Gå til innhold

Dere som har hatt klamydia

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg var hos gynekolog idag da jeg var redd for klamydiainfeksjon. Hun tok prøve og sa at alt så normalt ut. Ville hun sett dersom det var en klamydiainfeksjon der? En venninne av meg fikk kommentar at hun var "rød" i livmortappen (?) da hun hadde klamydia og har derfor alltid trodd at gynekolog kunne se dette. Derfor lurer jeg på om noen som har hatt klamydia har opplevd at gynekologen kunne "se" at det var en infeksjon ved undersøkelse hos dere? 

Anonymkode: 2d897...c15

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det må tas prøve, man kan ikke se det.

Anonymkode: 320c6...27e

• Liker 4
Skrevet

Klamydia kan ikke påvises visuelt, det må taes prøve til dyrkning og mikroskopering. 

Anonymkode: 0170e...6ce

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det må tas prøve, man kan ikke se det.

Anonymkode: 320c6...27e

Jeg forstår man ikke kan se en klamydiainfeksjon, ordla meg kanskje litt dumt men mener heller om man kan se at noe eventuelt ikke er som det skal? 

Skrevet
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg forstår man ikke kan se en klamydiainfeksjon, ordla meg kanskje litt dumt men mener heller om man kan se at noe eventuelt ikke er som det skal? 

Forstår det sånn at du har klamydia, og er redd for at gynekologen kunne se det? Hvis du har klamydia så begynn på antibiotikakur på helsestasjonen.. Det kan i verste fall føre til infertilitet hvis du ikke gjør noe med det.

Anonymkode: 8e9d4...0e2

Skrevet

Man kan ikke se at du har klamydia nei. Den eneste måten å finne ut av det på er å ta en prøve :) 

Anonymkode: 3e85d...380

Skrevet

Nei, dessverre trenger man ikke å ha symptomer. Jeg merket ingenting den gangen jeg hadde det. 

Anonymkode: 869c0...bed

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Forstår det sånn at du har klamydia, og er redd for at gynekologen kunne se det? Hvis du har klamydia så begynn på antibiotikakur på helsestasjonen.. Det kan i verste fall føre til infertilitet hvis du ikke gjør noe med det.

Anonymkode: 8e9d4...0e2

Jeg vet ikke om jeg har klamydia nei, derfor var jeg hos gynekolog og tok undersøkelse og venter på svar. Jeg lurer derfor på om gynekologen ville sett att livmoren var eksempel rød eller hoven ved undersøkelse dersom jeg hadde hatt klamydia?

Skrevet
25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vet ikke om jeg har klamydia nei, derfor var jeg hos gynekolog og tok undersøkelse og venter på svar. Jeg lurer derfor på om gynekologen ville sett att livmoren var eksempel rød eller hoven ved undersøkelse dersom jeg hadde hatt klamydia?

nei som flere har sagt over så kan de ikke se det på en vanlig undersøkelse. livmorstappen kan bli rød av mange årsaker 

Anonymkode: 9a5c9...c0f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...