Eemsaa Skrevet 15. november 2017 #1 Skrevet 15. november 2017 Jeg trenger råd.. Jeg har to hunder på 5 og 6 år. Og jeg ELSKER dem. For to år siden endret livssituasjonen min seg og jeg ble bonusmamma til to små barn og for noen mnd siden fikk vi et barn selv. Kjæresten er ikke overbegeistret for hundene mine i utgangspunktet, aldri vært, og nå har barna og babyen vår fått påvist hundeallergi, hvor hun får utslett og rennende nese... Jeg syns alt er veldig tungt! Jeg elsker jo de firbeinte barna mine også .. Er d noen som har vært i samme situasjon og har noen råd?
Puny Skrevet 15. november 2017 #2 Skrevet 15. november 2017 Folk før fe! Jeg skjønner godt at man er glad i hundene sine, men dette bør da være et enkelt valg, barnas helse før hundene... 24
Surriball Skrevet 15. november 2017 #3 Skrevet 15. november 2017 Det er bare en ting å gjøre, da... Omplassering. Det er tungt og kjipt, men du klarer det. Barna kommer først. 19
AnonymBruker Skrevet 15. november 2017 #4 Skrevet 15. november 2017 Vi kan selv ikke ha hund i familien på grunn av alvorlig allergi. Jeg synes personlig ikke det er greit å velge at barnet skal være konstant sykt eller konstant gå på medisiner. En voksen kan velge for seg, men jeg synes ikke det er rett å velge det for et lite barn. Noen blir "immune" mot eget dyr (sies det, jeg har ingen personlig erfaring med det), men jeg vet også at eksponering kan gjøre allergien verre. Det vet man jo ikke på forhånd. Hensynet til barna må nesten komme først her. Det er jo forskjell på allergi og allergi - noen er hardere rammet enn andre. Men en ting er sikkert, barna kan jo ikke leve med konstant utslett og rennende nese. Det er jo ikke greit overfor dem. Da må hundene bort, med mindre man kan finne løsninger - og det er ikke lett. Har du slekt eller nære venner som kan overta hundene, slik at du får dem ut av huset, men du fortsatt kan ha dem litt? Har selv vokst opp med dyr, men hadde heldigvis ingen som jeg måtte kvitte meg med når livssituasjonen min endret seg. Men det var en sorg å innse at jeg aldri kunne ha hund igjen, det må jeg innrømme. Så jeg skjønner at dette er en veldig tung situasjon for deg! Anonymkode: d2949...b49 6
AnonymBruker Skrevet 15. november 2017 #5 Skrevet 15. november 2017 Kan ikke ungen få allergi medisin? Stakkars hundene, de har følelser og er verdt like mye som folk. Anonymkode: 2d266...f4e 21
AnonymBruker Skrevet 15. november 2017 #6 Skrevet 15. november 2017 Jeg har vært i samme situasjon selv og vet hvor fryktelig vondt dette gjør Kjenner du noen som du vet er flinke og som kunne overtatt hundene? Et vennepar overtok hunden vår, noe som har gjort ting mye lettere for oss da vi får muligheten med å gå tur med henne noen kvelder i uken og ellers når det passer. Anonymkode: 8bfe8...da6 1
AnonymBruker Skrevet 15. november 2017 #7 Skrevet 15. november 2017 Ville prøvd ut allergivaksiner hvis det er mulig for barna. Det er veldig kjedelig for barn å ikke kunne ha kontakt med hunder. Så spørs det da hvor mye disse hundene betyr for deg. For noen er jo hunden hjertet deres.. Anonymkode: d717e...b40 5
Puny Skrevet 15. november 2017 #8 Skrevet 15. november 2017 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kan ikke ungen få allergi medisin? Stakkars hundene, de har følelser og er verdt like mye som folk. Anonymkode: 2d266...f4e 17
AnonymBruker Skrevet 15. november 2017 #9 Skrevet 15. november 2017 Det finns jo ingen andre råd å gi enn omplassering. 3 småbarn med allergi, det går jo ikke. Og en mann som ikke er glad i hunder en gang... Anonymkode: 938d1...700 9
AnonymBruker Skrevet 15. november 2017 #10 Skrevet 15. november 2017 Dere må jo bare omplassere. Det er ingen annen utvei, med lindre dere vil at barna skal bli værre da. Anonymkode: b38e7...ccb 4
AnonymBruker Skrevet 15. november 2017 #11 Skrevet 15. november 2017 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kan ikke ungen få allergi medisin? Stakkars hundene, de har følelser og er verdt like mye som folk. Anonymkode: 2d266...f4e Ehhhh. Nei. Anonymkode: 3bc8f...08f 11
Gjest NotNaomi Skrevet 15. november 2017 #12 Skrevet 15. november 2017 Hvorfor nevner du at samboeren din ikke har vært overbegeistret for hundene ? Har det noe med saken å gjøre egentlig ? Det er ikke annet råd enn å omplassere hundene. Det er ikke lett,men det viktigste er at de får det bra. Det fins bra mennesker som kan ta hånd om dem.
AnonymBruker Skrevet 15. november 2017 #13 Skrevet 15. november 2017 Har selv hund, katt og barn. Hadde faktisk lett kunne kvitte meg med dyrene om barna mine ble syke av dem. Anonymkode: 617ef...5c1 7
SesameStreet Skrevet 15. november 2017 #14 Skrevet 15. november 2017 Du omplasserer dem. Selvfølgelig. Det er ikke noe å spørre om en gang. 7
Ulven Skrevet 15. november 2017 #15 Skrevet 15. november 2017 Alle tre barna, hvorav den ene er baby, er blitt diagnostisert med hundeallergi? Nesten så det statistisk sett burde være umulig. Er det tatt blodprøver eller prikktest av barna og babyen? 11
AnonymBruker Skrevet 15. november 2017 #16 Skrevet 15. november 2017 De er vel disponert for allergi. Det er svært arvelig. Anonymkode: 938d1...700 1
Minlillelykke Skrevet 15. november 2017 #17 Skrevet 15. november 2017 Vi var igjennom testing av sønnen vår for katteallergi, han var litt eldre men de gjorde det. Vi var instilt på at om disse testene var positive måtte katten omplasseres. Vi har nå hatt henne i 10 år og er naturligvis veldig glad i dyret. Dere kan jo evt ha dem ute hele året, med oppvarmet hundehus og stor hundegård om det er mulig, eller må de omplasseres. Jeg ble ofte eksponert for hund selv som barn og er veldig allergisk i dag, så allergisk at jeg ikke kan være i hus med hund overhodet 2
Måbarefåsiat... Skrevet 15. november 2017 #18 Skrevet 15. november 2017 Du kan ikke basere deg på å medisinere barna. Du må dessverre kvitte deg med hundene. Skjønner det gjør vondt, men noe annet er urimelig. 2
AnonymBruker Skrevet 15. november 2017 #19 Skrevet 15. november 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: De er vel disponert for allergi. Det er svært arvelig. Anonymkode: 938d1...700 Men, visste ikke ts om allergien til bonusbarna før hun flyttet sammen med deres far? Anonymkode: 1cf7f...c95 5
AnonymBruker Skrevet 15. november 2017 #20 Skrevet 15. november 2017 24 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kan ikke ungen få allergi medisin? Stakkars hundene, de har følelser og er verdt like mye som folk. Anonymkode: 2d266...f4e Jeg har allergi.. og spiser allergimedisin når det er som verst. Det letter på allergien men den forsvinner ikke for det. Mener du at barn skal ha nødt til å ha det slik? Anonymkode: a9d51...a0f 8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå