Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurer bare på hvordan dere ville sagt at det når dere vil gjøre det slutt med typen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når jeg slo opp med x`n sa jeg.

Jeg syns ikke dette fungerer lenger. Etter det ble det sagt både det ene og det andre.

Gjest Anonymous
Skrevet

Klar tale. Ikke pakk det inn i bomull. Hvis alt håp er ute, så gi for all del ikke motparten håp om at det kan fikses. Gjør vondt verre.

Men klar tale betyr ikke at en trenger å være slem eller gni det inn. Vis respekt.

Gjest hovedinnlegger
Skrevet
Klar tale. Ikke pakk det inn i bomull. Hvis alt håp er ute, så gi for all del ikke motparten håp om at det kan fikses. Gjør vondt verre.

Men klar tale betyr ikke at en trenger å være slem eller gni det inn. Vis respekt.

Det er nok en fin balansegang der...

H'n vil jo sikkert gjerne ha en forklaring, og hvordan skal en si det da? Det er jo umulig å unngå at personen blir såret.

Og så lurer jeg på hva som er best mellom konfrontasjon face-face eller via telefon... for samboere er jo saken grei.

JEG mener kanskje telefon er best, da slipper en ubehagelig sparking i bakken og sånt. men på den annen side er det kanskje best å face det. ser ansiktsutrykk og kan tolke ting bedre?

Skrevet

Det er nok en fin balansegang der...

H'n vil jo sikkert gjerne ha en forklaring, og hvordan skal en si det da? Det er jo umulig å unngå at personen blir såret.

Og så lurer jeg på hva som er best mellom konfrontasjon face-face eller via telefon... for samboere er jo saken grei.

JEG mener kanskje telefon er best, da slipper en ubehagelig sparking i bakken og sånt. men på den annen side er det kanskje best å face det. ser ansiktsutrykk og kan tolke ting bedre?

Jeg syns det er best å si sånt ansikt til ansikt

Gjest GreenSky
Skrevet

-Ting er ikke som de var før, og vi har det ikke bra sammen. Også.... Blablabla.

Gjest Gunn 41
Skrevet

Si det til han på telefon, men si at dere kan snakke om det face til face i ettertid , greit å møtes ansikt til ansikt og få ut ting sagt ut en gang for alle. Hvor lenge har dere vært sammen da ?, syntes det er litt vesentlig

Gjest GreenSky
Skrevet

Å gjøre det slutt på telefon er pingle! Har en vært sammen og delt mye, kan en i det minste gjøre det slutt face to face. :-?

Skrevet

Då eg slo opp med siste X-en, var eg veldig nervøs og samtala var omtrent sånn:

Han: Hade då! Så kjeme eg på besøk igjen til helga. :-)

Eg: Ehh.. Nei, kanskje ikkje.

Han: ??

Eg: Ja, kanskje du berre kan droppe å komme liksom.

Han: ???

Eg: De e slutt.

Han: ??

Ja: Ja... Mellom oss altså.

Han: ???

Eg: De funka berre ikkje lenger.

Han: Neivel... :cry:

Eg: Ehh... Greit de! Hade då.

Han: Hade...

Men eg anbefalar ikkje å gjere det sånn altså! Syns han fortenar ei litt bedre forklaring enn at det "ikkje funkar". Det ville i alle fall eg hatt, sjølv om eg kanskje ikkje hadde krevd det der og då.

Sei det på en fin og skånsom tone, men samtidig må du vere bestemt sånn at han ikkje får forhåpningar om at det skal bli dokke to igjen.

Gjest GreenSky
Skrevet

:hoho: huff, unnskyld at jeg ler, men det var litt morsomt.

Skrevet

:ler: Artig skrulle du, Samantha ;)

Hva om problemet i forholdet er negative ting med en av partene slik at det er turn-off for den andre? Hvordan sier man det da? Lyger man for å ikke såre?

Skrevet

Ikkje le folkens!! Det var veldig fælt der og då faktisk. :ler:

Hva om problemet i forholdet er negative ting med en av partene slik at det er turn-off for den andre? Hvordan sier man det da? Lyger man for å ikke såre?

Eg trur eg ville pynta litt på sannheta for å ikkje såre enda meir. Men det er kanskje best å berre buse ut med fakta. Men personlig, så ville eg foretrekt å bli dumpa på en litt meir forsiktig måte. En blir veldig lei seg uansett, og det blir berre 1000x verre om en får vite ting en ikkje vil vite. :wink:

Gjest Britt 33
Skrevet

La oss nå holde oss til det hovedinnlegger lurte på.

Hvorfor vil du gjøre det slutt med typen din ? . Kommer jo litt an på det da i forhold til hvordan han kommer til å reagere ?

Skrevet

Jeg ville sikkert lygd og sagt "det er ikke deg, det er meg",...i håp om at det skulle hjelpe han litt på selvfølelsen.

Gjest GreenSky
Skrevet
Jeg ville sikkert lygd og sagt "det er ikke deg' date=' det er meg",...i håp om at det skulle hjelpe han litt på selvfølelsen.[/quote']

Men den er temmelig tynn. Jeg har også blitt dumpet på den måten (er jo en klassiker) og det gjorde egentlig vondt verre.

Skrevet

Men den er temmelig tynn. Jeg har også blitt dumpet på den måten (er jo en klassiker) og det gjorde egentlig vondt verre.

Hjelper kanskje litt hvis jeg nevner mine dårlige egenskaper som hankjønn irriterer seg over?,....

Ville sikkert sagt mer, men tviler på at jeg hadde svart ærlig hvis sannheten var at vedkommende var dårlig i senga eller at han hadde utviklet en dårlig personlighet.

Gjest GreenSky
Skrevet

Men kanskje personen har godt av å vite hva h*n gjorde feil for å lykkes i andre forhold?

Skrevet
Men kanskje personen har godt av å vite hva h*n gjorde feil for å lykkes i andre forhold?

Ikke umulig.

(Hvis jeg hadde tatt opp problemene tidligere i forholdet flere ganger, og det ble ingen endringer, så hadde jeg nok ikke brydd meg,...)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...