AnonymBruker Skrevet 15. november 2017 #1 Skrevet 15. november 2017 Hei jeg jobber for en bedrift, det har jeg gjort i et år nå. Jeg er fast ansatt med en kontrakt som tilsvarer 60 %, men jobber egentlig mer enn det. Jeg har jobbet mye i det siste og gjort en bra jobb.Og alle de jeg har jobbet med og avdelingslederen vet det. Så nå kom meldingen på at de skal kutte bemanningen med ca 150 pers, totalt er vi ca 370 ansatte. Dvs at 150 pers skal bli sagt opp. Det har også seg sånn at de har ansatt mange i det siste og det går utover bedriftens økonomi. Jeg er så redd på at jeg blir sagt opp! Hva hadde du gjort i en sånn situasjon? De sier også at de vil beholde de flinkeste da. Anonymkode: f648d...40d
AnonymBruker Skrevet 15. november 2017 #2 Skrevet 15. november 2017 Jeg ville ha begynt å se etter ny jobb. Jeg trodde jeg skulle få bli siden jeg var den som hadde nest-lengst ansiennitet, men dengang ei. Anonymkode: dabe0...5d5 1
AnonymBruker Skrevet 15. november 2017 #3 Skrevet 15. november 2017 Begynne å søke litt er lurt. Ikke fordi du nødvendigvis skal bytte jobb, men fordi det er lurt å ha en exit-plan klar hvis du rammes av nedbemanning. Sånn i forhold til der du er nå, så teller det at du har gjort en god jobb og mange vet det, positivt. Det kan også være at du har en fordel ved at du bare har 60% - du koster mindre enn en som har fast kontrakt på 100%. Som regel er det de i midlertidig stilling eller innleide som ryker først, deretter evt. faste ansatte. Men noen fasit er det jo ikke, så man må bare smøre seg med tålmodighet og se, samtidig som man søker noen andre jobber for å ha noen kort for hånden. Anonymkode: 38768...1bc 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå