Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Straff har da definitivt en preventiv funksjon! Folk lar være å gjøre noe fordi de kan bli straffet. Hvis ikke hadde det vært mange flere lovbrudd i samfunnet. 

Men hva mener du man skal gjøre for å hindre/reagere på at folk bryter lovene da? Eller mener du kanskje at vi ikke burde ha lover? 

Anonymkode: b0cb6...74f

Kan ikke du for eksempelets skyld nevne noen handlinger du har kjempelyst til å gjøre, men det eneste som forhindrer deg er trusselen om straff?

Kom igjen, - du klarer sikkert å nevne fem ting du har kjempelyst til å gjøre, men ikke tør på grunn av trusselen om straff, - ikkesant?

---------

Og til det andre. I 1972 ble det legalt å være utro. Før 1972 var utroskap en kriminell handling, idag er det straffefritt å være utro. Faktisk er du beskyttet av loven dersom en forsøker å skade deg fordi du var utro.

Tenker du at etter legaliseringen av utroskap så har norge fått et kjempe utroskapsproblem? Ånei, nå er det ikke forbudt å være utro lengre, og da kommer alle til å være utro, og hvordan skal vi forhindre eller reagere på utroskap dersom en ikke får straff? Skal vi ikke ha lover som regulerer utroskap? Da kan jo alle være utro hele tiden da? For det eneste jeg tror på er loven, og den eneste jeg tror kan forhindre uønskede handlinger er jo loven! Og hva skal jeg gjøre da for å forebygge utroskap!?? Hjelp!! Hvordan kan vi overleve uten utroskapslover! 

Fortell! jeg blir så engstelig og redd når vi ikke har lover mot utroskap, blir du også like redd og engstelig som meg når vi ikke har lover mot utroskap? Tenk om du gifter deg da! Eller er samboer mot noen! 

Ååh, som jeg skulle ønske lovene var der for å passe på meg! Tenk om folk skulle gjøre hva de selv ville og ikke hva loven ville!

Hva gjør du for å forhindre utroskap når du ikke har noen lov å lene deg på?

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 time siden, waco skrev:

Kan ikke du for eksempelets skyld nevne noen handlinger du har kjempelyst til å gjøre, men det eneste som forhindrer deg er trusselen om straff?

Kom igjen, - du klarer sikkert å nevne fem ting du har kjempelyst til å gjøre, men ikke tør på grunn av trusselen om straff, - ikkesant?

---------

Og til det andre. I 1972 ble det legalt å være utro. Før 1972 var utroskap en kriminell handling, idag er det straffefritt å være utro. Faktisk er du beskyttet av loven dersom en forsøker å skade deg fordi du var utro.

Tenker du at etter legaliseringen av utroskap så har norge fått et kjempe utroskapsproblem? Ånei, nå er det ikke forbudt å være utro lengre, og da kommer alle til å være utro, og hvordan skal vi forhindre eller reagere på utroskap dersom en ikke får straff? Skal vi ikke ha lover som regulerer utroskap? Da kan jo alle være utro hele tiden da? For det eneste jeg tror på er loven, og den eneste jeg tror kan forhindre uønskede handlinger er jo loven! Og hva skal jeg gjøre da for å forebygge utroskap!?? Hjelp!! Hvordan kan vi overleve uten utroskapslover! 

Fortell! jeg blir så engstelig og redd når vi ikke har lover mot utroskap, blir du også like redd og engstelig som meg når vi ikke har lover mot utroskap? Tenk om du gifter deg da! Eller er samboer mot noen! 

Ååh, som jeg skulle ønske lovene var der for å passe på meg! Tenk om folk skulle gjøre hva de selv ville og ikke hva loven ville!

Hva gjør du for å forhindre utroskap når du ikke har noen lov å lene deg på?

Tja, det er nok mange som hadde stjålet en del hvis det var lov, folk hadde brutt fartsgrensen oftere, og jeg kunne absolutt tenkte meg å slå til noen dersom det ikke fikk konsekvenser.

Jeg skjønner forresten ikke problemet ditt. Du har en jævlig aggressiv måte å diskutere på, og den er ikke særlig konstruktiv, men heller nedlatende. At du er så redd for at noen er utro mot deg er ikke mitt problem. 

Lær deg folkeskikk og det å debattere på en saklig og rolig måte, så vil kanskje noen diskutere med deg for å få en interessant debatt. 

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Tja, det er nok mange som hadde stjålet en del hvis det var lov, folk hadde brutt fartsgrensen oftere, og jeg kunne absolutt tenkte meg å slå til noen dersom det ikke fikk konsekvenser.

Jeg skjønner forresten ikke problemet ditt. Du har en jævlig aggressiv måte å diskutere på, og den er ikke særlig konstruktiv, men heller nedlatende. At du er så redd for at noen er utro mot deg er ikke mitt problem. 

Lær deg folkeskikk og det å debattere på en saklig og rolig måte, så vil kanskje noen diskutere med deg for å få en interessant debatt. 

Skal vi se - Du har lyst til å kjøre fortere enn du nå gjør, men du er redd for å få en bot?

Og du har lyst til å slå til noen dersom det ikke fikk konsekvenser?

Helt ærlig, - hvordan kan du slå til noen uten at det får konsekvenser? Personen du slår ned blir jo skadet. Hvordan skal du unngå det dersom hensikten er å slå ned noen? Akkurat dette skjønte jeg ikke? Slå en plastdukke, da får det ingen konsekvenser.

At jeg er mongo, uoppdragen, ukonstruktiv, og nedlatende skyldes at jeg er tilbakestående, og du behøver ikke å ta alt personlig.

Jeg bryr meg ikke noe om at jeg blir foraktet, og jeg sier som Tor Erling Staff, - et menneske som ønsker å ta livet mitt og kan begrunne det må jo selvsagt få lov til det.

Hvis du vil slå ned meg eller et annet menneske, - så må du gjerne gjøre det, - men jeg lurer på hvorfor? - Ønsker du å bli slått igjen, - der det som er motivet ditt? Eller ønsker du å slå en som ikke kan ta igjen?

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Tja, det er nok mange som hadde stjålet en del hvis det var lov

Forresten er det loven som forhindrer deg i å stjele, og ikke det at du blir foraktet eller at du skader andre mennesker?

Er menneskers skadelyst så stor og så diger at det eneste som kan tøyle menneskers straffelyst er loven?

Er det slik at dersom det er forbudt å stjele så stjeler ingen, og dersom det er lov å stjele så stjeler alle?

Hva som er lov og hva som er forbudt ved lov er noe som forandrer seg hele tiden, - for 150 år siden var det lov å halshugge mennesker, og heldigvis har loven endret seg.

Jeg tror på lover som er til for beskytte deg mot overgrep fra staten og overmakt. For eksempel forbud mot fangenskap, forbud mot ransakelser, forbud mot urettmessig straffeforfølgelse og forbud mot idiotiske lover som aldri kan håndheves.

I 1902 var det forbudt å onanere og derfor hadde blakstad sykehus en haug onanister som hadde psykose. Beskrevet i legetidsskriftet.

Hvordan skal fremtiden se ut? Skal vi ha masse teite straffelover som bare gjør skade, eller er det på tide å oppdatere seg littegranne? Hva slags samfunn ønsker du å bo i? Et som saudi arabia med masse sjuke straffer, - eller et nederland hvor politiet beskytter deg dersom du har blitt fralurt penger av en prostituert?

Fortell? Hvis du var diktator, - ville det vært milde straffer eller strenge straffer?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...