Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Spørsmål til dere som noen gang søkt doktorgradstipendiatstilling og kommet til intervju: hvor lang tid tok det fra søknad til innkalling til intervju? Og evt. hvor lang tid før tilbud/avslag?

Anonymkode: 6b0df...873

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tok 6 måneder fra jeg søkte til jeg fikk jobben. Hadde vært klart lenge, men administrasjonen var treig. 

Anonymkode: accf9...adc

Skrevet

Søknadsfrist i midten av august, fikk telefon om intervju i slutten av november og startet i midten av januar. :-) 

Skrevet

Takk for svar. Det var lenge, men er vel vanlig at det tar så pass lang tid. Skal i følge hjemmesidene på mitt universitet ta "inntil 3 måneder", men har en følelse av at det ofte tar lenger tid.Gratulerer til jobben begge dere som svart :) 

Skrevet

Søknadsfrist i midten av august, intervju første uka i september, fikk tilbud om stillingen et par dager etter, gjorde ferdig masteren, begynte som stipendiat 1. November.

Skrevet
51 minutter siden, Ginny skrev:

Søknadsfrist i midten av august, intervju første uka i september, fikk tilbud om stillingen et par dager etter, gjorde ferdig masteren, begynte som stipendiat 1. November.

Det gikk fort, så bra! Gratulerer til deg også :) 

Skrevet
54 minutter siden, Violen skrev:

Lykke til:-) 

Takk :)

Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det gikk fort, så bra! Gratulerer til deg også :) 

Jo takk, tror jeg 😛 Det er ikke egentlig så morsomt som jeg trodde det skulle bli 😛 

Skrevet

For meg tok det ca et halvt år, men jeg leverte prosjektsøknad mer enn en vanlig søknad på stilling. På intervjuet var det mer eller mindre klart allerede at jeg ville få stillingen. 

Jeg har akkurat disputert, anbefaler absolutt å bli stipendiat! Lurt å engasjere seg i fagmiljøet, både blant andre stipendiater og i faggruppa/instituttet. 

Anonymkode: 08dfa...54c

Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

For meg tok det ca et halvt år, men jeg leverte prosjektsøknad mer enn en vanlig søknad på stilling. På intervjuet var det mer eller mindre klart allerede at jeg ville få stillingen. 

Jeg har akkurat disputert, anbefaler absolutt å bli stipendiat! Lurt å engasjere seg i fagmiljøet, både blant andre stipendiater og i faggruppa/instituttet. 

Anonymkode: 08dfa...54c

Ok! Takk for svar. Gratuler med disputas! 

Skrevet

Søkte desember, intervju januar, tilbud i februar. 

Fikk også flere tilbud fra en annen institusjon uten formelt intervju, bare telefonsamtale. Så det kan gå veldig kjapt. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...