Gå til innhold

Siden om telefonterror - hvorfor har noen laget den?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Slik jeg forstår det så ønsker terrorister å ramme uskyldige og sivile med bomber og lignende mtp terror så hvorfor har noen laget en kjedelig og trist nettside om terror? Den får jo heldigvis ikke terrorisert noen. 

Er det noen som vet om det er noen som står bak siden for å advare folk på en god måte eller tror dere det er «ordentlige terrorister» som står bak nettsiden telefonterror.no? :) 

Kan det være terrorister fra andre land som ringer for å erklære hellig krig, altså JIHAD? 

Vanskelig spørsmål, for hva er egentlig en ordentlig terrorist? 

Utenom Whois-siden. For den viser ingenting syns jeg. 

Endret av fuglekvitter__
Videoannonse
Annonse
Skrevet

$ whois telefonterror.no
% Kopibeskyttet, se http://www.norid.no/domenenavnbaser/whois/kopirett.html
% Rights restricted by copyright. See http://www.norid.no/domenenavnbaser/whois/kopirett.en.html

Domain Information

NORID Handle...............: TEL2086D-NORID
Domain Name................: telefonterror.no
Domain Holder Handle.......: BAOB4O-NORID
Registrar Handle...........: REG586-NORID
Legal-c Handle.............: BAO37P-NORID
Tech-c Handle..............: FR592P-NORID
Name Server Handle.........: NSST1122H-NORID
Name Server Handle.........: NSST1123H-NORID
Name Server Handle.........: NSST1126H-NORID

Additional information:                                                                                                                                                                                                                                                        
Created:         2006-04-18                                                                                                                                                                                                                                                    
Last updated:    2017-04-18                                                                                                                                                                                                                                                    

NORID Handle...............: BAOB4O-NORID                                                                                                                                                                                                                                      
Type.......................: organization                                                                                                                                                                                                                                      
Name.......................: BASEMENT MEDIA Bjarte Aune Olsen                                                                                                                                                                                                                  
Id Type....................: organization_number                                                                                                                                                                                                                               
Id Number..................: 983446914                                                                                                                                                                                                                                         
Post Address...............: Herman Foss gate 8 B                                                                                                                                                                                                                              
Postal Code................: NO-0171                                                                                                                                                                                                                                           
Postal Area................: OSLO                                                                                                                                                                                                                                              
Country....................: NO                                                                                                                                                                                                                                                
Phone Number...............: +47.22445703                                                                                                                                                                                                                                      
Email Address..............: [email protected]                                                                                                                                                                                                                             

Additional information:                                                                                                                                                                                                                                                        
Created:         2010-10-01                                                                                                                                                                                                                                                    
Last updated:    2011-10-03 

Anonymkode: 0fcea...28e

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

$ whois telefonterror.no
% Kopibeskyttet, se http://www.norid.no/domenenavnbaser/whois/kopirett.html
% Rights restricted by copyright. See http://www.norid.no/domenenavnbaser/whois/kopirett.en.html

Domain Information

NORID Handle...............: TEL2086D-NORID
Domain Name................: telefonterror.no
Domain Holder Handle.......: BAOB4O-NORID
Legal-c Handle.............: BAO37P-NORID
Tech-c Handle..............: FR592P-NORID
Name Server Handle.........: NSST1122H-NORID
Name Server Handle.........: NSST1123H-NORID
Name Server Handle.........: NSST1126H-NORID

Additional information:                                                                                                                                                                                                                                                        
Created:         2006-04-18                                                                                                                                                                                                                                                    
Last updated:    2017-04-18                                                                                                                                                                                                                                                    

NORID Handle...............: BAOB4O-NORID                                                                                                                                                                                                                                      
Type.......................: organization                                                                                                                                                                                                                                      
Name.......................: BASEMENT MEDIA Bjarte Aune Olsen                                                                                                                                                                                                                  
Id Type....................: organization_number                                                                                                                                                                                                                               
Id Number..................: 983446914                                                                                                                                                                                                                                         
Post Address...............: Herman Foss gate 8 B                                                                                                                                                                                                                              
Postal Code................: NO-0171                                                                                                                                                                                                                                           
Postal Area................: OSLO                                                                                                                                                                                                                                              
Country....................: NO                                                                                                                                                                                                                                                
Phone Number...............: +47.22445703                                                                                                                                                                                                                                      
Email Address..............: [email protected]                                                                                                                                                                                                                             

Additional information:                                                                                                                                                                                                                                                        
Created:         2010-10-01                                                                                                                                                                                                                                                    
Last updated:    2011-10-03 

Men Whois siden beviser ingenting syns jeg. Hvem som helst kan lage en sånn side og klaske på noen ukjente eller kjentes navn. :) 

Skrevet

Jeg digger den siden, jeg får som regel treff 9 av 10 ganger hver gang jeg slår opp et ukjent nummer som prøver å ringe meg, og da er det bare å blokkere ;)

• Liker 7
Skrevet
1 minutt siden, fuglekvitter__ skrev:

Men Whois siden beviser ingenting syns jeg. Hvem som helst kan lage en sånn side og klaske på noen ukjente eller kjentes navn. :) 

Feil.

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, BiancaH96 skrev:

Jeg digger den siden, jeg får som regel treff 9 av 10 ganger hver gang jeg slår opp et ukjent nummer som prøver å ringe meg, og da er det bare å blokkere ;)

Men kan du ikke bare bruke telefonen din sin blokkeringsfunksjon til det da? :) 

Skrevet (endret)
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Feil.

Jeg syns det. :) Du må gjerne mene det men sånn jeg ser det herfra har Whois og domene-siden den en liten eller ingen effekt. Internett har ikke sin egen telefonkatalog gitt. 

Endret av fuglekvitter__
Skrevet
2 minutter siden, BiancaH96 skrev:

Telefonterror er gull verdt :D

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, fuglekvitter__ skrev:

Slik jeg forstår det så ønsker terrorister å ramme uskyldige og sivile med bomber og lignende mtp terror så hvorfor har noen laget en kjedelig og trist nettside om terror? Den får jo heldigvis ikke terrorisert noen. 

Er det noen som vet om det er noen som står bak siden for å advare folk på en god måte eller tror dere det er «ordentlige terrorister» som står bak nettsiden telefonterror.no? :) 

Kan det være terrorister fra andre land som ringer for å erklære hellig krig, altså JIHAD? 

Vanskelig spørsmål, for hva er egentlig en ordentlig terrorist? 

Utenom Whois-siden. For den viser ingenting syns jeg. 

Er du virkelig så dum eller bare kjeder du deg sinnsykt mye for tida? 

Anonymkode: 28999...7ae

• Liker 6
Skrevet

Hvis du bekymrer deg for terrorisme er det vel ganske mye du heller kan bruke tida på enn å kverulere på hvorvidt telefonselgere som ringer i hytt og kav regner som terrorister eller ikke. 

Jeg synes hvertfall det er kjempegreit å kunne sjekke hvem som har ringt meg før jeg eventuelt ringer tilbake. Slipper å kaste bort både min og andres tid da. 

Skrevet
1 time siden, fuglekvitter__ skrev:

Men kan du ikke bare bruke telefonen din sin blokkeringsfunksjon til det da? :) 

Jo, det er det jeg gjør, men først må jeg sjekke at det faktisk er en telefonselger eller liknende. :)

1 time siden, Troll! skrev:

Telefonterror er gull verdt :D

Oyes! :D

Skrevet
1 hour ago, BiancaH96 said:

Hvordan? :)

Anonymkode: f3c10...97f

Skrevet
4 minutter siden, BiancaH96 skrev:

Jo, det er det jeg gjør, men først må jeg sjekke at det faktisk er en telefonselger eller liknende. :)

Oyes! :D

:tommelsmil: 

Skrevet
13 minutter siden, Cicero skrev:

Hvis du bekymrer deg for terrorisme er det vel ganske mye du heller kan bruke tida på enn å kverulere på hvorvidt telefonselgere som ringer i hytt og kav regner som terrorister eller ikke. 

Jeg synes hvertfall det er kjempegreit å kunne sjekke hvem som har ringt meg før jeg eventuelt ringer tilbake. Slipper å kaste bort både min og andres tid da. 

Hvordan er dette det da? 

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan? :)

Anonymkode: f3c10...97f

Kan hende det varierer fra mobil til mobil, men på min bare lagrer jeg nummeret under et navn jeg finner på, og da kan jeg så velge å slå på blokkering :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...