Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Vi har et sånt  obligatorisk  alle møte idag den er ca 22:00. Jeg skulle jobbe fra 16:15 til 2215, men er syk, så ringte meg syk istad. Er det dumt av meg å dra på det møtet? Det møtet er 2200 akkurat når skiftet mitt er ferdig.  Snakket med sjefen min istad og han sa at det var fint om jeg kunne komme, siden det er mye forandringer på jobb for tiden. 

Anonymkode: 47fb4...9b8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du ikke har en smittsom sykdom bør du gå på møtet. Hvis det er noe som smitter holder du deg hjemme.

Anonymkode: 6d4e0...ff1

Skrevet

Gå på det. Sier sjefen din at du bør komme, så er det viktig. Plutselig er det noe du leser om i avisen i morgen tidlig. 

Anonymkode: 9e583...9d9

Skrevet

Er man syk så er man egentlig syk, og det handler litt om respekt for kolleger og smittefare. Det hjelper hverken deg, bedriften eller sjefen om man "legger fra seg" litt bakterier slik at flere potensielt må ringe seg inn syk. I 2017 går det an for ledere å tenke løsningsorientert (selv om jeg vet det som oftest ikke er tilfelle blant dagens ledere) og f. eks. koble deg inn med et webkamera/mikrofon over skype for eksempel. Løsningene finnes og er enkle, så det er ingen unnskyldning for å ikke ta i bruk disse!

Anonymkode: 050f1...df2

• Liker 2
Skrevet

Kommer jo an på hvorfor du er syk da. En betennelse i muskel er ikke smittsomt f.eks. Er du smittsom kan du selvfølgelig ikke gå.

Anonymkode: ceffe...bd1

Skrevet

Spørs hvorfor du er syk og hvilken jobb du har. 

Anonymkode: cfb2f...364

Skrevet

Som de andre sier, det kommer an på hvordan syk du er. Er du smittsom holder du deg hjemme - ferdig med den saken. 

Burde jo uansett være en smal sak å koble deg inn over Skype eller noe. :) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...