AnonymBruker Skrevet 15. november 2017 #1 Skrevet 15. november 2017 Spør på bakgrunn av en venninne av meg som går på antidepressiva men drikker dessverre mye alkohol. Er det noen som vet hvilke konsekvenser som kan oppstå av å drikke alkohol mens man går på antidepressiva? Og da mener jeg alkohol som i mye fest og moro, flere dager i uken. Ikke ett glass nå og da. Jeg vet at kombinasjonen ikke bør være tilfelle og at man helst skal holde seg unna alkohol når man tar slike medikamenter, men jeg lurer på hvilke typer virkninger det kan få. Hun har endret drastisk i adferd og virker nesten som om hun kan være inne i en form for manisk periode. Kan det ha noe med dette å gjøre? Setter pris på alle seriøse tanker og svar. Hilsen svært bekymret venninne Anonymkode: dbd3e...9c4
AnonymBruker Skrevet 15. november 2017 #2 Skrevet 15. november 2017 Send bekymringsmelding til legen el psykisk helse etc. Anonymkode: 5b36f...b8e
AnonymBruker Skrevet 15. november 2017 #3 Skrevet 15. november 2017 Hvordan man reagerer på alkohol og antidepressiva er forskjellig. For noen går det fint, for andre ikke. Jeg kan drikke uten problem på noen typer, mens andre slår meg helt ut, typ blackout etter 3 øl. Det finnes sikkert boen medisiner hvor man må holde seg helt borte fra alkohol også. Din venninnen situasjon virker ikke ok, medisiner eller ei. Nå vet jeg ikke alderen deres, men kan det være en idé å snakke med hennes foreldre hvis dere er unge? Hvis ikke blir det eventuelt en bekynringsmelding til fastlegen hennes. Anonymkode: c9908...535
AnonymBruker Skrevet 15. november 2017 #4 Skrevet 15. november 2017 Å drikke mye er jo en depressiva. Så når man da kombinerer depressiva og anti-depressiva så lurer man egentlig seg selv. Å kutte ut drikkingen ville vært et bedre første steg mot å behandle depresjon enn å begynne på antidep, om hun drakk mye før hun begynte på de. Det kommer jo an på hvilken antidep det er snakk om, men sannsynligvheten for bivirkninger og problemer økes selvsagt. Anonymkode: 7e30b...72e
AnonymBruker Skrevet 15. november 2017 #5 Skrevet 15. november 2017 Jeg tror det kan være lettere å bli avhengig av alkoholen om man plages psykisk, da alkoholen "letter" problemet der og da, men det blir vanligvis verre dagen derpå, og så tar man en øl for å slippe litt igjen, og så videre. Som de fleste jeg kjenner som også har slitt med psyken sier: det er som å pisse i buksa for å holde seg varm. For min del merker jeg at jeg blir mye raskere full, og jeg blir mer brått full, så jeg kjenner ikke mine egne grenser lengre. I tillegg kan jeg gå hjem i småbrisen tilstand og ikke huske at jeg har gått hjem. Hukommelsen er fullstendig borte, og det opplevde jeg aldri før jeg begynte på anti-depressiva. Jeg ser helt tydelige tegn på at jeg har gått hjem som normalt, pusset tenner, tatt medisiner, slått av alle lys og alt slikt normalt, men jeg husker ingenting. Jeg har helt sluttet gå ut i helger, jeg synes det er alt for skummelt når jeg ikke kjenner mine egne grenser og i tillegg mister hukommelsen. Anonymkode: 6418c...6e5 2
Blod Skrevet 16. november 2017 #6 Skrevet 16. november 2017 Kjære Ts Jeg stenger denne tråden nå, da vi ikke kan vite hva slags kompetanse som ligger bak svarene du vil få. I dette tilfellet ville det heller vært best om du fikk et profesjonelt svar, og det vil du bare få om du kontakter lege. Vennlig hilsen Blod, mod
Anbefalte innlegg