Gå til innhold

Designerveske på jobb?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har nettopp fått en Givenchy Antigona veske av mannen min i bursdagsgave. Jeg nevnte tilfeldigvis at jeg likte denne vesken mens vi var på Harrods i sommer. Trodde ikke han fulgte så nøye med. Ble selvfølgelig glad og litt målløs når jeg pakket opp. Problemet er at jeg ikke tør å bruke den på jobb. Og det er hovedsakelig der jeg har bruk for en så stor veske. Jeg jobber som veileder på NAV og er redd for hva kollegaene kommer til å tenke. Er redd for å dømt. Er ingen på jobb som bruker designervesker etc. Noen andre sosionomer som bruker designervesker på jobb? Eller som jobber på NAV eller noe lignende? 

Anonymkode: 4704f...103

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tenker at hvis ikke de bruker designerveske på jobb er de kanskje ikke så opptatt av denslags. Dermed vil de heller ikke vite åssen veske det er og hvor mye det koster. Bortkastet å ha en så dyr veske uten å få maksimal nytte av den, jeg sier kjør på. 

• Liker 29
Skrevet

Jeg synes du skal bruke den på jobb, siden det er der du har mest bruk for den. Ingen andre har noe med hva du bruker! Om de andre ikke bruker designervesker så er det heller ikke sikkert de vet hvor mye den koster.

Det kan være at de du er kundebehandler for kan reagere, så du trenger kanskje ikke ha den så synlig for dem (selv om de heller ikke har noe med det)

• Liker 6
Skrevet
4 minutter siden, Professor Orm skrev:

Jeg tenker at hvis ikke de bruker designerveske på jobb er de kanskje ikke så opptatt av denslags. Dermed vil de heller ikke vite åssen veske det er og hvor mye det koster. Bortkastet å ha en så dyr veske uten å få maksimal nytte av den, jeg sier kjør på. 

Nå står det givenchy på veska og de fleste tenker nok at da er den veldig dyr 😒 

Skrevet
1 minutt siden, Hanne67 skrev:

Jeg synes du skal bruke den på jobb, siden det er der du har mest bruk for den. Ingen andre har noe med hva du bruker! Om de andre ikke bruker designervesker så er det heller ikke sikkert de vet hvor mye den koster.

Det kan være at de du er kundebehandler for kan reagere, så du trenger kanskje ikke ha den så synlig for dem (selv om de heller ikke har noe med det)

Ja, tenker på brukerne også. Så kommer til å gjømme unna den. 

Skrevet

Jeg har ikke peiling på vesker, og vet helt ærlig ikke om givenchy er 1000kr dyr eller 50.000kr dyr. Tipper jeg ikke er unik. Du skal heller ikke stå til rette for brukerne, hva har vel din/deres privatøkonomi med jobben du gjør for dem å gjøre. Bruk den med god samvittighet! 

Hilsen en i samme bransje

Anonymkode: 0e794...2a1

• Liker 19
Skrevet

Hvorfor i all verden skal du ikke få lov å ha en dyr veske siden du jobber på NAV? Hvorfor skal folk dømme deg? Jeg er sykepleier på sykehuset og har med meg min Michael Kors veske hver dag. Det eneste folk har kommentert (de få som har gjort det) er at den er fin. 

Og dine klienter, hvorfor skal de dømme deg for å ha en dyr veske? Du er i jobb, altså tjener du penger, og må få lov til å ha den veska du vil - enten den koster 100kr eller 10 000. Det er jo ditt valg! Ville vært mer bekymret for at den ble stjelt av en fattig klient. 

Anonymkode: 2cb2e...495

• Liker 3
Skrevet

Jeg hadde neppe sett forskjell på din veske og en veske fra H&M. 
Jeg legger heller aldri merke til hvordan veske folk har, med mindre den for eksempel er dekket med rosa elefanter. 
Det eneste jeg legger merke til med vesker, er alle som går med vesken på albuen og med bøy på albuen, jeg får vondt i albuen av å se det. 

Anonymkode: ac1de...502

• Liker 13
Skrevet
27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

For å si det sånn, du ville blitt overrasket hadde du visst hvor mange som ikke har peiling på hva Givenchy er ;)

• Liker 24
Skrevet

Jeg synes ikke du skal bruke den på jobb.

Anonymkode: 69e1e...1b6

• Liker 2
Skrevet
30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg måtte google det, gjettet på at det var i samme prisklasse som Mickael Kors, men den var jo langt over :P Hadde aldri gjettet det. Jeg pleier stort sett å tenke at folk har kjøpt fake på ebay når jeg ser navn på vesker. (PS. Veska var kjempefin! Bruk den, jeg hadde elsket ei slik veske :) ) 

Anonymkode: 9fead...fc8

• Liker 6
Skrevet

Jeg jobber i NAV, stort sett med økonomisk sosialhjelp, og hadde ikke reagert. Det jobber alle slags folk i NAV, med ulike stiler. Og det er helt greit, du er ikke ansatt for stilen din, du er ansatt for kompetansen din og de personlige egenskapene dine. Du tar vel ikke med deg veska di i brukermøter (om det er brukere i ulike vanskelige situasjoner du engster deg for), eller gjør et nummer ut av veska di? Ikke at jeg tror du gjør det, jeg tror svaret på de tullete og åpenbare spørsmålene mine er nei. 

Anonymkode: 04801...784

• Liker 1
Skrevet
24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor i all verden skal du ikke få lov å ha en dyr veske siden du jobber på NAV? Hvorfor skal folk dømme deg? Jeg er sykepleier på sykehuset og har med meg min Michael Kors veske hver dag. Det eneste folk har kommentert (de få som har gjort det) er at den er fin. 

Og dine klienter, hvorfor skal de dømme deg for å ha en dyr veske? Du er i jobb, altså tjener du penger, og må få lov til å ha den veska du vil - enten den koster 100kr eller 10 000. Det er jo ditt valg! Ville vært mer bekymret for at den ble stjelt av en fattig klient. 

Anonymkode: 2cb2e...495

Michael Kors kan ikke sammenlignes, det er jo "allemannseie" nå, etter at 15-åringene fikk råd til å kjøpe seg slike vesker. Det er ikke noe med MK som skriker luksuriøs designveske, navnet har dessverre ødelagt for det. En MK-veske vil ikke gi samme assosiasjoner som en dyrere designveske :) 

(Nå er jo uansett ikke merket til TS så altfor kjent blant folk flest, så jeg tror ikke hun vil oppleve noe ekstra annet enn at folk synes den er fin)

Anonymkode: 9fead...fc8

• Liker 10
Skrevet
33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De fleste legger knapt merke til at du har en veske, ser hvertfall ikke hva som står på den og kunne ikke brydd seg mindre. Og hvor mange ser egentlig vesken din i løpet av en arbeidsdag uansett? 

• Liker 3
Skrevet
3 minutes ago, AnonymBruker said:

Jeg synes ikke du skal bruke den på jobb.

Enig,synes det er respektløs ovenfor brukere, som sliter med å få kronene rund for å så komme til nav kontoret,  men minium hjelp med saksbehandlere som flasher med en dyr designer veske.

Anonymkode: e97eb...a4c

• Liker 3
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Enig,synes det er respektløs ovenfor brukere, som sliter med å få kronene rund for å så komme til nav kontoret,  men minium hjelp med saksbehandlere som flasher med en dyr designer veske.

Anonymkode: e97eb...a4c

Jeg er ikke TS, jeg er en NAV-ansatt som svarer tidligere i tråden. Når du kommer til meg, så blir du møtt med forståelse, et ønske om å hjelpe deg i den situasjonen du er, og med empati. Jeg tar ikke med meg veska mi på møtet med deg uansett. Hvordan vi møter brukerne våre er et kjempeviktig tema, men hvilke klær og vesker vi har (med mindre det er helt ekstremt, mot det absurde, la oss ikke gå dit i dette tilfellet), så har det faktisk ingen betydning for hvilken opplevelse du får. Jeg vet du ikke vil komme på NAV, jeg vet det kan være en terskel for deg å komme, jeg vet du kan ha det vanskelig, og jeg vet at hvordan jeg møter deg har mye å si. Men veska mi, den har ingen betydning. 

• Liker 16
Skrevet

Jeg tenker du selvsagt bør bruke den generelt, men i din jobb så sender det helt feil signaler.

Om du jobber i forvaltning på kontor uten kontakt med brukere så er det selvsagt innafor å bruke hva enn du vil.

Men om du jobber med brukere av tjenester, så tenker jeg at det sender svært negative signaler ovenfor mennesker som er i en sårbar posisjon med dårlig økonomi på den ene eller andre måten.

Det blir liksom helt feil å komme med en så dyr veske, når mennesket ovenfor deg sannsynligvis ligger våken om natta og lurer på hvordan pengene skal strekke til for seg og barna. 

Jeg jobber i det offentlige, og treffer sjeldent folk som er særskilt utsatt og sårbare. Likevel hadde jeg unngått akkurat en slik veske da jeg jobber med bærekraftige temaer, og det da blir helt bak mål å dukke opp på jobb med superdyr veske, ultraforurensende SUV (eller pels for den saks skyld). 

Bruk den på fritiden heller.

Skrevet

Jeg kjøpte meg en veske i utlandet. I en vanlig veskebutikk. Det var ingen merker på den. Kostet ca 800 norske. Noe jeg vanligvis ikke gjør. Hjemme fikk jeg kommentar som: det er noen som har god råd. De trodde det var en designerveske. Jeg så ikke at det kunne ligne. De aller fleste ser ikke om en veske koster 100.000 eller 2000.  Så er kopier like, og du skal være god for å se det. De som absolutt må ha veske til tusenvis av kroner, følger bare stimen,  for å være med. Siden ingen har kunnskap om dette så sørger de for å legge ut bilder av de på fb...insta,  sånn at vi alle skal vite

De oppmerksomhetssyke på veskefronten snakker om at de investrerer i vesker. Har du hørt så dumt. Forklaringen er at barn og barnebarn kan arve de. Det er latterlig. Før i tiden da ting var kvalitet og var dyrt. Går vi rundt i det bestemor og mor kjøpte?

Anonymkode: 48767...188

• Liker 3
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Jeg er ikke TS, jeg er en NAV-ansatt som svarer tidligere i tråden. Når du kommer til meg, så blir du møtt med forståelse, et ønske om å hjelpe deg i den situasjonen du er, og med empati. Jeg tar ikke med meg veska mi på møtet med deg uansett. Hvordan vi møter brukerne våre er et kjempeviktig tema, men hvilke klær og vesker vi har (med mindre det er helt ekstremt, mot det absurde, la oss ikke gå dit i dette tilfellet), så har det faktisk ingen betydning for hvilken opplevelse du får. Jeg vet du ikke vil komme på NAV, jeg vet det kan være en terskel for deg å komme, jeg vet du kan ha det vanskelig, og jeg vet at hvordan jeg møter deg har mye å si. Men veska mi, den har ingen betydning. 

Jeg hadde reagert sterkt på om jeg hadde kommet på nav møte med en konsulent,med dyre klær, vesker og masse dyre smykker. Uansett om det er bare en ting. Hvis ikke du klarer å se at en bruker som sliter,hadde reagert på det, sier mer om deg enn meg.

Man kler seg til den jobben man har.

• Liker 3
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er uenig med deg, jeg mener det har noe å si i all den tid at vesker er en svært vanlig måte å vise forskjeller på - og budskapet med dyrere design som dette er å vise rikdom. Faktisk. Selv om man ikke tenker bevosst på det sånn umiddelbart.

Og jeg mener ansatte i NAV og andre offentlige virksomheter som har med sårbare grupper å gjøre bør vise en viss moderasjon i antrekk på jobb, akkurat som man ikke dukker opp i bikini. 

Det har litt med kotyme å gjøre. 

Og det har å gjøre med at det er forskjell på ei helt vanlig veske som koster litt, til en superdyr veske. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...