AnonymBruker Skrevet 15. november 2017 #1 Skrevet 15. november 2017 Jeg skulle gjerne lært litt mer om hvordan jeg kan sminke meg, og hva slags produkter jeg kan ha. Samtidig har jeg ikke all verdens penger å bruke på hverken opplæring eller kosmetikk. Jeg liker kolleksjonen til Gigi Hadid ganske godt, men aner jo ikke om det er noe som kler meg i det hele tatt. Jeg har tittet litt på Youtube-videoer, men de bruker jo 10-20 produkter og 5 koster for "naturlig sminke" og jeg skjønner ikke hva som er hva.. Er det OK å få hjelp med de på Vita? Må man betale for det? Må man kjøpe noe? På forhånd takk for hjelp til en sminkeamatør Anonymkode: 699c2...e41
AnonymBruker Skrevet 15. november 2017 #2 Skrevet 15. november 2017 Du trenger ikke bruke 10-20 produkter. Jeg bruker på en vanlig dag: - Foundation. Bruker "guerlain" sin "lingerie" fordi jeg liker en naturlig look og det er en av svært få merker som kler meg, men det kommer med en pris for å si det sånn, men du må finne en som funker for deg og de holder gjerne 3-6 mnd hos meg ihvertfall. Bruker en sminkesvamp til dette. -Setting pudder til å ha over foundation. Bruker NYX sin i farge banana. 120 kr på Blivakker. Har en kost til dette. -Blush til å ha i kinnene. Liker godt merket "The Balm" og det er ganske billig og selges på Blivakker og noen parfymerier. Har en blushkost. -Mascara. Liker en som heter "Cheater" fra "The Balm" til under 200 kroner på Blivakker (Bruker mascara kanskje 1-2 ganger i uka) -Brynsfarge (ser ut som brun øyenskygge). Jeg bruker Bobbi Brown sin, og den har også sin pris, men liker den. Jeg har 2 koster jeg bruker til bryn. Når jeg skal ut på noe spesielt bruker jeg i tillegg øyenskygge, eyeliner og contourpallett til å lage litt sånn lysere under øynene og greier da. Det jeg gjør er å ta to pump med foundation på svampen og blander det ut i ansiktet. Jeg tar så på pudderet over. Så tar jeg blush i kinnene (bruker ganske små mengder med dette og suger inn kinnene når jeg har på blush for å enklere se hvor kinnbeina går og tar dem akkurat i en slags linje på kinnbeina), så fikser jeg brynene, så tar jeg på mascara og vipps så er jeg ferdig. Bruker under 10 min på sminke. Brynene tar lengst tid. Du trenger naturligvis ikke sminke brynene dine om det ikke er nødvendig. Det er også viktig med en foundation som er helt lik din hudtone, og det samme med pudder. Alt for mange her i Norge bruker for mørke foundationer og pudder, sånn at de blir knallgule og ser helt teite ut. Anonymkode: 8c0db...9e6 1
AnonymBruker Skrevet 15. november 2017 #3 Skrevet 15. november 2017 Hvis ikke du har fet hud bør du ikke bruke pudder, da det tørker ut huden. Anonymkode: 6c6d6...9f9
AnonymBruker Skrevet 15. november 2017 #4 Skrevet 15. november 2017 Jeg bruker: Pudder, blush, mascara, brynpomade. Når jeg skal slå på stortromma bruker jeg også bronzer/solpudder, øyeskygge og hightlighter. Du trenger ikke haugevis av produkter eller kjempe dyrt, men anbefaler deg å investere i gode sminkeprodukter når du har funnet ut hva eksagt du vil bruke og hvilket merke som passer din hud, for det har mye å si for huden din. Billigprodukter kan tette huden, irritere, ha farlige kjemikalier i osv. Du kan få gratis prøver på Foundations på parfymeriet i en minikrukke du får med deg hjem som varer for 1-3 dager, eller så kan du gå med en venninde på HM og ta av testerne der og påføre på huden i butikken og prøve å gå med resten av dagen i hele annsiktet å se om du reagerer, får tørr eller uren hud eller lignende. Du kan også bestille prøver (samples) på internett og jeg anbefaler deg å bruke internett til sminkejakten å lese andres erfaringer. Finn ut hvordan hudtype du har, og hudproblem, så googler du sminke for den huden og leser reviews rett og slett. "how to find skin type" "best Foundations for dry acne skin" og se hvem som blir anbefalt også Google de merkene og foundationsene for å lese kundereviews og se om mange med lik din hudtype og hudproblem er fornøyd eller ikke. beautyhouse og makeupstore har sminkeveiledningstimer for rundt 500 kr der de lærer deg hvor du legger på blush og hvordan du kan få fine bryn osv , men akuratt det samme kan du lære på youtube av å Google how to find my faceshape, og etter du har funnet din ansiktsform så youtube blush for xxxx face shape , eller contour xxx faceshape, eyebrows for xxx faceshape osv Anonymkode: 8f1a3...a34
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå