din mening før det tas avgjørelse om dine personlige forhold, for eksempel hvem av foreldrene du skal bo hos hvis de lever hver for seg." 

Anonymkode: ea90f...bf2

• Liker 1
Skrevet

Hvorfor vil hun bo hos deg og ikke 50 50 . Er det noe hos mor som ikke funker. Har hun bedre kjemi hos deg. Er du streng og mor ikke eller omvent. Hvordan vet du at mor ikke vil. Har dere sittet ned å pratet alle sammen .? 

Anonymkode: e4383...0b4

• Liker 1
Skrevet
22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor vil hun bo hos deg og ikke 50 50 . Er det noe hos mor som ikke funker. Har hun bedre kjemi hos deg. Er du streng og mor ikke eller omvent. Hvordan vet du at mor ikke vil. Har dere sittet ned å pratet alle sammen .? 

Anonymkode: e4383...0b4

Vi bør veldig langt fra hverandres, og ja. Jeg og min datter har bedre kjemi. Min datter hater mannen til kona og kan ikke fordra han.

Grunnen til at vi ikke prater om vanskelige ting er grunnen til at vi skilte lag. Moren kan ikke kunsten å ha dialog og ender med hyling og tårer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...