Gå til innhold

Hvorfor er mange utlendinger så sure?

Anbefalte innlegg

Skrevet

En ting jeg har lagt merke til, er at mange utlendinger er så sure, spesielt de som er mørke i huden. Får jeg øyekontakt med folk så smiler jeg av ren høflighet, mens de ser pottesure ut. Hva kan grunnen være?

Anonymkode: 7dbd7...f6d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Imotsettning til alle de som er hvite i huden, som gladlig smiler tilbake?

• Liker 5
Skrevet

Kulturforskjeller. 

Du opplever dem kanskje som sur, uten at de tenker at de er det. Finnes sikkert mange utlendinger som tenker at et smil er flørting feks, når du ikke mener det slik. 

Skrevet
Akkurat nå, Sphynx skrev:

Imotsettning til alle de som er hvite i huden, som gladlig smiler tilbake?

Vet du, faktisk så er det flere lyse i huden som smiler tilbake, og jeg sa heller ikke at det gjaldt alle utlendinger. 

Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vet du, faktisk så er det flere lyse i huden som smiler tilbake, og jeg sa heller ikke at det gjaldt alle utlendinger. 

OK.

Skrevet

Utlendinger er som alle andre noen smiler og er høflige, mens noen smiler ikke så ofte. Akkurat som alle andre. 

• Liker 1
Skrevet

Har ikke noen formening om innvandrere er surere enn nordmenn generelt.  Jeg vet bare at jeg sjelden smiler til innvandrermenn, noen kan ta det som en invitt. 

Skrevet

Jeg syns enkelte svensker, polakker, latviere og bosniere er mye oftere sure. Mennene.. herregud for noen fjomper.

Men klart, jeg tror ikke det er så lett å være mørkhudet hverken i Norge eller resten av Europa nå som det er enormt mye hat fra enkelte grupper mot alt og alle som ser ut til å være annerledes i form av kultur, språk, religion. Jeg syns ofte synd på barna deres som må kjenne seg slitt mellom to verdener. Den de lever i her og den verden mange av foreldrene vil ha til tross for at de selv forlot hjemlandet der alt dette hørte hjemme. 

Skrevet

Jeg er inder (jeg anser meg nå som norsk, men etnisk norsk er jeg ikke) og smiler rett som det er. Akkurat denne observasjonen, at de (vi?) som er mørkere i huden smiler mindre, kan jeg virkelig ikke si jeg kjenner meg igjen i. Har inntrykk av at det er så mye annet å ta oss på enn akkurat at vi ser sure ut.

Anonymkode: 7567b...03f

• Liker 3
Skrevet

Litt morsomt at du synes utenleninger er sure når nordmenn blir sett på som som noen av de mest sære og uimøtekommende 

Anonymkode: fd2cc...1e2

• Liker 3
Skrevet
5 timer siden, yeans skrev:

Jeg syns enkelte svensker, polakker, latviere og bosniere er mye oftere sure. Mennene.. herregud for noen fjomper.

Men klart, jeg tror ikke det er så lett å være mørkhudet hverken i Norge eller resten av Europa nå som det er enormt mye hat fra enkelte grupper mot alt og alle som ser ut til å være annerledes i form av kultur, språk, religion. Jeg syns ofte synd på barna deres som må kjenne seg slitt mellom to verdener. Den de lever i her og den verden mange av foreldrene vil ha til tross for at de selv forlot hjemlandet der alt dette hørte hjemme. 

Dessverre ja, men man må ikke glemme at haterne er ikke de eneste der ute. 

Skrevet

Jeg synes ikke svarte er surere enn hvite på generelt grunnlag. 

Anonymkode: 53f7d...6e1

Skrevet

Jeg kjenner meg ikke igjen i denne virkelighetsbeskrivelsen. Og dessuten er utlendinger et meget vidt begrep, og det er svært forskjellige kulturer man snakker om. Stereotypien om nordmenn går jo på at vi er så kalde, og nærmest blir paniske om sidemannen snakker til oss på bussen. Det blir litt som å si "hvorfor er kvinner så sure?". Kanskje du ikke har et tillitsvekkende smil, rett og slett? Kanskje de du har smilt til tenker: "Hjelp, hvorfor smiler nordmenn så freaky?" 

Skrevet

Hva angår østeuropeiske innvandrere (polakker og litauere er jo de man ser flest av) har de en annen kultur til smiling. Dersom du reiser til Warszawa eller St. Petersburg og låser blikk med og smiler til alle du treffer på gata tror de du er på perm fra lukket avdeling..

Anonymkode: 1a762...516

Skrevet

Dette er jo bare tull.

Skrevet
14 minutter siden, parmanoia skrev:

Dette er jo bare tull.

Nei, det er min opplevelse. 

TS

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...