AnonymBruker Skrevet 16. november 2017 #1 Skrevet 16. november 2017 Jeg har fullført 1. år på vernepleien, men heller nå veldig mot å søke meg over på bv.ped utdanningen etter sommeren Noen barnevernspedagoger her? Hvor jobber dere, og med hva? Er det lett å få jobb? En utdanning dere vil anbefale, fremfor vernepleie? Takker for svar Anonymkode: 169ee...32e
AnonymBruker Skrevet 16. november 2017 #2 Skrevet 16. november 2017 Du kan jobbe i bv med vernepleierstudiet, i tillegg til at du har flere steder du kan jobbe. Det har du ikke mulighet til med bvped. Så ville heller fortsatt på studiet du er nå. Anonymkode: ca2b1...67e 2
AnonymBruker Skrevet 16. november 2017 #3 Skrevet 16. november 2017 Signerer den over her! Hilsen bv.ped som kunne tenkt seg flere muligheter Anonymkode: 6ab14...ee5
mjauritz Skrevet 17. november 2017 #4 Skrevet 17. november 2017 Jeg vet at barnevernet i min by ikke tar inn vernepleiere, men det varierer nok. Kommer vel an på hvem du "søker mot". Her er det kun barnevernspedagoger og sosionomer (+ en spesialutdannet sykepleier) som jobber der, så jeg vil ikke si du på en måte er "garantert" å være kvalifisert. Men det varierer visst
AnonymBruker Skrevet 17. november 2017 #5 Skrevet 17. november 2017 1 time siden, mjauritz skrev: Jeg vet at barnevernet i min by ikke tar inn vernepleiere, men det varierer nok. Kommer vel an på hvem du "søker mot". Her er det kun barnevernspedagoger og sosionomer (+ en spesialutdannet sykepleier) som jobber der, så jeg vil ikke si du på en måte er "garantert" å være kvalifisert. Men det varierer visst I så fall er det bare å ta «barnevernfaglig kompetanse», som er 1 års videreutdanning, så er problemet løst. Her hvor jeg bor er det mange vernepleiere i barnevernet. Anonymkode: ca2b1...67e
mjauritz Skrevet 17. november 2017 #6 Skrevet 17. november 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: I så fall er det bare å ta «barnevernfaglig kompetanse», som er 1 års videreutdanning, så er problemet løst. Her hvor jeg bor er det mange vernepleiere i barnevernet. Anonymkode: ca2b1...67e Men det er ikke nødvendigvis "bare" å ta det. Nå vet jeg ikke hvor de tilbyr denne etterutdannelsen, men vi vet jo ikke om hvordan situasjonen til TS er og om vedkommende er flyttbar eller ønsker å ta et fjerde år på skole med en gang. Dessuten ser jeg her på mitt universitet at det kreves 3 års arbeidserfaring fra barnevern for å komme inn på barnevernfaglig veiledning (vet ikke om det var den du siktet til, fant ingen som het barnevernfaglig kompetanse på universitet). Betyr ikke at det ikke forekommer at vernepleiere jobber i barnevernet, men de fleste utlyste stillinger ønsker sosionomer eller barnevernspedagoger. Tok med de tre første eksemplene jeg fant på stillingsannonser i barnevern, hvor du ser at under kvalifikasjoner står det utdannet som barnevernspedagog eller sosionom, altså ikke vernepleier. https://karrierestart.no/ledig-stilling/918062https://karrierestart.no/ledig-stilling/917911https://karrierestart.no/ledig-stilling/916130
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2017 #7 Skrevet 3. desember 2017 Fortsett på vernepleie du. Kan jobbe flere plasser, medisinkompetanse. Og ønskene for arbeidsplass kan endres over de tre årene på skolebenken. Anonymkode: 2247f...7d0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå