AnonymBruker Skrevet 15. november 2017 #1 Skrevet 15. november 2017 Nå er jeg litt lei. Guttene på 8 og 10 bor hos meg 100 % pga far mente han ikke klarte å forsørge dem når han var arbeidsledig . Hadde de på overnattinger og sånn 2 ganger i mnd. Fikk seg ny jobb men ble syk så da orket han ikke jul men kunne ha de på nyttårsaften da. Men nå kan han bare ha de 1 gang i uka. Skylder på dårlig råd eller syk . Opptatt osv. I år vill han ikke ha de de jul eller nyttår. Og han har allerede bestilt en 5 ukers sommer ferie for seg s3lv til sommern. Jeg spørr han ofte om han vil ha guttene . Bare si fra . Bare rop ut. Ham svarer ikke . Han dukker ikke opp på skole ting . Ringer ikke en gang å hører hvordan det er med de. Han betaler en symbolsk sum på 500 i mnd det er alt jeg får. Han ville ha barn nesten mere en jeg. Så nå skjønnet ikke jeg hvor det går gått galt. Skal jeg slutte å spørre. Skal jeg bare gi opp. Anonymkode: f5e86...a2d
AnonymBruker Skrevet 15. november 2017 #2 Skrevet 15. november 2017 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nå er jeg litt lei. Guttene på 8 og 10 bor hos meg 100 % pga far mente han ikke klarte å forsørge dem når han var arbeidsledig . Hadde de på overnattinger og sånn 2 ganger i mnd. Fikk seg ny jobb men ble syk så da orket han ikke jul men kunne ha de på nyttårsaften da. Men nå kan han bare ha de 1 gang i uka. Skylder på dårlig råd eller syk . Opptatt osv. I år vill han ikke ha de de jul eller nyttår. Og han har allerede bestilt en 5 ukers sommer ferie for seg s3lv til sommern. Jeg spørr han ofte om han vil ha guttene . Bare si fra . Bare rop ut. Ham svarer ikke . Han dukker ikke opp på skole ting . Ringer ikke en gang å hører hvordan det er med de. Han betaler en symbolsk sum på 500 i mnd det er alt jeg får. Han ville ha barn nesten mere en jeg. Så nå skjønnet ikke jeg hvor det går gått galt. Skal jeg slutte å spørre. Skal jeg bare gi opp. Anonymkode: f5e86...a2d Mente 1 gang i mnd. Anonymkode: f5e86...a2d
AnonymBruker Skrevet 15. november 2017 #3 Skrevet 15. november 2017 Det går til et punkt hvor man bare må gi opp og la det være opp til den andre forelderen. Synes du gjør rett i dette. Kan du få bidraget krevet inn gjennom nav? Vil tro han skal betale mer. 500kr er ingenting for unger i den alderen. Anonymkode: 5f0c2...de3 12
Kontormus Skrevet 15. november 2017 #4 Skrevet 15. november 2017 Ja, hva skal en si? Du får sjekke med NAV hva han skal betale i bidrag, og eventuelt få dem til å kreve det inn. Så får han vel lyst til å ha barna igjen. 11
AnonymBruker Skrevet 15. november 2017 #5 Skrevet 15. november 2017 Han sier han ikke har råd til mere og redd for viss jeg presser så får det utover unger. Anonymkode: f5e86...a2d
Sariou Skrevet 15. november 2017 #6 Skrevet 15. november 2017 Hvordan skal det gå ut over ungene når han allerede knapt ser dem? 23
ForestRun Skrevet 15. november 2017 #7 Skrevet 15. november 2017 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Han sier han ikke har råd til mere og redd for viss jeg presser så får det utover unger. Anonymkode: f5e86...a2d Går det utover ungene? Han har jo aldri ungene. Krev inn barnebidraget, han har jo selv valgt å få barn 11
AnonymBruker Skrevet 15. november 2017 #8 Skrevet 15. november 2017 Jeg synes du kan si til han mer direkte hvorfor det er viktig at han tar seg mer tid til barna sine. Det trenger ikke være så fryktelig mye. Stille opp på skoletingene eller aktiviteter guttene driver med, vise interesse og kjærlighet, gjøre noe spennende sammen som f.eks. ta de med på fisketur, kino, bowling, ha filmkveld hjemme en gang i blant skal ikke så mye til. Men om du har prøvd det og han fortsatt ikke viser noe interesse så er det vel ikke så mye du kan gjøre. Konsekvensene for han kommer etterhvert, når han ikke har noe forhold til sønnene sine. At han har dårlig råd er en ting, men her gidder han jo ikke være med på ting som skoleavslutninger eller foreldremøte heller? Og det virker jo på deg som han har mulighet til å kunne ta med guttene en kveld eller helg - såpass må han få til. Anonymkode: 5278a...a59 2
AnonymBruker Skrevet 15. november 2017 #9 Skrevet 15. november 2017 Håper jo hele tiden att han vil ombestemme seg da. Men pengene er ikke så viktig. To unger som savner en pappa. Jeg gjør begges jobb for tiden . Og det er litt slitsom . Anonymkode: f5e86...a2d
AnonymBruker Skrevet 15. november 2017 #10 Skrevet 15. november 2017 Er han kanskje deprimert og ikke vil at ungene skal se han slik? Har du snakket ordentlig med han om hvorfor ungene ikke er der mer, og hvorfor han ikke stiller opp på aktiviteter? Anonymkode: fd89c...d03 3
AnonymBruker Skrevet 15. november 2017 #11 Skrevet 15. november 2017 Jeg har prøvd . Både via sms e-post telefon og ansikt til ansikt ( dette skjer ikke ofte pga jeg ser ikke han ofte til tross for vi bor 10 biltur fra hverandre.) Anonymkode: f5e86...a2d 1
AnonymBruker Skrevet 15. november 2017 #12 Skrevet 15. november 2017 Han har problemer med depresjon ja og derfor har jeg vært forståelsesull. Men når det prioriteter en jul i i Syden steden for med unger og mye ut på byen med kompis . Da vet jeg ikke hvor deppa han kan være . Anonymkode: f5e86...a2d 2
Gjest Axl Rose Skrevet 15. november 2017 #13 Skrevet 15. november 2017 Er han deppa så kanskje han ikke vil at barna skal se han sånn? Uansett er det trist og vondt for ungene når faren ikke vil bruke mer tid på de. Vet ikke hva du kan gjøre men håper det blir bedre en gang. For barnas del.
Kontormus Skrevet 15. november 2017 #14 Skrevet 15. november 2017 Skjønte du ikke hva jeg mente? Gi han valget mellom å ha ungene sine, eller betale høyere bidrag. Det aner meg at du ikke er trygg på denne fyren ved å la han slippe unna. En ting er nå sykdom, men når han heller vil dra til sydren og ut på byen med kompiser, ja, da har han vondt i viljen fremfor alt! Det hadde jeg ikke funnet meg i! Krev at han bruker penger på psykolog eller hva han nå trenger pga depresjonen sin istedenfor å surre som en tulling. Det er ungene som lider under ansvarsvegringen hans. 8
Perle Skrevet 16. november 2017 #15 Skrevet 16. november 2017 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Håper jo hele tiden att han vil ombestemme seg da. Men pengene er ikke så viktig. To unger som savner en pappa. Jeg gjør begges jobb for tiden . Og det er litt slitsom . Anonymkode: f5e86...a2d Jo pengene er viktige her. De trygger barna dine om ikke nå, så senere. Jeg synes det er din plikt på vegne av dine barn gi dem det de har krav på økonomisk. 6
AnonymBruker Skrevet 16. november 2017 #16 Skrevet 16. november 2017 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Nå er jeg litt lei. Guttene på 8 og 10 bor hos meg 100 % pga far mente han ikke klarte å forsørge dem når han var arbeidsledig . Hadde de på overnattinger og sånn 2 ganger i mnd. Fikk seg ny jobb men ble syk så da orket han ikke jul men kunne ha de på nyttårsaften da. Men nå kan han bare ha de 1 gang i uka. Skylder på dårlig råd eller syk . Opptatt osv. I år vill han ikke ha de de jul eller nyttår. Og han har allerede bestilt en 5 ukers sommer ferie for seg s3lv til sommern. Jeg spørr han ofte om han vil ha guttene . Bare si fra . Bare rop ut. Ham svarer ikke . Han dukker ikke opp på skole ting . Ringer ikke en gang å hører hvordan det er med de. Han betaler en symbolsk sum på 500 i mnd det er alt jeg får. Han ville ha barn nesten mere en jeg. Så nå skjønnet ikke jeg hvor det går gått galt. Skal jeg slutte å spørre. Skal jeg bare gi opp. Anonymkode: f5e86...a2d For en taper han høres ut som! 😠😡 Anonymkode: 227c1...79c 2
domimik Skrevet 16. november 2017 #17 Skrevet 16. november 2017 Om ikke pengene er viktige for deg nå, så kommer det ungene til gode når de blir eldre. Sett dem inn på sparekonto, så har du til spons til konfirmasjon, førerkort eller egenkapital når den tid kommer. 4
AnonymBruker Skrevet 16. november 2017 #18 Skrevet 16. november 2017 Jeg vil rett å slett ikke mase på han om kr . Litt er at jeg faktisk tjener mere en han så usikker hvor mye jeg kan få. Og jeg er redd han rett å slett nekter å se ungene det lille han gjør. Og en liten ting jeg har i bakhodet . Når vi skiltes så sa han at jeg ikke kunne klare meg selv økonomisk pga jeg var dum med penger . Så ja ervel bitte litt trass her i bladet med jo det gjør jeg det så. Anonymkode: f5e86...a2d
AnonymBruker Skrevet 16. november 2017 #19 Skrevet 16. november 2017 Og vil ikke være en sånn dame mange her klager på som suger penger ut av far og nekter samvær . Vil ikke sees på som slem heller. Anonymkode: f5e86...a2d
AnonymBruker Skrevet 16. november 2017 #20 Skrevet 16. november 2017 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Og vil ikke være en sånn dame mange her klager på som suger penger ut av far og nekter samvær . Vil ikke sees på som slem heller. Anonymkode: f5e86...a2d Foreldre har forsørgerplikt for barna sine. Barna dine har krav på disse pengene. Konfirmasjon, egenkapital, førerkort koster penger. Du kan sette av pengene til senere hvis du ikke trenger de nå. Men han har plikt å bidra med å forsørge barna sine. Dette blir beregnet etter inntekt så han blir ikke blakket heller. Er han ufør eller har meget lav inntekt kan han søke om å bli beregnet som ikke bidragspliktig. Da kan du søke om bidragsforskudd hvis du ikke tjener over satsene. Du sier du ikke vil fremstå som slem. Du fremstår som slem ovenfor barna dine ved å ikke stille krav til faren om å bidra. Han kan bidra med å stille opp og/eller bidra økonomisk etter evne. Her stiller du ingen krav , for det er tydeligvis viktigere for deg at andre mennesker ser på deg som snill og at du ikke fremstår som slem og grisk. Prisen må barna dine betale. Helt ærlig, syntes jeg du virker meget tafatt. Du kan ikke tvinge faren din å være interessert i barna sine. Det høres ut som han prioriterer alt annet enn dem. Du burde slutte å mase men legge til rette for at han kan ta kontakt og stille krav om bidrag. Mange fedre blir plutselig meget interessert i samvær med barna sine når de finner ut at bidraget regnes ut etter prosent samvær, så det kan jo være han vil ha mere da. Men gjør du ingenting får du også ingenting som resultat. Anonymkode: 1b9d3...870 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå