AnonymBruker Skrevet 15. november 2017 #1 Skrevet 15. november 2017 Jeg sliter selv med veldig uren hud. Veldig oljete og kviser. Jeg har prøvd masse rart av hudpleie produkter, men i det siste så har jeg tenkt ( og lest) at man kan rense huden FOR MYE. Og at man tar vekk hudens naturlige oljer ved å rense huden for mye osv. Så jeg bare lurer på: hva slags hudpleie rutine har DU? .... og til dere som er så heldige og har fin og kvisefri og oljefri hud : hvordan hudpleie rutine har dere? Anonymkode: dddb7...9d9 1
AnonymBruker Skrevet 15. november 2017 #2 Skrevet 15. november 2017 Ja, jeg brukte nok altfor kraftige produkter da jeg slet med uren hud. Den ble noe bedre da jeg startet med kremer med mer fukt etter tips fra hudpleier. Men det som fjernet kvisene mine var p-pillen Yasmin. Om du er hardt angrepet ville jeg nesten oppsøkt en hudlege. Jeg tviler på at kun hudpleie kan fikse en hud som er hard angrepet. Anonymkode: e44c5...34f
Djungelvrål Skrevet 15. november 2017 #3 Skrevet 15. november 2017 Om kvelden renser jeg huden 2 ganger med rensekrem fra ModelCo . Bruker toner for kombinert hud fra Lumene sist. Også øyekrem fra OleHenriksen og Hyaluronic Acid Intensive Cream fra Cosrx som nattkrem. PÅ morgene bruker jeg kun toneren og en dagkrem fra MaryKay for fet hud samt øyekrem fra Kicks.
TulleJenny Skrevet 15. november 2017 #4 Skrevet 15. november 2017 Akuratt nå bruker jeg Tosowoong enzyme powder wash som rens, beste og mest skånsomme rensen jeg har prøvd. Ellers bruker jeg ikke toner akuratt nå. Men bruker nature republic super aqua max krem morgen og kveld, denne lukter deilig og passer huden min perfekt! Har fet og til tider uren hud. Neogen peeling pads bruker jeg som skrubb ca en gang i uken. Og til slutt nattmaske: Dearpacker black ginseng mask 😊 Sliter veldig med at huden tørker helt ut nå når det er så kaldt her på østlandet. Noen som har noen tips? Bruker fuktighetskrem hver dag og nattmaske flere ganger i uken. Ellers har jeg slitt veldig med grusomme kviser før og under mensen men de er så godt som vekke etter jeg byttet p piller til Yasmin.
PurpleRain Skrevet 15. november 2017 #5 Skrevet 15. november 2017 (endret) Har aldri slitt med huden. Har av og til fått en kvise i forbindeles med mens. Min hudpleierutine: - Vaske ansiktet med vann på morgenen - Fjerner sminke med nivea sminkefjernerservietter på kvelden. - Bruker ikke såpe i ansiktet. - Bruker lite sminke, litt concealer og pudder. - Bruker ikke fuktighetskrem i ansiktet. Endret 15. november 2017 av PurpleRain 1
AnonymBruker Skrevet 15. november 2017 #6 Skrevet 15. november 2017 Jeg har en ganske omfattende rutine, og den må justeres etter årstidene. Nå i overgangen til høst har huden min gått amok og er vekselsvis blank og tørr, jeg har også fått mer kviser. Fukt er uansett viktig, men for min del ikke så mye fett. Hadde jeg vært seg hadde jeg spandert på meg en hudpleietime, f.eks i en Exuviancesalong, hvis du har råd da. Da får du også tips om riktige produkter. Exuvianceproduktene er gode og effektive, og ikke av de aller dyreste heller. Anonymkode: 4b208...e26
AnonymBruker Skrevet 16. november 2017 #7 Skrevet 16. november 2017 Jeg har vært hos hudpleier før. Husker ikke hva de sa, men ihvertfall så var sikkert kremene for dyre å bruke for meg eller noe. Siden jeg ikke bruker de 😅 Men det er en del år siden jeg var der. Har også prøvd laser. Og en rekke kremer, både dyre og billige. Har gått på p-piller før, det funket super bra. Huden min var helt fin. Men pga utrolig sterk angst for å svelge tabletter, så klarer jeg rett og slett ikke å ta de lenger. Nå går jeg på p-sprøyte, så det kommer sikkert også til å forverre huden :/ Men den rensekremen jeg bruker nå er den jeg har vært mest fornøyd med :" garnier pure active 3 in 1". Men huden har jo ikke blitt helt bra av den da, men har vært mest fornøyd med den. Men det står at man helst ikke skal bruke den mer enn ett år. Den har jo peeling i seg, så den blir kanskje litt hard foe huden og bruke hver dag over tid ? Hadde håpet at det ville funke for huden min og bare bruke en mild rensekrem morgen og kveld og en mild fuktighetskrem. ( pluss peeling eller maske et par ganger i uka da). -TS Anonymkode: dddb7...9d9
AnonymBruker Skrevet 16. november 2017 #8 Skrevet 16. november 2017 Mitt beste tips; prøv koreansk kosmetikk. Søk opp gruppen på facebook. Er mye å sette seg inn i, men verdt det. Rimelige priser også. Lykke til! Anonymkode: d3ec5...433
Carrot Skrevet 16. november 2017 #9 Skrevet 16. november 2017 Zo medical - I love it! http://hudpleieklinikken.no/zo-skin-health-system/ rens morgen og kveld, scrub tre dager i uken, pads ved behov og dagkrem hver dag og solkremen fra mars/april til september, og ellers om jeg trenger det..
fresia Skrevet 17. november 2017 #10 Skrevet 17. november 2017 renser huden med emerginc deglazing cleanser eller nip+fab glycolic fix cleanser (rens). 1-2 ganger i uka bruker jeg også nip+fab glycolic fix scrub (skrubb). etterpå bruker jeg matis reponse purete pure lotion (toner) på urenheter. til slutt smører jeg inn huden med decleor hydra floral 24hr hydrating rich creme (dagkrem). dette gjøres på kvelden
AnonymBruker Skrevet 17. november 2017 #11 Skrevet 17. november 2017 Følelsen når man spiser bra og drikker nok vann og ikke trenger bruke mange tusen på placeboprodukter For de av dere som har funnet vitenskapelige kilder til hudproduktene deres som ikke er sponset av selskapet som lager dem- gratulerer. Anonymkode: 12e3a...15d
AnonymBruker Skrevet 17. november 2017 #12 Skrevet 17. november 2017 7 minutter siden, AnonymBruker said: Følelsen når man spiser bra og drikker nok vann og ikke trenger bruke mange tusen på placeboprodukter For de av dere som har funnet vitenskapelige kilder til hudproduktene deres som ikke er sponset av selskapet som lager dem- gratulerer. Anonymkode: 12e3a...15d Det er nok du som er uopplyst her! Tretinoin, solkrem, vitamin c, hyaluronsyre, ceramider... etc etc... Anonymkode: 7a112...5d4 1
filifjonka Skrevet 17. november 2017 #13 Skrevet 17. november 2017 (endret) Produktene kan variere noe men rutinene er klare. For tiden nå bruker jeg The Face Shop, Rice Water Bright Eye and Lip Makeup Remover, så bruker jeg en renseolje, f.eks The Face Shop Light Cleansing Oil før jeg bruker Cosrx Salicylic Acid Cleanser. Altså dobbelcleaser jeg. Innimellom bruker jeg Desert Essence Tea Trea Oil Cleansing pads. Jeg bruker serum fra Nip+Fab, Dragons Blood og fultighetskrem fra Ole Henriksen, Truth Advanced. Om morgenen bruker jeg litt renseolje får jeg ansiktet en skrubb, f.eks Kiehl's Brightening Exfoliater. Disse rutinene har jeg fulgt i mange år, men produktene har variert. Jeg har tro på fuktighet, skrubb, og syrer som Hyaluronic Acid og Glycolic Acid.. Endret 17. november 2017 av filifjonka
Gjest wildfig Skrevet 19. november 2017 #14 Skrevet 19. november 2017 På 17.11.2017 den 20.19, AnonymBruker skrev: Følelsen når man spiser bra og drikker nok vann og ikke trenger bruke mange tusen på placeboprodukter For de av dere som har funnet vitenskapelige kilder til hudproduktene deres som ikke er sponset av selskapet som lager dem- gratulerer. Anonymkode: 12e3a...15d Bra mat og nok vann som er nøkkelen ja 😅 At jeg ikke har tenkt på det før, og sløst bort tusenvis på å sponse selskaper Beklager du, men jeg antar det du skulle frem til var flaks eller uflaks med gener?
^^Belle^^ Skrevet 20. november 2017 #15 Skrevet 20. november 2017 (endret) På 17.11.2017 den 20.19, AnonymBruker skrev: Følelsen når man spiser bra og drikker nok vann og ikke trenger bruke mange tusen på placeboprodukter For de av dere som har funnet vitenskapelige kilder til hudproduktene deres som ikke er sponset av selskapet som lager dem- gratulerer. Anonymkode: 12e3a...15d Eh...det heter ingredienser? Som beviselig har en effekt? Do. Not. Compute. Dessuten blir det ganske rart å sammenligne seg selv, som tydeligvis har vært heldig hva hudgener gjelder, med andre som faktisk sliter. For nei, ofte holder det ikke å spise bra og drikke nok vann. -------- Etter å ha blitt rammet av voksenakne etter at jeg bikket 30, har hudpleierutinen min blitt ganske satt. Produktene jeg bruker daglig er: Kose Softymo Deep Cleansing Oil Epiduo Gel (fås på resept - reddet huden min og brukes nå til vedlikehold ca 5-6 ganger i uken <3 ) og så fuktfuktfukt; Kohaku-Hada Lotion The Ordinary ''Buffet'' Rosette Ceramide Gel La Roche Posay Effaclar Mat. På kvelden bruker jeg The Ordinary Mositurizing Factors + HA i stedet for Effaclar Mat. Endret 20. november 2017 av ^^Belle^^
AnonymBruker Skrevet 20. november 2017 #16 Skrevet 20. november 2017 På 16.11.2017 den 0.09, PurpleRain skrev: Har aldri slitt med huden. Har av og til fått en kvise i forbindeles med mens. Min hudpleierutine: - Vaske ansiktet med vann på morgenen - Fjerner sminke med nivea sminkefjernerservietter på kvelden. - Bruker ikke såpe i ansiktet. - Bruker lite sminke, litt concealer og pudder. - Bruker ikke fuktighetskrem i ansiktet. Hun lurte på tips fra de som slet med uren hud. Ikke fra dem som aldri har slitt , og bare har fått en stakkarslig kvise i ny og ne. Lett for deg og ikke bruke noe, dårlig tips til ei med en helt annen hudtype !!😣 Anonymkode: 309c8...973
PurpleRain Skrevet 20. november 2017 #17 Skrevet 20. november 2017 43 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hun lurte på tips fra de som slet med uren hud. Ikke fra dem som aldri har slitt , og bare har fått en stakkarslig kvise i ny og ne. Lett for deg og ikke bruke noe, dårlig tips til ei med en helt annen hudtype !!😣 Anonymkode: 309c8...973 « .... og til dere som er så heldige og har fin og kvisefri og oljefri hud : hvordan hudpleie rutine har dere? « Kopiert fra HI.
AnonymBruker Skrevet 20. november 2017 #18 Skrevet 20. november 2017 Bruker bare vann. Bruker mild rens på øynene for å fjerne maskara, ellers bare veldig varmt vann, så avslutter jeg med iskaldt vann. Bruker solkrem hele året, Vishy SPF 30. Bruker lite sminke på huden. Anonymkode: db5f8...b8a
AnonymBruker Skrevet 20. november 2017 #19 Skrevet 20. november 2017 Om morgenen vasker jeg huden med en rensegel, klapper på litt dyrt vann (med diverse mineraler) som jeg fikk gratis, klapper inn fuktighetskrem og påfører øyekrem. Solkrem om jeg skal være ute og det er sol. Om kvelden gjentar jeg prosessen, men fjerner sminke først om jeg har på noe. En gang i uka bruker jeg en rensende maske, og i teorien bruker jeg en fuktighetsmaske også en gang i uka. Teori og praksis stemmer dessverre ikke overens. Huden min er problematisk, for jeg har en hudlidelse som skal behandles motsatt av hudtypen min. La Roche Posay har produkter som klarer den balansen bra nok, uten å provosere eksemen jeg har i tillegg, så de daglige produktene er derfra. Maskene er stort sett fra Lush, fordi jeg tåler de fleste jeg har prøvd derfra. Anonymkode: 468c3...965
Djungelvrål Skrevet 20. november 2017 #20 Skrevet 20. november 2017 Til dere som har akne. IKKE kast bort tusenvis på hudpleie! Herregud hvor mye kosmetikkindustrien skor seg på dette! Det kommer garantert ikke til å virke da huden må behandles innenifra. Gå til hudlege og be om retinolkrem eller isotritenoin. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå