Gjest Anonymous Skrevet 27. januar 2005 #1 Skrevet 27. januar 2005 Ei venninne av meg ga meg en resept på medisiner hun bruker og ba meg hente dem for henne (hun er for dårlig til å gå ut for tiden). Greit nok.. men kan jeg virkelig hente hennes medisiner?? Syns det virker litt rart jeg...
Gjest Anonymous Skrevet 27. januar 2005 #2 Skrevet 27. januar 2005 Ja, det kan du. Men du må kvittere ut (signere) resepten så apoteket har sitt på det tørre. Tenk deg hvilket kaos det ville bli om apotekene plutselig nektet alle andre enn pasienten selv å hente (livs)nødvendige medisiner. Det er mange pasienter som selv ikke er i stand til å gå til apoteket vet du.
Gjest Anonymous Skrevet 27. januar 2005 #3 Skrevet 27. januar 2005 Og dersom du skal hente medisiner med fare for vanedanning så får du bare en bekreftelse fra "eieren" av resepten - på at du kan hente medisinen.
birgitte242 Skrevet 27. januar 2005 #4 Skrevet 27. januar 2005 Jeg har hentet en del medisiner for naboen min (B-preparater, altså vanedannende) og har aldri blitt spurt om det er til meg eller andre. Dette til tross for at fødselsdatoen på resepten er 1930 -et eller annet. Jeg har aldri måttet signere noe heller. Dette har vært på flere forskjellige apoteker.
Gjest Anonymous Skrevet 28. januar 2005 #5 Skrevet 28. januar 2005 Jeg har hentet en del medisiner for naboen min (B-preparater, altså vanedannende) og har aldri blitt spurt om det er til meg eller andre. Dette til tross for at fødselsdatoen på resepten er 1930 -et eller annet. Jeg har aldri måttet signere noe heller. Dette har vært på flere forskjellige apoteker. Da gjør de faktisk ikke jobben sin. Det forundrer meg at du har opplevd det på flere apotek.
Gjest Ninakanin Skrevet 28. januar 2005 #6 Skrevet 28. januar 2005 Det er alltid noen som ikke gjør jobben sin skikkelig..
liv Skrevet 28. januar 2005 #7 Skrevet 28. januar 2005 og så har vi mannen min som ikke engang fikk hente ut p-piller til meg på apoteket da!
Gjest Catwoman Skrevet 28. januar 2005 #8 Skrevet 28. januar 2005 Jeg har også hentet medisiner for andre før, flere ganger, uten problemer eller at jeg måtte skrive under eller noenting. Og det var sovepiller.
Gjest gjest 0 Skrevet 28. januar 2005 #9 Skrevet 28. januar 2005 Jeg pleier å hente ut bestemor sine medisiner, men alt på blå resept må signeres. Det hender de nøler litt med å gi ut vanedannende medisiner, men det har alltid gått greit. At man ikke skal kunne hente ut p-piller hørtes latterlig dumt ut! Pam
Gjest gjest1 Skrevet 28. januar 2005 #10 Skrevet 28. januar 2005 Jeg henter ut astma medisinene for min kjære. De er på blå resept og jeg signerer hver gang.
ringblomst Skrevet 28. januar 2005 #11 Skrevet 28. januar 2005 Aldri vært noe problem å hente medisiner for andre enn meg selv - hvis det har vært på blå resept må jeg signere, ellers ikke.
Gjest Mrs. Potter Skrevet 29. januar 2005 #12 Skrevet 29. januar 2005 Jeg har flere ganger hentet ut medisiner til sambo uten å signere. På jobben henter jeg medisiner til pasienter(jobber i hj.sykepleien) flere ganger i uka,og da må jeg alltid signere.
Gjest Trulselinemor Skrevet 29. januar 2005 #13 Skrevet 29. januar 2005 Jeg har ofte hente medisin for samboeren og da har jeg alltid fått med fullmakt og jeg har alltid signert på resepten.
Gjest lilletroll Skrevet 29. januar 2005 #14 Skrevet 29. januar 2005 Mannen har hentet ut p-piller og sovepiller til meg. Jeg har hentet diverse medisin på blå resept til sjefen min. Jeg måtte ikke skrive under på noenting.
Felixa Skrevet 29. januar 2005 #15 Skrevet 29. januar 2005 Sovepiller og sterke vanedannende medisiner skal det egentlig vises legimitasjon for, men det er ikke alle apotek som følger reglene. Medisiner på blå resept skal skrives under på, men det er ikke noe i veien for at noen andre enn den resepten er til kan gjør det.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå