AnonymBruker Skrevet 15. november 2017 #1 Skrevet 15. november 2017 Så situasjonen er at det har vært mye problemer angående feil lønnbetalinger, tips som ikke har blitt betalt på flere måneder (3 totalt) og noen andre små ting. Jeg mener at nok er nok og arbeidsgiveren har holdt på sånn som dette her lenge. Han kommer stadig med unnskyldninger om hvorfor vi ikke får tips, og har til og med klart å finne på at det har vært en stor feil med kortterminalen, og det beløpet som vises totalt av tips, er egentlig for høy! Nå har jeg fortalt dem at vi burde samle oss og skrive ned alt vi er misfornøyde med, og sende ut et slags krav til han. I tillegg burde vi tipse arbeidstilsynet, da dette er noe som har pågått i over 7 måneder nå. Han er ikke egnet til å drive en restaurant hvis han ikke klarer å følge arbeidsmiljøloven. MEN de påstår at det er feil måte å gjøre det på; at vi må tenke på god karma, og om vi melder dette til Arbeidstilsynet så kan det være dårlig for oss i lengden. Jeg ble helt satt ut og ba dem om å gjøre sånn som de selv vil, så får jeg gjøre det som er riktig. En arbeidsgiver har stjålet masse penger fra oss, og de prater om å være forsiktig så vi ikke ødelegger for han slik at vi får GOD KARMA? Jeg er så irritert nå.... Hva hadde dere gjort? Anonymkode: 63025...591
AnonymBruker Skrevet 15. november 2017 #2 Skrevet 15. november 2017 Så vidt jeg vet så står det ikke noe i Arbeidsmiljøloven om fordeling av tips. Det er forskjellig praksis fra sted til sted. Noen steder fordeler man den på alle ansatte, andre steder går det rett på servitøren. Tror ikke du får dette tilbakebetalt. Men si at du skal ha tips for nåværende måned på neste lønn. Anonymkode: 83fd0...abf
Zanzibar3 Skrevet 15. november 2017 #3 Skrevet 15. november 2017 54 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så vidt jeg vet så står det ikke noe i Arbeidsmiljøloven om fordeling av tips. Det er forskjellig praksis fra sted til sted. Noen steder fordeler man den på alle ansatte, andre steder går det rett på servitøren. Tror ikke du får dette tilbakebetalt. Men si at du skal ha tips for nåværende måned på neste lønn. Anonymkode: 83fd0...abf Leste du i det hele tatt hva TS skreiv? Sjefen har da ikke lov til å fordele all tips til seg sjøl!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå