AnonymBruker Skrevet 15. november 2017 #1 Skrevet 15. november 2017 Jeg hadde tidligere en søppelbøtte med lokk på badet til bind og annet. Men opplevde at det begynte å stinke så lett etter bare noen timer? Jeg er litt usikker på om det er varmekaplene eller noe annet som lager lukten. Andre steder jeg har bodd har jeg hatt en liten bøtte uten lokk, men slike har jeg ikke funnet noen steder i det siste. Hva gjør dere for å klare å ha sanitær søppel på badet? Hva slags spann bruker dere? Anonymkode: 6bad1...892
AnonymBruker Skrevet 15. november 2017 #2 Skrevet 15. november 2017 Blod lukter lang vei i kontakt med luft. Søppelet må ut minst en gang for døgnet, noe annet er uhygienisk. Lukten av blod kjenner du etter få timer enten det er på arbeidsplass der blod blir behandlet, eller på et bad. Anonymkode: 524aa...e74
AnonymBruker Skrevet 15. november 2017 #3 Skrevet 15. november 2017 Det finnes søppelbøtter med ben slik at bunnen ikke er i kontakt med gulvet. Jeg tror jeg kjøpte min på Ikea for mange år siden. Anonymkode: b63dc...30c
AnonymBruker Skrevet 15. november 2017 #4 Skrevet 15. november 2017 Just now, AnonymBruker said: Det finnes søppelbøtter med ben slik at bunnen ikke er i kontakt med gulvet. Jeg tror jeg kjøpte min på Ikea for mange år siden. Anonymkode: b63dc...30c Smart! Det skulle jeg hatt! Anonymkode: 6bad1...892
AnonymBruker Skrevet 15. november 2017 #5 Skrevet 15. november 2017 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Smart! Det skulle jeg hatt! Anonymkode: 6bad1...892 Du kan sette søppelbøtten på et brett med hjul, sånne de selger på Plantasjen bl.a. for å ha planter på. Plantebrett med hjul, da kommer søppelbøtten opp fra gulvet. Anonymkode: 6a1d8...35b 2
AnonymBruker Skrevet 15. november 2017 #6 Skrevet 15. november 2017 Jeg har en bøtte til "tørt" avfall, som snørpapir, renseservietter, qtips osv. Bind går i bleieposen, og bleieposen kastes på kvelden, eller før. Hadde jeg ikke hatt bleiepose, så hadde jeg kastet det i bøtta, men da tatt ut søpla på kvelden. Sure bind og tamponger lukter uansett. Anonymkode: b18b8...e06
Måbarefåsiat... Skrevet 15. november 2017 #7 Skrevet 15. november 2017 Vi har bøtte på gulvet. Men har pose oppi som ikke ligger helt ned i bunnen. Ikke noe problem med bind eller truseinnlegg el.
AnonymBruker Skrevet 15. november 2017 #8 Skrevet 15. november 2017 Det er en egen bøtte oppi søppelbøtten som jeg har. Anonymkode: 4cbeb...5ba
Djungelvrål Skrevet 15. november 2017 #9 Skrevet 15. november 2017 Jeg har varmekabler og bad og trenger ikke å tømme den hver dag når jeg har mens, lukter ikke. Tømmer den når den er full etter 2-3 dager. Nå har jeg bare 25 grader på gulvet da så det er ikke brennvarmt og badet er dårlig isolert så det blir aldri badstutempratur der.
AnonymBruker Skrevet 15. november 2017 #10 Skrevet 15. november 2017 24 minutes ago, AnonymBruker said: Du kan sette søppelbøtten på et brett med hjul, sånne de selger på Plantasjen bl.a. for å ha planter på. Plantebrett med hjul, da kommer søppelbøtten opp fra gulvet. Anonymkode: 6a1d8...35b Grei løsning om jeg ikke finner en opphøyet bøtte! (Tråden havnet på humorforumet ) Anonymkode: 6bad1...892
AnonymBruker Skrevet 15. november 2017 #11 Skrevet 15. november 2017 23 minutes ago, AnonymBruker said: Jeg har en bøtte til "tørt" avfall, som snørpapir, renseservietter, qtips osv. Bind går i bleieposen, og bleieposen kastes på kvelden, eller før. Hadde jeg ikke hatt bleiepose, så hadde jeg kastet det i bøtta, men da tatt ut søpla på kvelden. Sure bind og tamponger lukter uansett. Anonymkode: b18b8...e06 Det høres veldig greit ut og den løsningen kunne jeg tenkt meg om jeg bare hadde hatt plass til det. Badet mitt er knøttlite. Anonymkode: 6bad1...892
AnonymBruker Skrevet 15. november 2017 #12 Skrevet 15. november 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det høres veldig greit ut og den løsningen kunne jeg tenkt meg om jeg bare hadde hatt plass til det. Badet mitt er knøttlite. Anonymkode: 6bad1...892 Du har ikke plass til et par slike oppå hverandre? Da kan du ha papiravfall i nederste bøtte og mer skittent avfall i den øverste.http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/10255897/ Anonymkode: 87a4f...b60
AnonymBruker Skrevet 15. november 2017 #13 Skrevet 15. november 2017 16 minutes ago, Mystix said: Jeg har varmekabler og bad og trenger ikke å tømme den hver dag når jeg har mens, lukter ikke. Tømmer den når den er full etter 2-3 dager. Nå har jeg bare 25 grader på gulvet da så det er ikke brennvarmt og badet er dårlig isolert så det blir aldri badstutempratur der. Det er det som er det rare, badet mitt er ikke varmere enn ditt. Jeg kan ikke huske å ha opplevd dette problemet tidligere. 24 minutes ago, Måbarefåsiat... said: Vi har bøtte på gulvet. Men har pose oppi som ikke ligger helt ned i bunnen. Ikke noe problem med bind eller truseinnlegg el. Jeg hadde pose men.. Huff som det luktet etter bare en dag. 23 minutes ago, AnonymBruker said: Det er en egen bøtte oppi søppelbøtten som jeg har. Anonymkode: 4cbeb...5ba Av metall da eller? Og opp fra gulvet? Den bøtta jeg forsøkte å ha var denne fra ikea. Mulig den ikke var det beste valget, men jeg har så liten plass at det må bli en liten bøtte. Anonymkode: 6bad1...892
AnonymBruker Skrevet 15. november 2017 #14 Skrevet 15. november 2017 Evt ha 2 smale søppelbøtter inni underskap under vasken? Noe slikt, hvis det finnes i små nok str? https://www.miljo-sikkerhet.no/produkter/Lune_Innend_rs:236 Anonymkode: 87a4f...b60
AnonymBruker Skrevet 15. november 2017 #15 Skrevet 15. november 2017 49 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det finnes søppelbøtter med ben slik at bunnen ikke er i kontakt med gulvet. Jeg tror jeg kjøpte min på Ikea for mange år siden. Anonymkode: b63dc...30c Det hjleper fint lite og er bortkastede penger. Lukt er subjektivt og varierer fra person til person noe denne tråden tydelig viser. Er man sensibel for lukt og her blod så hjelper ikke noen av forslagene så langt. Selv risikoavfallsbøttene i metall med metall lokk satt på lukter fra den ene dagen til den andre. Anonymkode: 524aa...e74 1
AnonymBruker Skrevet 15. november 2017 #16 Skrevet 15. november 2017 Evt ha 2 poser ved siden av hverandre i samme bøtte. Og gå ut med det lettstinkende avfallet daglig, mens papiravfallet tømmes sjeldnere? Anonymkode: 87a4f...b60
Hulderen Skrevet 15. november 2017 #17 Skrevet 15. november 2017 Er det varmekabler i gulvet utenfor badet ditt? Jeg løste luktproblemet ved å la bøtten stå utenfor. 1
AnonymBruker Skrevet 15. november 2017 #18 Skrevet 15. november 2017 Just now, AnonymBruker said: Det hjleper fint lite og er bortkastede penger. Lukt er subjektivt og varierer fra person til person noe denne tråden tydelig viser. Er man sensibel for lukt og her blod så hjelper ikke noen av forslagene så langt. Selv risikoavfallsbøttene i metall med metall lokk satt på lukter fra den ene dagen til den andre. Anonymkode: 524aa...e74 7 minutes ago, AnonymBruker said: Du har ikke plass til et par slike oppå hverandre? Da kan du ha papiravfall i nederste bøtte og mer skittent avfall i den øverste.http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/10255897/ Anonymkode: 87a4f...b60 Den er dessverre alt for stor. Jeg har maks 30 x 30 cm plass mellom vegg og wc. Anonymkode: 6bad1...892
AnonymBruker Skrevet 15. november 2017 #19 Skrevet 15. november 2017 Hva om du har en liten eske med lokk (til stinkende avfalll) inni underskapet på badet? F.eks en nesquick-boks i plast, en teboks i metall, eller noe lignende? I tillegg kan du jo pakke bind/ tamponger i en tett liten pose før du kaster de i søppelbøtta. Anonymkode: 87a4f...b60 1
AnonymBruker Skrevet 15. november 2017 #20 Skrevet 15. november 2017 Takk for masse forslag, nå fikk jeg endel å tenke på. Servantskapet er fullt, der har jeg wc rens, badehåndklær, kluter dopapir og annet. Gulvet utenfor bad er kjølig. Det kan jeg vurdere. Jeg bare lurer litt på en ting. Ville det vært best å ha bøtte uten lokk? Slik at evt fuktighet og lukt vil forsvinne lettere enn om det er under lokk? Anonymkode: 6bad1...892 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå