AnonymBruker Skrevet 15. november 2017 #1 Skrevet 15. november 2017 I dag kom min sønn hjem og var lei seg. Han sa at han klarte nesten ingenting på matteprøven. Jeg var overrasket pga prøven var ikke vanskelig og han viste meg hvilken oppgave var det snakk om. Det var vanlige minus og gangestykker ( litt mer avansert med store tall) Vi prøvde med en oppgave og jeg ble satt ut. Han rotet med enkle minus stykker. Type 8-3 osv. han svarte -3 osv Dette er gutt som er 13 år gammel. Han er matteflink og har aldri hatt problemer med utregning osv. For 4 dager siden ble han veldig syk. Legen konstaterte kraftig halsinfeksjon med crp på 64. Han bruker 650 mgX 4 dose antibiotika. I 10 dager. Kan det hende at han er preget av antibiotikakuren og klarer ikke helt å konsentrere seg på skolearbeid? Jeg bør kanskje snakke med læreren. Anonymkode: 0a657...fb4
AnonymBruker Skrevet 15. november 2017 #2 Skrevet 15. november 2017 Det er vel mer det at han er syk. Man blir ikke noe særlig mentalt påvirket av selve antibiotikakuren, men det å være "veldig" syk med nedsatt allmenntilstand påvirker selvsagt de mentale evnene. Anonymkode: 4123e...4ff 8
AnonymBruker Skrevet 15. november 2017 #3 Skrevet 15. november 2017 Det er nok heller sykdommen som gjør at han ikke kan konsentrere seg. Anonymkode: 9144b...b87 1
AnonymBruker Skrevet 15. november 2017 #4 Skrevet 15. november 2017 Et annet spørsmål er hvorfor du sender han på skolen når han tydeligvis er både syk og dårlig, og er smittsom og kan smitte andre. Anonymkode: 4123e...4ff 5
AnonymBruker Skrevet 15. november 2017 #5 Skrevet 15. november 2017 Han er vel preget av sykdommen. Han trenger hvile. Anonymkode: 05895...07e 1
AnonymBruker Skrevet 15. november 2017 #6 Skrevet 15. november 2017 Han er i bra form og legen har sagt at han kan gå på skole. ts Anonymkode: 0a657...fb4 1
AnonymBruker Skrevet 15. november 2017 #7 Skrevet 15. november 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Han er i bra form og legen har sagt at han kan gå på skole. ts Anonymkode: 0a657...fb4 Han er jo tydeligvis ikke i så bra form når han ikke klarer å løse enkle matteoppgaver. Anonymkode: 4123e...4ff 3
AnonymBruker Skrevet 15. november 2017 #8 Skrevet 15. november 2017 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: I dag kom min sønn hjem og var lei seg. Han sa at han klarte nesten ingenting på matteprøven. Jeg var overrasket pga prøven var ikke vanskelig og han viste meg hvilken oppgave var det snakk om. Det var vanlige minus og gangestykker ( litt mer avansert med store tall) Vi prøvde med en oppgave og jeg ble satt ut. Han rotet med enkle minus stykker. Type 8-3 osv. han svarte -3 osv Dette er gutt som er 13 år gammel. Han er matteflink og har aldri hatt problemer med utregning osv. For 4 dager siden ble han veldig syk. Legen konstaterte kraftig halsinfeksjon med crp på 64. Han bruker 650 mgX 4 dose antibiotika. I 10 dager. Kan det hende at han er preget av antibiotikakuren og klarer ikke helt å konsentrere seg på skolearbeid? Jeg bør kanskje snakke med læreren. Anonymkode: 0a657...fb4 Gutten er syk! Å skylde på medisinen og ikke på infeksjonen er å rette baker for smed. Når man har en infeksjon i kroppen så blir man satt ut på alle måter. Skaff en legeerklæring fra legen hans, og lever denne til skolen. En person i arbeid ville fått sykemelding og holdt seg hjemme fra jobb, mens barn/ungdom sendes på skolen som om ingenting er galt. Dette er å ikke ta barns sykdom seriøst. Anonymkode: bde34...027 2
AnonymBruker Skrevet 15. november 2017 #9 Skrevet 15. november 2017 Jeg syns også det høres ut som han er litt sliten etter sykdommen. At legen har sagt at han er frisk nok til å dra på skolen betyr vel at han ikke er smittefarlig lenger/ ikke har feber eller noe sånt. Det kan ta en liten stund før man er 100% "med" etter en sykdom. Litt tåkete i hodet. Anonymkode: 7d3c1...76d 3
AnonymBruker Skrevet 15. november 2017 #10 Skrevet 15. november 2017 Hadde antibiotika fungert sånn så hadde man ikke fått lov til å kjøre bil, men det får man. Anonymkode: 2ba84...eb8 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå