Gå til innhold

"Dugg" på matvarene i kjøleskap

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har kjøpt leilighet med integrerte hvitevarer, inkludert kjøleskapet. Jeg ser at det fort dannes dugg/kondens på innsiden av brusflaskene, plastikkemballerte grønnsaker, etc. Hva skyldes det? Er det ikke ordentlig tett i døra? Vet ikke om det gjør så mye, matvarene holder seg kalde, men det er irriterende:P Noen som vet hva jeg kan gjøre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er problemet konstant, eller skjer det bare når nyinnkjøpte matvarer holder på å kjøles ned?

Skrevet

Tror det er konstant. Var ikke sånn der jeg bodde før.

Skrevet

Sjekk at den bakre kondens renna ikke er tett.

Ha et termometer i kjøleskapet og følg litt med at temperatuen er ganske stabil

se litt etter langs tettnings listene om de er rene, gjevne og ser ut som de tetter.

• Liker 1
Skrevet

Her er det noe som ikke stemmer. Er døra tett? Legger du ofte inn nye varer eller står døra mye åpen? Brusflasker med kondens er ikke så bekymringsfullt, men matvarer med kondens er et signal om at der er mye temperatursvingning el. I skapet. 

Kjøp et termometer beregnet på kjøleskap og følg med i noen dager på hva temperaturen er. Den bør ligge gjevnt over på mellom 2 og 4 grader pluss. Du kan regulere temp. I skapet ved å stille på hjulet for temperatur. Men pass på så ikke matvarene fryser, da blir mye ødelagt av ferskvarer.

Anonymkode: 51dd2...e84

• Liker 1
Skrevet
5 minutes ago, Tummy said:

Sjekk at den bakre kondens renna ikke er tett.

Og hullet ut fra renna, som gjør at kondensvannet renner vekk.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...