AnonymBruker Skrevet 15. november 2017 #1 Skrevet 15. november 2017 Spørsmål til dere som noen gang søkt doktorgradstipendiatstilling og kommet til intervju: hvor lang tid tok det fra søknad til innkalling til intervju? Og evt. hvor lang tid før tilbud/avslag? Anonymkode: 6b0df...873
AnonymBruker Skrevet 15. november 2017 #2 Skrevet 15. november 2017 Tok 6 måneder fra jeg søkte til jeg fikk jobben. Hadde vært klart lenge, men administrasjonen var treig. Anonymkode: accf9...adc
Violen Skrevet 15. november 2017 #3 Skrevet 15. november 2017 Søknadsfrist i midten av august, fikk telefon om intervju i slutten av november og startet i midten av januar. :-)
AnonymBruker Skrevet 15. november 2017 #4 Skrevet 15. november 2017 Takk for svar. Det var lenge, men er vel vanlig at det tar så pass lang tid. Skal i følge hjemmesidene på mitt universitet ta "inntil 3 måneder", men har en følelse av at det ofte tar lenger tid.Gratulerer til jobben begge dere som svart Anonymkode: 6b0df...873
Ginny Skrevet 15. november 2017 #6 Skrevet 15. november 2017 Søknadsfrist i midten av august, intervju første uka i september, fikk tilbud om stillingen et par dager etter, gjorde ferdig masteren, begynte som stipendiat 1. November.
AnonymBruker Skrevet 15. november 2017 #7 Skrevet 15. november 2017 51 minutter siden, Ginny skrev: Søknadsfrist i midten av august, intervju første uka i september, fikk tilbud om stillingen et par dager etter, gjorde ferdig masteren, begynte som stipendiat 1. November. Det gikk fort, så bra! Gratulerer til deg også Anonymkode: 6b0df...873
AnonymBruker Skrevet 15. november 2017 #8 Skrevet 15. november 2017 54 minutter siden, Violen skrev: Lykke til:-) Takk Anonymkode: 6b0df...873
Ginny Skrevet 16. november 2017 #9 Skrevet 16. november 2017 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Det gikk fort, så bra! Gratulerer til deg også Anonymkode: 6b0df...873 Jo takk, tror jeg 😛 Det er ikke egentlig så morsomt som jeg trodde det skulle bli 😛
AnonymBruker Skrevet 16. november 2017 #10 Skrevet 16. november 2017 For meg tok det ca et halvt år, men jeg leverte prosjektsøknad mer enn en vanlig søknad på stilling. På intervjuet var det mer eller mindre klart allerede at jeg ville få stillingen. Jeg har akkurat disputert, anbefaler absolutt å bli stipendiat! Lurt å engasjere seg i fagmiljøet, både blant andre stipendiater og i faggruppa/instituttet. Anonymkode: 08dfa...54c
AnonymBruker Skrevet 16. november 2017 #11 Skrevet 16. november 2017 12 timer siden, AnonymBruker skrev: For meg tok det ca et halvt år, men jeg leverte prosjektsøknad mer enn en vanlig søknad på stilling. På intervjuet var det mer eller mindre klart allerede at jeg ville få stillingen. Jeg har akkurat disputert, anbefaler absolutt å bli stipendiat! Lurt å engasjere seg i fagmiljøet, både blant andre stipendiater og i faggruppa/instituttet. Anonymkode: 08dfa...54c Ok! Takk for svar. Gratuler med disputas! Anonymkode: 6b0df...873
Gjest Sisti Skrevet 17. november 2017 #12 Skrevet 17. november 2017 Søkte desember, intervju januar, tilbud i februar. Fikk også flere tilbud fra en annen institusjon uten formelt intervju, bare telefonsamtale. Så det kan gå veldig kjapt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå