AnonymBruker Skrevet 16. november 2017 #1 Skrevet 16. november 2017 Jeg har en jakke med glidelås som er i ferd med å ta kvelden. Selv om jeg har trøkt den helt nedi nederste holde-sammen-delen før jeg glider oppover, ender jeg opp med at glidelåsen åpner seg i hele jakkens lengde, og bare er festet helt nederst og øverst. Er det noe jeg kan gjøre for å fikse dette på en enkel måte? Jeg kommer til å være veldig gravid i vinter, så dumt å måtte kjøpe seg en ny jakke nå... Hadde håpet å tyne den jeg har en vinter til. Anonymkode: b003b...bb8
ransfelt are Skrevet 16. november 2017 #2 Skrevet 16. november 2017 Det kan være at åpningene på sidene av glideren (mellom jakke og glider) er blitt ørlite for store. Jeg har fikset glidelås på jakke ved å klemme disse "leppene" ørlite sammen med en leatherman. Problemet kommer som regel tilbake etter en stund fordi glidelåsen egentlig er utslitt, men har holdt liv i et par jakker et år eller 2 ekstra ved å gjenta dette. Dette gjøres på eget ansvar, du risikerer å låse glideren fast i glidelåsen hvis du klemmer for hardt og må bryte glider fra hverandre igjen. Tror det er fullt mulig å ødelegge glidelåsen helt
AnonymBruker Skrevet 16. november 2017 #3 Skrevet 16. november 2017 55 minutter siden, ransfelt are skrev: Det kan være at åpningene på sidene av glideren (mellom jakke og glider) er blitt ørlite for store. Jeg har fikset glidelås på jakke ved å klemme disse "leppene" ørlite sammen med en leatherman. Problemet kommer som regel tilbake etter en stund fordi glidelåsen egentlig er utslitt, men har holdt liv i et par jakker et år eller 2 ekstra ved å gjenta dette. Dette gjøres på eget ansvar, du risikerer å låse glideren fast i glidelåsen hvis du klemmer for hardt og må bryte glider fra hverandre igjen. Tror det er fullt mulig å ødelegge glidelåsen helt Ja, er det jeg har tenkt å prøve om ingenting annet hjelper. Sånn den er nå kan jakken uansett ikke brukes, så den blir ikke mer ødelagt av det ihvertfall. Anonymkode: b003b...bb8
Antoinette Skrevet 16. november 2017 #4 Skrevet 16. november 2017 Jeg har byttet glidelås på flere av mine jakker. Men du trenger symaskin.
AnonymBruker Skrevet 16. november 2017 #5 Skrevet 16. november 2017 2 minutter siden, Antoinette skrev: Jeg har byttet glidelås på flere av mine jakker. Men du trenger symaskin. Jeg har ikke brukt symaskin siden vi måtte ta symaskinlappen i 5. klasse skulle veldig gjerne vært flink til sånt, men det et litt som med fransken; jeg vil gjerne kunne det, men har ikke gidd til å leve ned tid i det. Det ser ut som om sømmen på ihvertfall ene siden ligger litt inni jakken på en måte (er boblejakke medd fyll), men kanskje ho mor kan hjelpe. Anonymkode: b003b...bb8
AnonymBruker Skrevet 16. november 2017 #6 Skrevet 16. november 2017 Du kan kanskje få det fikset på ei systue, dersom ho mor må melde pass? Anonymkode: af850...066
Antoinette Skrevet 16. november 2017 #7 Skrevet 16. november 2017 Etterlys en lokal skredder på feks.Facebook. Dette er ikke dyrt å få fikset.
AnonymBruker Skrevet 16. november 2017 #8 Skrevet 16. november 2017 Kan høre med den lokale skomaker-renseri-nøkkelfilesjappen om de tar slike oppdrag. Anonymkode: b003b...bb8
AnonymBruker Skrevet 17. november 2017 #9 Skrevet 17. november 2017 18 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har en jakke med glidelås som er i ferd med å ta kvelden. Selv om jeg har trøkt den helt nedi nederste holde-sammen-delen før jeg glider oppover, ender jeg opp med at glidelåsen åpner seg i hele jakkens lengde, og bare er festet helt nederst og øverst. Er det noe jeg kan gjøre for å fikse dette på en enkel måte? Jeg kommer til å være veldig gravid i vinter, så dumt å måtte kjøpe seg en ny jakke nå... Hadde håpet å tyne den jeg har en vinter til. Anonymkode: b003b...bb8 Glidelåser nytter dte ikke å fikse når de protesterer på denne måten. Er jakken under 2 år, så er dette en reklamasjonssak til butikken. Er det en dyr jakke kan du ha 5 års reklamsjonsrett etter forbrukerkjøpsloven. Alternativet er å finne en skreddet/sydame som bytter glidelåsen til deg. Anonymkode: 4d3a4...4e5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå