AnonymBruker Skrevet 15. november 2017 #1 Skrevet 15. november 2017 Sitter her med gult hår og ser selvsagt helt jævlig ut. Hva kan jeg gjøre? Går det an å farge over med en mørkere blond farge? Anonymkode: fc91a...fe5
AnonymBruker Skrevet 15. november 2017 #2 Skrevet 15. november 2017 Her er noen gode tips Anonymkode: 19a9a...f80
AnonymBruker Skrevet 15. november 2017 #3 Skrevet 15. november 2017 Frisør. Dropp hjemmebleking heretter, det er gift for hår og hodebunn. Anonymkode: 74ce6...8f5 2
AnonymBruker Skrevet 15. november 2017 #4 Skrevet 15. november 2017 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Sitter her med gult hår og ser selvsagt helt jævlig ut. Hva kan jeg gjøre? Går det an å farge over med en mørkere blond farge? Anonymkode: fc91a...fe5 Skjedde med meg en gang også. Frisør var løsningen! Anonymkode: caea0...1eb 1
AnonymBruker Skrevet 15. november 2017 #5 Skrevet 15. november 2017 Gjør folk fremdeles dette🤷🏼♀️ At man aldri lærer🤭 gå til frisør, dette klarer du ikke selv. Anonymkode: b1228...ed9 3
AnonymBruker Skrevet 15. november 2017 #6 Skrevet 15. november 2017 " Å gjøre fargejobben hjemme er noe frisøren fraråder: - Om du skal farge håret lysere - noe som i utgangspunktet er vanskelig å gjøre - skal du gjøre det med en kald farge, forklarer Rismoen. - Dette er nesten umulig å gjøre med butikkfarger om du ikke har kunnskap innen fargeteori. Det har med hvilken fargedybde du ligger på og hvilken nyanse. Mange finner farger på esker i butikken som de synes er fine - og blir fristet til å prøve selv. - I seks av syv tilfeller blir nok ikke resultatet som på esken, mener Rismoen. - Og verre enn en stygg hårfarge er det jo om du også skulle komme til å over-bleke eller farge håret slik at det blir fullstendig ødelagt. " http://www.klikk.no/mote/kamille/skjonnhet/hartipsene-alle-blondiner-trenger-2929255 Anonymkode: 19a9a...f80 1
AnonymBruker Skrevet 15. november 2017 #7 Skrevet 15. november 2017 Jeg gjør det selv, får aldri gult hår men en jevn fin farge, opplevde å få grønt hår hos frisør. L oeral Anonymkode: 73c37...888 2
AnonymBruker Skrevet 15. november 2017 #8 Skrevet 15. november 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg gjør det selv, får aldri gult hår men en jevn fin farge, opplevde å få grønt hår hos frisør. L oeral Anonymkode: 73c37...888 "vannkvaliteten har mye å si når det gjelder blondt hår. - Faktisk er det et kjent problem i gamle bygårder i Oslo, hvor vannrørene inneholder kobber, forklarer frisøren. - Her opplever mange at dusjen etterlater dem med et svakt grønnskjær i håret, som med tiden kan bli ganske grønt om man ikke korrigerer fargen"http://www.klikk.no/mote/kamille/skjonnhet/hartipsene-alle-blondiner-trenger-2929255 Anonymkode: 19a9a...f80
AnonymBruker Skrevet 15. november 2017 #9 Skrevet 15. november 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: " Å gjøre fargejobben hjemme er noe frisøren fraråder: - Om du skal farge håret lysere - noe som i utgangspunktet er vanskelig å gjøre - skal du gjøre det med en kald farge, forklarer Rismoen. - Dette er nesten umulig å gjøre med butikkfarger om du ikke har kunnskap innen fargeteori. Det har med hvilken fargedybde du ligger på og hvilken nyanse. Mange finner farger på esker i butikken som de synes er fine - og blir fristet til å prøve selv. - I seks av syv tilfeller blir nok ikke resultatet som på esken, mener Rismoen. - Og verre enn en stygg hårfarge er det jo om du også skulle komme til å over-bleke eller farge håret slik at det blir fullstendig ødelagt. " http://www.klikk.no/mote/kamille/skjonnhet/hartipsene-alle-blondiner-trenger-2929255 Anonymkode: 19a9a...f80 Synes du dette svaret er til hjelp når skaden allerede har skjedd? Anonymkode: fc91a...fe5 3
Glimre Skrevet 15. november 2017 #10 Skrevet 15. november 2017 Jeg bruker Fudge Clean Violet Toning Shampoo. Fåes kjøpt på feks Blivakker. Tar bort det gule og gir håret en kald blond farge. Striper håret, og det blir gult noen ganger. Går fort bort med shampoen (må brukes noen ganger). 2
AnonymBruker Skrevet 15. november 2017 #11 Skrevet 15. november 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Synes du dette svaret er til hjelp når skaden allerede har skjedd? Anonymkode: fc91a...fe5 Ja, som advarsel mot å finne på å prøve å bleke det mer eller å prøve å farge det nå (som ts var inne på). Anonymkode: 19a9a...f80 1
AnonymBruker Skrevet 15. november 2017 #12 Skrevet 15. november 2017 Går det an å farge over med en mørkere blond farge?? Anonymkode: fc91a...fe5
AnonymBruker Skrevet 15. november 2017 #13 Skrevet 15. november 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Går det an å farge over med en mørkere blond farge?? Anonymkode: fc91a...fe5 Se advarselen: 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: " Å gjøre fargejobben hjemme er noe frisøren fraråder: - Om du skal farge håret lysere - noe som i utgangspunktet er vanskelig å gjøre - skal du gjøre det med en kald farge, forklarer Rismoen. - Dette er nesten umulig å gjøre med butikkfarger om du ikke har kunnskap innen fargeteori. Det har med hvilken fargedybde du ligger på og hvilken nyanse. Mange finner farger på esker i butikken som de synes er fine - og blir fristet til å prøve selv. - I seks av syv tilfeller blir nok ikke resultatet som på esken, mener Rismoen. - Og verre enn en stygg hårfarge er det jo om du også skulle komme til å over-bleke eller farge håret slik at det blir fullstendig ødelagt. " http://www.klikk.no/mote/kamille/skjonnhet/hartipsene-alle-blondiner-trenger-2929255 Anonymkode: 19a9a...f80 Anonymkode: 19a9a...f80
AnonymBruker Skrevet 15. november 2017 #14 Skrevet 15. november 2017 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: "- Og verre enn en stygg hårfarge er det jo om du også skulle komme til å over-bleke eller farge håret slik at det blir fullstendig ødelagt." http://www.klikk.no/mote/kamille/skjonnhet/hartipsene-alle-blondiner-trenger-2929255 Anonymkode: 19a9a...f80 Ettersom artikkelen dette over er hentet fra, handler om hår som har fått feil (GUL) farge etter bleking, går jeg ut fra at dette utsagnet gjelder for hår som er nybleket. Altså at håret risikerer å bli FULLSTENDIG ØDELAGT dersom man prøver å bleke det mer eller prøver å farge det. (Med forbehold om at jeg har tolket teksten riktig eller ikke. MEN jeg har jo hørt om mange som har fått tyggeummiaktig hår etter å ha farget håret rett etter bleking). Anonymkode: 19a9a...f80 1
AnonymBruker Skrevet 15. november 2017 #15 Skrevet 15. november 2017 Jeg hjemmebleket håret fra fargetone 4 til 8, altså veldig mye lysere. Jeg hadde farget det mørkere i mange år, så håret var fullt av mørke og rødaktige fargestoffer, Jeg visste jo at det kom til å bli gulaktig, så kjøpte en askeblond farge å farge over med samtidig som jeg kjøpte blekingen. Bleket det, behandlet med proteinkur og farget over neste dag. Det ble perfekt. Anonymkode: aa3c5...43e 1
AnonymBruker Skrevet 16. november 2017 #16 Skrevet 16. november 2017 Det funket å farge håret mørkere! ☺ Er nå mørkblond, bedre enn gul. 😀 Anonymkode: fc91a...fe5 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå