AnonymBruker Skrevet 16. november 2017 #1 Skrevet 16. november 2017 Hei! Nå har jeg datet en fantastisk fyr i nesten 2 mnd, der kjemien er der alt ser ut som det går i den riktige retningen, og vi har begynt å snakker om å gjøre ting offisielt. Men han har enda ikke møtt sønnen min....og jeg stresser litt over hvordan de evt skal møtes. Hvordan og når var det dere andre gjorde det? Anonymkode: 81272...da0
AnonymBruker Skrevet 16. november 2017 #2 Skrevet 16. november 2017 Uaktuelt for meg å la en date møte barna før vi har vært sammen i minimum et halvt år, helst enda lengre. 2 mnd er altfor kort tid til å kunne vurdre om et forhold vil kunne vare.Har selv slått opp med en date etter 3 mnd tidligere. Når man har barn får man gjerne ikke vært så mye sammen heller, så det tar enda lengre tid å bli virkelig godt kjent. Hvorfor stresse med å gjøre det offisielt? I tillegg avhenger det av alder på barnet og hvor lenge det er siden samlivsbruddet. Psykologer anbefaler at det bør være over 1 år siden bruddet før barnet blir introdusert for nye kjærester. Ellers bør man være ærlig overfor barna, men likevel ikke fortelle dem mer enn de trenger å vite (og tilpasset alder). Anonymkode: 556c9...1a5 5
AnonymBruker Skrevet 16. november 2017 #3 Skrevet 16. november 2017 2 hours ago, AnonymBruker said: Hei! Nå har jeg datet en fantastisk fyr i nesten 2 mnd, der kjemien er der alt ser ut som det går i den riktige retningen, og vi har begynt å snakker om å gjøre ting offisielt. Men han har enda ikke møtt sønnen min....og jeg stresser litt over hvordan de evt skal møtes. Hvordan og når var det dere andre gjorde det? Anonymkode: 81272...da0 Jeg synes du skal la han møte sønnen først, for å se hvordan det går, før dere gjør det offisielt :-). Anonymkode: 3aa7e...ee0
Katten.2.0 Skrevet 16. november 2017 #4 Skrevet 16. november 2017 Ville ventet en god stund før du introduserer mannen for barnet. Det er bedre å være tålmodig og ta ting med ro, kontra at barna opplever en (potensiell) skytteltrafikk av farsfigurer i livet sitt. 1
AnonymBruker Skrevet 16. november 2017 #5 Skrevet 16. november 2017 Synes du skal gjøre det når du føler det er rett. Så lenge det ikke er svært kort tid siden bruddet med far. Selv så har jeg kun barnefri en helg i måneden, så her blir menn introdusert tidligere enn jeg hadde ønsket. Men det er 9 år siden jeg og faren deres gikk fra hverandre, og på de 9 årene, har mine barn møtt 3 menn. Og 2 av de møtte de 2-3 ganger, det var forhold på litt under og over 1 år. Den andre var jeg sammen med i 2 år, så de møtte jo han litt mer. Men jeg tar det med ro, ingen av disse bodde hos meg. Og er jeg ikke helt sikker på han jeg dater, får heller ikke barna møte han. Anonymkode: 53295...7b5
AnonymBruker Skrevet 16. november 2017 #6 Skrevet 16. november 2017 Jeg møtte en mann i mai 2016, og han møtte barna mine på 9 og 5 år i desember samme året. Da kom han bare innom for en kaffi som en helt vanlig bekjent. Dette gjorde vi noen ganger, stakk innom, hjalp oss med litt forskjellige ting. Så det ble en veldig glidende overgang. Deretter snakket jeg med barna om at vi var kjærester og at de måtte bare gi beskjed om de ville han skulle komme mere eller mindre. Det var de som bestemte. Nå 1 år senere et han her mye, men vi bor ikke sammen og han er ikke en del av vår "hverdagslogustikk". Men er en naturlig del av vår familie når han er her, lager kveldsmat, rydder og er et godt forbilde og en kjempe bonus. Så tar vi neste steg om ikke alt for lenge tenker jeg. Anonymkode: 0143f...a39 2
AnonymBruker Skrevet 16. november 2017 #7 Skrevet 16. november 2017 Introduser han som hvilken som helst annen venn og unngå noe kosing eller kyssing eller mer samvær med barna sammen med han enn du ville hatt med en vanlig venn. Han skal IKKE introduseres som noe kjæreste eller "pappa" før forholdet har var i noen år! Anonymkode: f5e55...d30
kisskissbangbang Skrevet 16. november 2017 #8 Skrevet 16. november 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Introduser han som hvilken som helst annen venn og unngå noe kosing eller kyssing eller mer samvær med barna sammen med han enn du ville hatt med en vanlig venn. Han skal IKKE introduseres som noe kjæreste eller "pappa" før forholdet har var i noen år! Anonymkode: f5e55...d30 Enig med deler av resten da, greit å introdusere som venn først.
Gjest NotNaomi Skrevet 16. november 2017 #9 Skrevet 16. november 2017 Hvorfor er så mange så hysteriske ? Om barn opplever at mammaen har en kjæreste så er det ikke sånn at de lider hverken mens de er det,eller etter. Klart det kan oppstå savn,men da skal de ha hatt et nært og antageligvis mer langvarig forhold. Det er heller ingen fasit på når de skal møtes. Det kommer an på flere ting og vurderinger. Men til Ts : det er vel mer naturlig å introdusere ham for barna før dere offenligjør det. Det viktigste først.
AnonymBruker Skrevet 16. november 2017 #10 Skrevet 16. november 2017 Det er å be om daddy issues og tilknytningsissues å drive å introdusere alle man dater og blir kjæreste med som kjæreste og farsrolle, så forsvinner han etter et år, og neste etter tre år og neste etter 5 år, hvordan tror dere det påvirker ungen når den allerede har hatt en far som forsvinner? TENK LITT Anonymkode: f5e55...d30 1
AnonymBruker Skrevet 16. november 2017 #11 Skrevet 16. november 2017 1 time siden, kisskissbangbang skrev: Enig med deler av resten da, greit å introdusere som venn først. Hva når barnet er 16 år gammel, og svært smart. Tror du virkelig det funker da? Anonymkode: 53295...7b5
kisskissbangbang Skrevet 16. november 2017 #12 Skrevet 16. november 2017 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva når barnet er 16 år gammel, og svært smart. Tror du virkelig det funker da? Anonymkode: 53295...7b5 Nei, det tror jeg ikke.
AnonymBruker Skrevet 16. november 2017 #13 Skrevet 16. november 2017 En jeg datet ville møte barna tidlig. Glad jeg sa nei, for etter 2 mnd bare sluttet han å prate til meg! Så 2 mnd er altfor tidlig. Anonymkode: 7ca00...c0b 1
AnonymBruker Skrevet 16. november 2017 #14 Skrevet 16. november 2017 Jeg er fersk på dette og har ikke begynt å date enda. 2 mnd siden det ble brudd med barnefar. Vi har ett barn sammen på 2 år. Men jeg tenker at den dagen jeg begynner å date igjen og evt møter en mann som jeg kanskje ser for meg er en potensiell ektemann, så kommer jeg til å vente i minst 6 mnd ish. Men jeg vet jo aldri hvordan det går... hva slags mann det er, hvordan forhold vi har osv osv. Men jeg tenker at jeg vil vente lengst mulig og begynne med å presentere han som en venn... og så la det gå litt naturlig liksom... Og det aller viktigste er at den nye mannen blir IKKE den nye pappaen. Hun har allerede en pappa som er veldig glad i henne og som kommer til å være inni bildet. Så den nye mannen blir bare kjæresten/mannen til mamma. Nothing else. Anonymkode: fd776...03b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå