AnonymBruker Skrevet 16. november 2017 #1 Skrevet 16. november 2017 Nå er jeg på mitt femte år, i virkariat. Jeg har svært gode referanser og storkoser meg i de jobbene jeg har hatt. Men problemet er at jeg ikke får fast. Har helt sikkert søkt på hundrevis av jobber i denne perioden. Jeg kommer inn på intervju og blir ofte innstilt som nummer to og tre. Men etter 5 år med "stang ut" kjenner jeg på følelsen av at jeg må gjøre noe med situasjonen. Tanken falt på og ta mer utdanning... Men nå har det seg slik at jeg venter en liten baby i juli 2018. Tenkte da og starte på studie - høst 2019. Da vil babyen være over 1 år. Er det noen som har erfaring med å studere på høgskole samtidig som man har en liten en? (har mann som jobber 100%) Huff..at alt skal være så vanskelig Anonymkode: 5d909...c0d
AnonymBruker Skrevet 16. november 2017 #2 Skrevet 16. november 2017 Det kommer vel helt ann på studium og mannen din. Her tok mannen 4 års deltidsstudium samtidig med 100% jobb og vi fikk nr. 2 midt oppe i dette. Det var hektisk, men det gikk! Krever at man er strukturert da studier kan gi mye fleksibilitet, men du skal jo levere inn oppgaver og ta eksamener. Anonymkode: 72e36...4c9
Eliza Doalot Skrevet 16. november 2017 #3 Skrevet 16. november 2017 Jeg gjorde det. Fikk barn i juli, og begynte studie august året etter. Det gikk strålende! Jeg hadde stor fleksibilitet som student, og det var deilig i småbarnstiden. Jeg leste endel på kveldene, sånn at dagene i barnehagen ikke ble så lange de første årene.
AnonymBruker Skrevet 18. november 2017 #4 Skrevet 18. november 2017 Viss du finner et studie som interesserer deg og dere får det til praktisk og økonomisk er det bare å hoppe i det. Jeg er selv småbarnsmor og fulltidsstudent i et relativ krevende studie, og synes det går over all forventning til nå. Ble advart om at dette ville bli for tøft, men som student er man ofte mye mer fleksibel enn som arbeidstaker. Jeg føler også at jeg får overskudd til studiet ved å prioritere barnet mitt 100% på ettermiddagene etter barnehagen. Selvsagt perioder som rett før eksamen som er mer hektiske, men det varer jo bare noen uker. Ikke still for høye krav til deg selv i starten mtp på resultater, og ta ting som de kommer, ordner seg som oftest. Lykke til! Anonymkode: cf834...b8f
AnonymBruker Skrevet 19. november 2017 #5 Skrevet 19. november 2017 14 timer siden, AnonymBruker skrev: Viss du finner et studie som interesserer deg og dere får det til praktisk og økonomisk er det bare å hoppe i det. Jeg er selv småbarnsmor og fulltidsstudent i et relativ krevende studie, og synes det går over all forventning til nå. Ble advart om at dette ville bli for tøft, men som student er man ofte mye mer fleksibel enn som arbeidstaker. Jeg føler også at jeg får overskudd til studiet ved å prioritere barnet mitt 100% på ettermiddagene etter barnehagen. Selvsagt perioder som rett før eksamen som er mer hektiske, men det varer jo bare noen uker. Ikke still for høye krav til deg selv i starten mtp på resultater, og ta ting som de kommer, ordner seg som oftest. Lykke til! Anonymkode: cf834...b8f Kan jeg spørre hva du studerer? Anonymkode: 475c3...b72
AnonymBruker Skrevet 19. november 2017 #6 Skrevet 19. november 2017 Det er innenfor retningen helse. Hva tenker du å studere? :-) Anonymkode: cf834...b8f
AnonymBruker Skrevet 19. november 2017 #7 Skrevet 19. november 2017 Jeg er ikke Ts, men tråden er relevant for meg og. Jeg har en som nettopp begynte i bhg og en litt større. Tenker å bli student igjen fra neste sommer. Jeg har en drøm om å bli psykolog, så kommer jeg inn på profesjon (jobber nå med å forbedre vitnemål), så slår jeg til på det. Hvis ikke blir det nok juss. Det blir mange år som student, men jeg tror det blir ideelt med små barn å kunne være litt fleksibel. Når de er blitt større, passer det fint å kunne satse på karrieren igjen.🙂 Anonymkode: 475c3...b72
AnonymBruker Skrevet 19. november 2017 #8 Skrevet 19. november 2017 Vil også legge til at man som arbeidstaker er mye mer låst, enn som student. Med mindre det er et studie som krever tilnærmet 100% oppmøte.🙂 Anonymkode: 475c3...b72
AnonymBruker Skrevet 19. november 2017 #9 Skrevet 19. november 2017 Det kommer veldig an på mannens arbeidstider og hvilke studie du tenker er det ett med masse praksis? Da må du gjerne gå kvelds- og helgevakter - da er du avhengig av at mannen har stabil arbeidstid. Altså hvis jobben til mannen din er 8-16 hver dag er det nok ikke noe problem. Jobber mannen din turnus blir det en kabal, men det går. Jobber mannen din 14-14 skift blir det tøft. Skjønner? Går du et studie basert på forelesninger og selvstudie går det jo bra da har du veldig fleksibel «arbeidstid»! Det var siden du nevnte helse at jeg tenkte på turnus under praksis. Anonymkode: 2c202...c1b
AnonymBruker Skrevet 19. november 2017 #10 Skrevet 19. november 2017 44 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det kommer veldig an på mannens arbeidstider og hvilke studie du tenker er det ett med masse praksis? Da må du gjerne gå kvelds- og helgevakter - da er du avhengig av at mannen har stabil arbeidstid. Altså hvis jobben til mannen din er 8-16 hver dag er det nok ikke noe problem. Jobber mannen din turnus blir det en kabal, men det går. Jobber mannen din 14-14 skift blir det tøft. Skjønner? Går du et studie basert på forelesninger og selvstudie går det jo bra da har du veldig fleksibel «arbeidstid»! Det var siden du nevnte helse at jeg tenkte på turnus under praksis. Anonymkode: 2c202...c1b Det er helt sant. Mannen min jobber 8-15:30 (flexitid), og jeg kommer ikke til å studere noe som innebærer turnus og mye praksis. Jeg vil gå på forelesninger og styre min egen hverdag selv. Igjen ikke Ts, men ville svare likevel 🙂 Anonymkode: 475c3...b72
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå