AnonymBruker Skrevet 16. november 2017 #1 Skrevet 16. november 2017 Jeg er på utkikk etter jobb etter fullført utdanning. Tenkte å kontakte en person (leder) jeg kjenner litt og spørre om vedkommende har jobb eller vet om aktuelle jobber andre steder til meg. Det er et stykke unna, så personlig oppmøte er litt kronglete, samt at hun vet fra før hvem er. Er det greit å ta kontakt per e-post, eller er det smartere å ringe? Gruer meg litt til å ringe, da det er litt skummelt og fordi jeg opplever litt vanskeligheter med å kommunisere og få ordentlige svar på det jeg spør om noen ganger, pluss at hun er mye ut på besøk og møter andre steder. Men ellers er dette en OK leder altså. Så er det greit å stille slike spørsmål over mail, eller virker det dumt og feigt? Takknemlig for innspill! Anonymkode: f8921...a59
Gjest Cicero Skrevet 16. november 2017 #2 Skrevet 16. november 2017 Jeg vil si det er greit å sende mail i ditt tilfelle. Nå er jeg bare butikksjef, men jeg foretrekker stort sett en mail hvis det ikke er ting jeg må vite om med en gang. Med jobbsøking foretrekker jeg så klart personlig oppmøte på et rolig tidspunkt, men om det er noen jeg kjenner som bor langt borte hadde jeg blitt glad for en mail. Du kan jo nevne at du vet at hun er mye opptatt og derfor valgte å ikke ringe også.
AnonymBruker Skrevet 16. november 2017 #3 Skrevet 16. november 2017 11 minutter siden, Cicero skrev: Jeg vil si det er greit å sende mail i ditt tilfelle. Nå er jeg bare butikksjef, men jeg foretrekker stort sett en mail hvis det ikke er ting jeg må vite om med en gang. Med jobbsøking foretrekker jeg så klart personlig oppmøte på et rolig tidspunkt, men om det er noen jeg kjenner som bor langt borte hadde jeg blitt glad for en mail. Du kan jo nevne at du vet at hun er mye opptatt og derfor valgte å ikke ringe også. Takk for svar. Ja, det er det jeg også tenker når det ikke er noe som må avklares med en gang. Jeg tar selvfølgelig kontakt på andre måter (helst personlig oppmøte) ved andre steder der de ikke kjenner til meg fra før. Anonymkode: f8921...a59
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå