Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Er det noen som har noen tips til hva jeg kan gjøre for at håret skal bli mindre elektriskt? Jeg har vært hos en frisør. Får med meg masse jeg skal ta i håret når det er hånkletørt. Men det hjelper ikke. Må ha meg flaska overalt og bruke hele dagen. Så håret mitt ser vel veldig møkkete ut når dagen er over kan jeg tenke meg, men det er fortsatt elektriskt. Får med kurer og diverse og. Men det hjelper ikke. Noen som veit hva som gjør håret så elektriskt? Jeg har nå fått hår til litt nedenfor skuldrene og elektrisiteten blir bare verre og verre! Har hatt det litt når jeg hadde kortere hår og, men ikke så ille som det er nå. Det klistrer seg til ansiktet hele tiden og det står rett ut til alle kanter. Det er så plagsomt at jeg snart gir opp å ha håret løst. Noen som veit om det kan hjelpe å ta noen bestemt form for vitaminer? Skifte shampoo eller noe? Jeg bruker frisør shampoo, så den skal jo være bra. Men jeg burde kanskje skifte den ut med en annen type fra frisøren.

Gjest Husmora
Skrevet

Grunnen til at det er verre nå når du har lengre hår er nok siden det kommer mer bort i klærne dine. Forsøk å ikke bruke så mye syntetiske gensere ol, for det vil gjøre problemet verre. Jeg har det akkurat likedan (verst om vinteren) og er så frustrert til tider at jeg nesten klipper meg kort igjen :( Det eneste jeg syns hjelper er "High hair Crackle wax" fra Wella (kjøpt hos frisøren) Det roer ned håret og samler det mer, er også fint til meg pga at jeg har en del krøller, det skal has i tørt hår.

Skrevet

Takk for råd! :-)

Jeg tror ikke det har noe å si at det er borti klærne mine og sånt. Fordi håret mitt er like elektrisk samme om jeg går naken fra jeg har nyvaska hår til det er helt tørt. Så jeg tror det må være noe annet som spiller inn åsså.

Gjest Husmora
Skrevet

Ja..jo...det er nok ikke bare klærne som er årsaken her heller, selv om det blir verre med enkelte gensere. Her hvor jeg bor er det så tørr luft, så jeg merker stor forskjell hvis jeg reiser til f.eks syden noen uker (om vinteren) -både håret og huden blir bedre. Noe av det verste er når jeg skal handle og prøve nye klær, da kommer jeg ut fra butikken med håret rett til værs :roll:

Skrevet

Har du gulvbelegg der du bor?

Rart spørsmål kanskje men hos enkelte kan sko med spesielle såler og steder med gulvbelegg (ikke alle gulvbelegg) gjøre slik at kroppen blir ladet med statisk elektrisitet. Og da vil naturlig nok håret bli elektrisk.

Det vil jo igjen si at håret blir bedre når man er andre steder.

Jeg selv har opplevd, at et par sko jeg hadde, sammen med et gulvbelegg, i butikken gjorde at håret mitt stod rett til værs. Samtidig fikk folk "strøm" av og ta på meg når jeg var i butikken. Jeg skjønte ingenting før jeg en dag, det regnet, og jeg hadde på meg støvler. Da stod håret ikke til værs. Dagen etter når jeg hadde mine "vanlige" sko i butikken, stod håret til værs igjen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...