AnonymBruker Skrevet 16. november 2017 #1 Skrevet 16. november 2017 Jeg har alltid vært sånn at jeg roter veldig. Det blir alltid veldig rotete nesten med en gang etter jeg har ryddet, og jeg skjønner ikke hva det er jeg gjør. Hver gang tenker jeg at nå skal jeg ikke la det skje, og at nå skal jeg rydde på plass ting med en gang slik at det ikke hoper seg opp. Men jeg klarer det aldri. Noen andre som er sånn og har klart å bryte ut av sirkelen? Jeg har flyttet på hybel for å studere, 12m2, og har vel egentlig litt for mange ting enn det er plass til her og det er nok en av grunnen til at det nå blir så fort rot, men når jeg har så liten plass er det også veldig viktig at jeg har det ryddig, sånn at det ikke føles så trangt. Anonymkode: 58010...bbc
waco Skrevet 16. november 2017 #2 Skrevet 16. november 2017 Det er tar like lang tid å rote som og rydde, - så det er nok det at du bruker mer tid på å rote enn du bruker tid på å rydde. Kanskje underbevisstheten din misliker orden og ryddighet?
AnonymBruker Skrevet 16. november 2017 #3 Skrevet 16. november 2017 3 minutter siden, waco skrev: Det er tar like lang tid å rote som og rydde, - så det er nok det at du bruker mer tid på å rote enn du bruker tid på å rydde. Kanskje underbevisstheten din misliker orden og ryddighet? Nei, det tar mye lenger tid å rydde enn å rote. Der tar du feil. Roting skjer samtidig med andre aktiviteter, det gjør ikke rydding. Jeg har ikke noe særlig imot rot hvis jeg bare skal slappe av og sånn, men jeg klarer ikke å studere skikkelig i det. Anonymkode: 58010...bbc 5
waco Skrevet 16. november 2017 #4 Skrevet 16. november 2017 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei, det tar mye lenger tid å rydde enn å rote. Der tar du feil. Roting skjer samtidig med andre aktiviteter, det gjør ikke rydding. Jeg har ikke noe særlig imot rot hvis jeg bare skal slappe av og sånn, men jeg klarer ikke å studere skikkelig i det. Anonymkode: 58010...bbc Jeg er vokst opp med folk som roter sinnsykt og jeg har bodd med folk som er ryddige av seg. Min mening er at jeg foretrekker folk som rydder etter seg. For eksempel, om du skal lage mat,- rydder du etter deg mens du holder på med matlagingen eller er det et sinnsykt rot etter at du er ferdig med matlaging?
AnonymBruker Skrevet 16. november 2017 #5 Skrevet 16. november 2017 2 minutter siden, waco skrev: Jeg er vokst opp med folk som roter sinnsykt og jeg har bodd med folk som er ryddige av seg. Min mening er at jeg foretrekker folk som rydder etter seg. For eksempel, om du skal lage mat,- rydder du etter deg mens du holder på med matlagingen eller er det et sinnsykt rot etter at du er ferdig med matlaging? Siden jeg deler kjøkken med andre så rydder jeg selvsagt opp etter meg mens jeg holder på å lage, og med en gang jeg er ferdig. Anonymkode: 58010...bbc
waco Skrevet 16. november 2017 #6 Skrevet 16. november 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Siden jeg deler kjøkken med andre så rydder jeg selvsagt opp etter meg mens jeg holder på å lage, og med en gang jeg er ferdig. Anonymkode: 58010...bbc Kanskje det er det at du ikke har for mange ting, men heller det at du ikke har nok skuffer og skap - slik at det blir liggende masse ting overalt? Har du mye skapplass? 1
AnonymBruker Skrevet 16. november 2017 #7 Skrevet 16. november 2017 2 minutter siden, waco skrev: Kanskje det er det at du ikke har for mange ting, men heller det at du ikke har nok skuffer og skap - slik at det blir liggende masse ting overalt? Har du mye skapplass? Det er vel to sider av samme sak. Jeg har ikke noe skapplass til alle tingene, nei. Anonymkode: 58010...bbc
Roci Skrevet 16. november 2017 #8 Skrevet 16. november 2017 Kvitt deg med alt du kan kvitte deg med. Tenk over hvor mye du trenger av slikt som f.eks. håndklær, sengetøy, duker osv. Pakk bort klær det ikke er sesong for. Invester i oppbevaringsbokser som kan settes oppå skap og "bedrollers" som får plass under sengen. Finn måter å oppbevare ting på der de brukes mest, så er det lettere å sette dem på plass. La alle ting ha sin faste plass. Øv deg på å rydde på plass ting når du er ferdig med å bruke dem, ikke vent til senere. Kjøp ryddeboka til Synnøve Skarbø, den har masse gode tips! Lykke til med ryddingen☺️
AnonymBruker Skrevet 17. november 2017 #9 Skrevet 17. november 2017 På 16.11.2017 den 16.26, Roci skrev: Kvitt deg med alt du kan kvitte deg med. Tenk over hvor mye du trenger av slikt som f.eks. håndklær, sengetøy, duker osv. Pakk bort klær det ikke er sesong for. Invester i oppbevaringsbokser som kan settes oppå skap og "bedrollers" som får plass under sengen. Finn måter å oppbevare ting på der de brukes mest, så er det lettere å sette dem på plass. La alle ting ha sin faste plass. Øv deg på å rydde på plass ting når du er ferdig med å bruke dem, ikke vent til senere. Kjøp ryddeboka til Synnøve Skarbø, den har masse gode tips! Lykke til med ryddingen☺️ Takk for tips! Som sagt så bor jeg på 12m2, og har ikke så mange steder jeg kan sette bort ting. Jeg har en del under sengen, ol, men det meste er ting jeg bruker ofte, men som jeg egentlig ikke har noen plass å sette fra meg når jeg ikke bruker.. Anonymkode: 58010...bbc
Zienna Skrevet 17. november 2017 #10 Skrevet 17. november 2017 Du skriver at du tenker at nå skal du ikke las det skje, at nå skal du rydde på plass ting med en gang slik at det ikke hoper seg opp. Altså vet du grunnen til at det blir rot rundt deg. Men jeg klarer det aldri, skriver du. Du klarer om du VIL nok. Det nytter ikke med all verdens bøker og gode tips dersom du ikke selv er motivert og ønsker å ha orden rundt deg. Da vil du alltid prioritere andre ting enn å holde i hverdagen. Er ikke rotete selv, men har nære familiemedlemmer som er. Å, jeg glemte bare... Hvor ofte har jeg ikke hørt det? Jeg vet godt at klærne på badegolvet osv. ikke ble glemt, men nedprioritert.
AnonymBruker Skrevet 17. november 2017 #11 Skrevet 17. november 2017 På 16.11.2017 den 14.09, AnonymBruker skrev: Nei, det tar mye lenger tid å rydde enn å rote. Der tar du feil. Roting skjer samtidig med andre aktiviteter, det gjør ikke rydding. Jeg har ikke noe særlig imot rot hvis jeg bare skal slappe av og sånn, men jeg klarer ikke å studere skikkelig i det. Anonymkode: 58010...bbc Det gjør ikke det, Ts. Tipset til et ryddig hjem er dette: å aldri rydde. Hver eneste ting du eier skal ha et hjem - en plass å ligge. Der skal den være med mindre den er på deg (klær og sånt tilbehør) eller i hendene dine (som bøker og andre gjenstander). Det er ikke verre. Anonymkode: 9780e...591
AnonymBruker Skrevet 17. november 2017 #12 Skrevet 17. november 2017 43 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det gjør ikke det, Ts. Tipset til et ryddig hjem er dette: å aldri rydde. Hver eneste ting du eier skal ha et hjem - en plass å ligge. Der skal den være med mindre den er på deg (klær og sånt tilbehør) eller i hendene dine (som bøker og andre gjenstander). Det er ikke verre. Anonymkode: 9780e...591 Problemet er bare at her ikke er plass nok til at alt kan ha sin faste plass, så jeg ender med å bare flytte rundt på ting, alt etter hva jeg gjør på, fordi jeg trenger plassen til noe annet. Anonymkode: 58010...bbc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå