AnonymBruker Skrevet 16. november 2017 #1 Skrevet 16. november 2017 Jeg er student på fulltid, og går et krevende studie. Jeg fikk meg nylig en jobb hvor jeg skulle jobbe 2. eller 3. hver helg. Jeg har nå vært 3 dager på opplæring, og trives ikke i det hele tatt. Har grått etter hver eneste vakt, hatt migrene og skuldersmerter hver dag, slitt med å spise og å sove, og jeg har ikke sjans til å tenke på eksamener som begynner om et par uker. All energien min går med til å grue meg til neste gang jeg skal på jobb. Jeg fungerer rett og slett ikke i jobben, arbeidsoppgavene var ikke slik jeg hadde sett for meg, og jeg har allerede nå forstått at jeg ikke takler og ikke kommer til å trives i en slik jobb. Det har ingenting med en motvilje til å jobbe, da jeg har jobbet mye helt siden VGS. Jeg har ikke skrevet under noe kontrakt enda. Skal ha mine første to ordentlige vakter i helgen. Hvordan er det å si opp uten kontrakt, og attpåtil rett etter opplæringen? Er redd for å snakke med sjefen og at det er helt uhørt å slutte så tidlig, vet ikke helt hvordan jeg skal gjøre dette. Kan jeg bare be om å få et møte med henne over helga etter vaktene, og fortelle at jeg ikke trives og hvordan det går utover helsa og studiet mitt? Eller er det bedre å vente et par uker til? Tenker jo at det er best både for meg og for dem å få ansatt noen som passer bedre til jobben så fort som mulig egentlig. Hvor lang oppsigelsestid har jeg når jeg ikke har kontrakt? Eller avtaler jeg bare det med sjefen? Dette er en skikkelig kjip situasjon for meg, og jeg håper noen har noen gode råd eller lignende erfaringer. Anonymkode: c68fb...59b
OppNedPåAlt Skrevet 16. november 2017 #2 Skrevet 16. november 2017 Hvis du ikke har kontrakt enda, så er du vel knapt ansatt? Bare si fra til sjefen at du slutter. 2
millennial Skrevet 16. november 2017 #3 Skrevet 16. november 2017 Er dette en jobb på et sykehjem? Hørtes ut som det... Regner med at sjefen vil la deg gå siden de vil helst slippe ansatte som ikke er motiverte. Men viktig at du er ærlig og sier ifra. 1
Gjest Cicero Skrevet 16. november 2017 #4 Skrevet 16. november 2017 En gang i tiden begynte jeg som telefonselger, og jeg trivdes så dårlig at jeg sluttet etter... wait for it... en dag. Ikke mitt stolteste øyeblikk, men nå som sjef vet jeg jo at hvis en ansatt ikke vil jobbe hos meg, vil jeg heller at de skal gi beskjed så fort som mulig så jeg slipper å bruke masse tid på oppfølging av en som uansett slutter etter kort tid. Når du får kontrakt er det også oppsigelsestid å ta hensyn til, så hvis du ikke har fått den enda burde du gi beskjed så fort som mulig! Noen ganger funker ikke ting, og det er faktisk greit.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå