fuglekvitter__ Skrevet 16. november 2017 #1 Skrevet 16. november 2017 (endret) Slik jeg forstår det så ønsker terrorister å ramme uskyldige og sivile med bomber og lignende mtp terror så hvorfor har noen laget en kjedelig og trist nettside om terror? Den får jo heldigvis ikke terrorisert noen. Er det noen som vet om det er noen som står bak siden for å advare folk på en god måte eller tror dere det er «ordentlige terrorister» som står bak nettsiden telefonterror.no? Kan det være terrorister fra andre land som ringer for å erklære hellig krig, altså JIHAD? Vanskelig spørsmål, for hva er egentlig en ordentlig terrorist? Utenom Whois-siden. For den viser ingenting syns jeg. Endret 16. november 2017 av fuglekvitter__
AnonymBruker Skrevet 16. november 2017 #2 Skrevet 16. november 2017 $ whois telefonterror.no % Kopibeskyttet, se http://www.norid.no/domenenavnbaser/whois/kopirett.html % Rights restricted by copyright. See http://www.norid.no/domenenavnbaser/whois/kopirett.en.html Domain Information NORID Handle...............: TEL2086D-NORID Domain Name................: telefonterror.no Domain Holder Handle.......: BAOB4O-NORID Registrar Handle...........: REG586-NORID Legal-c Handle.............: BAO37P-NORID Tech-c Handle..............: FR592P-NORID Name Server Handle.........: NSST1122H-NORID Name Server Handle.........: NSST1123H-NORID Name Server Handle.........: NSST1126H-NORID Additional information: Created: 2006-04-18 Last updated: 2017-04-18 NORID Handle...............: BAOB4O-NORID Type.......................: organization Name.......................: BASEMENT MEDIA Bjarte Aune Olsen Id Type....................: organization_number Id Number..................: 983446914 Registrar Handle...........: REG586-NORID Post Address...............: Herman Foss gate 8 B Postal Code................: NO-0171 Postal Area................: OSLO Country....................: NO Phone Number...............: +47.22445703 Email Address..............: [email protected] Additional information: Created: 2010-10-01 Last updated: 2011-10-03 Anonymkode: 0fcea...28e 2
fuglekvitter__ Skrevet 16. november 2017 Forfatter #3 Skrevet 16. november 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: $ whois telefonterror.no % Kopibeskyttet, se http://www.norid.no/domenenavnbaser/whois/kopirett.html % Rights restricted by copyright. See http://www.norid.no/domenenavnbaser/whois/kopirett.en.html Domain Information NORID Handle...............: TEL2086D-NORID Domain Name................: telefonterror.no Domain Holder Handle.......: BAOB4O-NORID Registrar Handle...........: REG586-NORID Legal-c Handle.............: BAO37P-NORID Tech-c Handle..............: FR592P-NORID Name Server Handle.........: NSST1122H-NORID Name Server Handle.........: NSST1123H-NORID Name Server Handle.........: NSST1126H-NORID Additional information: Created: 2006-04-18 Last updated: 2017-04-18 NORID Handle...............: BAOB4O-NORID Type.......................: organization Name.......................: BASEMENT MEDIA Bjarte Aune Olsen Id Type....................: organization_number Id Number..................: 983446914 Registrar Handle...........: REG586-NORID Post Address...............: Herman Foss gate 8 B Postal Code................: NO-0171 Postal Area................: OSLO Country....................: NO Phone Number...............: +47.22445703 Email Address..............: [email protected] Additional information: Created: 2010-10-01 Last updated: 2011-10-03 Anonymkode: 0fcea...28e Men Whois siden beviser ingenting syns jeg. Hvem som helst kan lage en sånn side og klaske på noen ukjente eller kjentes navn.
BiancaH96 Skrevet 16. november 2017 #4 Skrevet 16. november 2017 Jeg digger den siden, jeg får som regel treff 9 av 10 ganger hver gang jeg slår opp et ukjent nummer som prøver å ringe meg, og da er det bare å blokkere 7
AnonymBruker Skrevet 16. november 2017 #5 Skrevet 16. november 2017 1 minutt siden, fuglekvitter__ skrev: Men Whois siden beviser ingenting syns jeg. Hvem som helst kan lage en sånn side og klaske på noen ukjente eller kjentes navn. Feil. Anonymkode: 0fcea...28e 1
fuglekvitter__ Skrevet 16. november 2017 Forfatter #6 Skrevet 16. november 2017 Akkurat nå, BiancaH96 skrev: Jeg digger den siden, jeg får som regel treff 9 av 10 ganger hver gang jeg slår opp et ukjent nummer som prøver å ringe meg, og da er det bare å blokkere Men kan du ikke bare bruke telefonen din sin blokkeringsfunksjon til det da?
fuglekvitter__ Skrevet 16. november 2017 Forfatter #7 Skrevet 16. november 2017 (endret) 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Feil. Anonymkode: 0fcea...28e Jeg syns det. Du må gjerne mene det men sånn jeg ser det herfra har Whois og domene-siden den en liten eller ingen effekt. Internett har ikke sin egen telefonkatalog gitt. Endret 16. november 2017 av fuglekvitter__
Troll! Skrevet 16. november 2017 #8 Skrevet 16. november 2017 2 minutter siden, BiancaH96 skrev: Jeg digger den siden, jeg får som regel treff 9 av 10 ganger hver gang jeg slår opp et ukjent nummer som prøver å ringe meg, og da er det bare å blokkere Telefonterror er gull verdt :D 1
AnonymBruker Skrevet 16. november 2017 #9 Skrevet 16. november 2017 1 time siden, fuglekvitter__ skrev: Slik jeg forstår det så ønsker terrorister å ramme uskyldige og sivile med bomber og lignende mtp terror så hvorfor har noen laget en kjedelig og trist nettside om terror? Den får jo heldigvis ikke terrorisert noen. Er det noen som vet om det er noen som står bak siden for å advare folk på en god måte eller tror dere det er «ordentlige terrorister» som står bak nettsiden telefonterror.no? Kan det være terrorister fra andre land som ringer for å erklære hellig krig, altså JIHAD? Vanskelig spørsmål, for hva er egentlig en ordentlig terrorist? Utenom Whois-siden. For den viser ingenting syns jeg. Er du virkelig så dum eller bare kjeder du deg sinnsykt mye for tida? Anonymkode: 28999...7ae 6
Gjest Cicero Skrevet 16. november 2017 #10 Skrevet 16. november 2017 Hvis du bekymrer deg for terrorisme er det vel ganske mye du heller kan bruke tida på enn å kverulere på hvorvidt telefonselgere som ringer i hytt og kav regner som terrorister eller ikke. Jeg synes hvertfall det er kjempegreit å kunne sjekke hvem som har ringt meg før jeg eventuelt ringer tilbake. Slipper å kaste bort både min og andres tid da.
BiancaH96 Skrevet 16. november 2017 #11 Skrevet 16. november 2017 1 time siden, fuglekvitter__ skrev: Men kan du ikke bare bruke telefonen din sin blokkeringsfunksjon til det da? Jo, det er det jeg gjør, men først må jeg sjekke at det faktisk er en telefonselger eller liknende. 1 time siden, Troll! skrev: Telefonterror er gull verdt :D Oyes! :D
AnonymBruker Skrevet 16. november 2017 #12 Skrevet 16. november 2017 1 hour ago, BiancaH96 said: Jeg digger den siden, jeg får som regel treff 9 av 10 ganger hver gang jeg slår opp et ukjent nummer som prøver å ringe meg, og da er det bare å blokkere Hvordan? Anonymkode: f3c10...97f
fuglekvitter__ Skrevet 16. november 2017 Forfatter #13 Skrevet 16. november 2017 4 minutter siden, BiancaH96 skrev: Jo, det er det jeg gjør, men først må jeg sjekke at det faktisk er en telefonselger eller liknende. Oyes! :D
fuglekvitter__ Skrevet 16. november 2017 Forfatter #14 Skrevet 16. november 2017 13 minutter siden, Cicero skrev: Hvis du bekymrer deg for terrorisme er det vel ganske mye du heller kan bruke tida på enn å kverulere på hvorvidt telefonselgere som ringer i hytt og kav regner som terrorister eller ikke. Jeg synes hvertfall det er kjempegreit å kunne sjekke hvem som har ringt meg før jeg eventuelt ringer tilbake. Slipper å kaste bort både min og andres tid da. Hvordan er dette det da?
BiancaH96 Skrevet 16. november 2017 #15 Skrevet 16. november 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvordan? Anonymkode: f3c10...97f Kan hende det varierer fra mobil til mobil, men på min bare lagrer jeg nummeret under et navn jeg finner på, og da kan jeg så velge å slå på blokkering
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå