AnonymBruker Skrevet 15. november 2017 #1 Skrevet 15. november 2017 Jeg blir så gal av eksen min. Han er den klassiske sirkuspappaen, alt er gøy, ståk og sirkus når han gidder å ha barna, men han stiller aldri opp som far når det gjelder. Han avlyser masse samvær og så når han først gidder å ha barna sine er det tusenfryd, kino, teknisk museum, godeteri, oppe til kl 10, u name it! Han vet ikke hvilke klær han skal kle barnet i i barnehagen og ringer meg for å høre om han skal kle på ull eller ikke, stiller aldri opp på foreldremøter, lover barna at de skal finne på masse gøy neste helg, og så møter han ikke opp. Jeg sitter igjen med to oppgirede barn, stuptrøtte og høy på sukker etter helgens utskeielser, og må tørke tårene neste helg da faren "glemte" at han skulle hente dem... bare en liten utblåsning... Anonymkode: 9d01b...5cf 1
AnonymBruker Skrevet 15. november 2017 #2 Skrevet 15. november 2017 Du må prøve å få han til å forstå at man ikke skal love ting man ikke kan holde. Det blir nok ikke den letteste oppgaven, høres det ut som. Anonymkode: a6361...b5c 1
AnonymBruker Skrevet 15. november 2017 #3 Skrevet 15. november 2017 At han er sirkuspappa for så være. Synes det er verre at han ikke holder det han lover med samvær. Anonymkode: fc214...4af 2
SesameStreet Skrevet 15. november 2017 #4 Skrevet 15. november 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg sitter igjen med to oppgirede barn, stuptrøtte og høy på sukker etter helgens utskeielser, og må tørke tårene neste helg da faren "glemte" at han skulle hente dem... Anonymkode: 9d01b...5cf For en dust! 2
Gjest NotNaomi Skrevet 15. november 2017 #5 Skrevet 15. november 2017 Det er så utrolig stygt å love barn noe og så bryte løftet ! Spesielt fælt når de venter på pappaen og han ikke dukker opp. At foreldre kan gjøre sånt går over min forstand. Uff !!
AnonymBruker Skrevet 16. november 2017 #6 Skrevet 16. november 2017 22 timer siden, NotNaomi skrev: Det er så utrolig stygt å love barn noe og så bryte løftet ! Spesielt fælt når de venter på pappaen og han ikke dukker opp. At foreldre kan gjøre sånt går over min forstand. Uff !! Ja, PG ikke bare det, han lover dem at de skal gjøre all mulig gøy neste gang de møtes. Ikke bare blir de skuffet over at de ikke får møte han, men de blir skuffet over at teaterturen ikke blir noe av også😢 ts Anonymkode: 9d01b...5cf 1
Gjest NotNaomi Skrevet 16. november 2017 #7 Skrevet 16. november 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, PG ikke bare det, han lover dem at de skal gjøre all mulig gøy neste gang de møtes. Ikke bare blir de skuffet over at de ikke får møte han, men de blir skuffet over at teaterturen ikke blir noe av også😢 ts Anonymkode: 9d01b...5cf Det er bare trist.Det handler jo faktisk om at barna skal lære å ha tillit til andre og spesielt foreldrene. At han ikke kan forstå det. Ingen av oss er perfekte foreldre,men visse ting gjør en ikke mot barn. Å skuffe de på den måten blant annet. Bare veldig trist.
AnonymBruker Skrevet 16. november 2017 #8 Skrevet 16. november 2017 1 time siden, NotNaomi skrev: Det er bare trist.Det handler jo faktisk om at barna skal lære å ha tillit til andre og spesielt foreldrene. At han ikke kan forstå det. Ingen av oss er perfekte foreldre,men visse ting gjør en ikke mot barn. Å skuffe de på den måten blant annet. Bare veldig trist. Han har dårlig samvittighet for å ikke stille opp, og kompenserer med masse morsomme utflukter når han først er tilstede... ts Anonymkode: 9d01b...5cf
AnonymBruker Skrevet 17. november 2017 #9 Skrevet 17. november 2017 At han ikke holder samværsavtalen er innmari dårlig gjort ovenfor barna og deg TS. Det er ikke greit på noen måter og det hadde jeg tatt videre med fvk. At han er en sirkus pappa må han vel for all del få lov til. Gutten min sin far er det også, og jeg synes det bare er gøy. Far sender masse artige bilder av hva de gjør sammen og jeg unner sønnen min det. De koser seg kjempe masse sammen noe jeg synes bare er positivt siden de ser hverandre mindre enn hva jeg ser sønnen min. Jeg ønsker ikke at far skal betale barnebidrag, og noe av grunnen er at jeg ønsker de skal finne på artige ting sammen når sønnen min er hos far. At han ringer deg for å spørre om råd må da vel være positivt det også 😊 Det betyr jo at han bryr seg og ønsker å gjøre det riktig. Selv samboeren min spør om råd i forhold til hva sønnen min skal ha på. Noen ganger er til og med jeg usikker selv om han skal ha på ull eller ikke. Men det med å ikke stille opp når det er samvær bør tas tak i. Anonymkode: c6381...bfe
AnonymBruker Skrevet 17. november 2017 #10 Skrevet 17. november 2017 Sirkus-papper er bra det - men alt med måte! Min mann er også en sirkus-pappa, men ikke hele tiden. Han er også en som er nøye på hva de spiser, følger rutiner, passer på at de har riktige klær (der må jeg kanskje hjelpe litt da ), følger opp på fotball, kjører de hist og pist. Han har barn fra før, og har alltid tatt slike ting alvorlig. Han fant på mye med bonusbarna mine, men ikke hele tiden. De trenger å slappe av og ta det litt rolig noen helger også. Selv om barn kun ser far av og til, er det så viktig å ha en farsfigur også å se opp til, og ikke minst kunne stole på. Anonymkode: 66047...e4f 1
AnonymBruker Skrevet 17. november 2017 #11 Skrevet 17. november 2017 Jeg synes sirkuspappaer er helt idiotisk. Hva for slags rollefigur er man for barnet sitt, egentlig??? En mann skal være gjøgler og aktivitetsguide, det er hans oppgave i livet. Menn skal ikke ha plikter eller ta ansvar, jobbe, håndtere vanskelige situasjoner eller følelser. De skal bare tulle. Det er ikke rart at guttebarn sliter på skole og etterhvert i arbeidslivet, hvis det er denne rollemodellen de har? Anonymkode: fd0c6...280 1
AnonymBruker Skrevet 17. november 2017 #12 Skrevet 17. november 2017 Sirkuspappaene blir 'avslørt' på sikt. Disse samværsforeldrene som bare skummer fløten får som fortjent når barna blir eldre. Anonymkode: 2693c...3b9 2
AnonymBruker Skrevet 17. november 2017 #13 Skrevet 17. november 2017 Du kan dessverre ikke gjøre noe med faren. Det er dritt men han har bestemt seg for hva slags person han vil være. Det eneste du kan gjøre er å trygge barna dine og vise at i det minste du kommer alltid tilrå være en trygg havn for dem. Det jeg vil råde deg til er kanskje kontroversielt, men det er å anerkjenne skuffelsen og ikke unnskylde faren. Jeg mener ikke sette dem opp mot hverandre, det er litt vanskelig å beskrive. Som barn ble jeg utsatt for en del dritt, men det jeg fortalte (ikke det mest alvorlige, men i voksen alder forstår jeg at det var ille nok) ble alltid forsvart og bagatellisert av mine foreldre. Jeg lærte at voksne alltid «har sine grunner» og at jeg bare måtte godta og etter hvert holdt mye inne fordi jeg visste at det folk gjorde mot meg ville blitt forsvart på en måte. Jeg føler at mange voksne har en slags lojalitet mot hverandre som ikke alltid er så bra. Det bør være lov å si «pappa holdt ikke det han lovte, det var dårlig gjort og jeg forstår hvor vondt det gjør». Anonymkode: 6136a...c3b 2
ForestRun Skrevet 17. november 2017 #14 Skrevet 17. november 2017 (endret) Om han fortsetter med å «glemme» samvær, så kanskje du kan slutte å fortelle barna at da og da skal dere til pappa. Så får det heller bli en overraskelse. Eller så får du bare kjøre barna til han, selv om han ikke har tenkt å ha dem allikevel. Da sier du at avtale er avtale Endret 17. november 2017 av ForestRun
AnonymBruker Skrevet 18. november 2017 #15 Skrevet 18. november 2017 18 timer siden, ForestRun skrev: Om han fortsetter med å «glemme» samvær, så kanskje du kan slutte å fortelle barna at da og da skal dere til pappa. Så får det heller bli en overraskelse. Eller så får du bare kjøre barna til han, selv om han ikke har tenkt å ha dem allikevel. Da sier du at avtale er avtale Jeg har vurdert dette, men det gir dem jo ikke akkurat forutsigbarhet det heller. Vet liksom ikke hva som er verst? ts Anonymkode: 9d01b...5cf
AnonymBruker Skrevet 18. november 2017 #16 Skrevet 18. november 2017 Snakk med FVK? Anonymkode: 48cea...167
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå