Djungelvrål Skrevet 15. november 2017 #21 Skrevet 15. november 2017 8 timer siden, leandros skrev: Er ganske dårlig på hudkremer osv. Men Castor Oil skal være sykt bra og funke. Koster bare 30kr, gir det et forsøk. Men hvor skal jeg legge oljen? Der det er mørkest? Hva med det hvite? Hva slags dokumentert effekt har laksèrolje på hyperpigmentering? Jeg visste ikke at den hadde blekende effekt. 2
Hjertefisk Skrevet 17. november 2017 #22 Skrevet 17. november 2017 Jeg har heller ikke hørt noe om at castor olje kan hjelpe på pigmentering. Da ville jeg heller forsøkt bio oil. https://www.vita.no/hudpleie/oljer/bio-oil-bio-oil-125-ml 1
AnonymBruker Skrevet 18. november 2017 #23 Skrevet 18. november 2017 Det mørke er pigment etter sol. Man får dette også av vanlig sol. Det kommer på kinnbein for de er høyere opp på ansiktet og solen treffer ansiktet ditt mest her. Halsen din får mer skygge fra solen på grunn av hodet. Bruk alltid solkrem så blir det ikke så nye værre. Solarium og mer sol vil bare gjøre at du får pigmentflekker flere steder, ikke jevne ut. Anonymkode: 4a56d...1eb 1
AnonymBruker Skrevet 18. november 2017 #24 Skrevet 18. november 2017 På 15.11.2017 den 21.39, Hypnosee skrev: Går du på p-piller? https://no.wikipedia.org/wiki/Adamseple (Bare til å si i fra så sletter jeg bildet, @leandros ) Anonymkode: 07bee...8bf 1
Hjertefisk Skrevet 18. november 2017 #25 Skrevet 18. november 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: *bilde* https://no.wikipedia.org/wiki/Adamseple (Bare til å si i fra så sletter jeg bildet, @leandros ) Anonymkode: 07bee...8bf du kan ikke redigere innlegg som anonymbruker. 1
Djungelvrål Skrevet 18. november 2017 #26 Skrevet 18. november 2017 18 timer siden, Hypnosee skrev: Jeg har heller ikke hørt noe om at castor olje kan hjelpe på pigmentering. Da ville jeg heller forsøkt bio oil. https://www.vita.no/hudpleie/oljer/bio-oil-bio-oil-125-ml Hvorfor tror du mineralolje skal hjelpe? Jeg kliner ikke ansiktet inn med det samme stoffet som blir brukt i bilmotorer. Hvis man vil prøve det kan man like gjerne kjøpe seg en boks vaselin til 20 kr, det er akkurat det samme smørja. 2
AnonymBruker Skrevet 18. november 2017 #27 Skrevet 18. november 2017 På 15.11.2017 den 23.00, AnonymBruker skrev: Noen av dem ja, men du kan nok få lignende hos lege. Er det hvite flekker? Som vitiligo? Eller er det mer lyse områder? Anonymkode: 543ab...027 Ikke flekker, bare lysere. Som kan skyldes at jeg ikke har sola meg der. Kanskje ta solarium for å få farge der? Anonymkode: 2a94c...8da
AnonymBruker Skrevet 18. november 2017 #28 Skrevet 18. november 2017 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Det mørke er pigment etter sol. Man får dette også av vanlig sol. Det kommer på kinnbein for de er høyere opp på ansiktet og solen treffer ansiktet ditt mest her. Halsen din får mer skygge fra solen på grunn av hodet. Bruk alltid solkrem så blir det ikke så nye værre. Solarium og mer sol vil bare gjøre at du får pigmentflekker flere steder, ikke jevne ut. Anonymkode: 4a56d...1eb Ja, men har ikke tatt så mye sol. Tatt det 5 ganger bare? Noe jeg kan gjøre for å få det bort? Syns jo veldig lite egentlig. Men har hvit rundt øret, skyldes at jeg ikke har sola meg. Ta litt sol? Anonymkode: 2a94c...8da
AnonymBruker Skrevet 18. november 2017 #29 Skrevet 18. november 2017 1 time siden, Mystix skrev: Hvorfor tror du mineralolje skal hjelpe? Jeg kliner ikke ansiktet inn med det samme stoffet som blir brukt i bilmotorer. Hvis man vil prøve det kan man like gjerne kjøpe seg en boks vaselin til 20 kr, det er akkurat det samme smørja. https://www.realself.com/forum/castor-oil-rid-my-melasma Anonymkode: 2a94c...8da
Hjertefisk Skrevet 18. november 2017 #30 Skrevet 18. november 2017 2 timer siden, Mystix skrev: Hvorfor tror du mineralolje skal hjelpe? Jeg kliner ikke ansiktet inn med det samme stoffet som blir brukt i bilmotorer. Hvis man vil prøve det kan man like gjerne kjøpe seg en boks vaselin til 20 kr, det er akkurat det samme smørja. Min mor brukte bio-oil mot sine pigmentflekker og var veldig fornøyd. Hun har også prøvd Castor Olje uten resultater. Det er mange rare stoffer i all slags hudpleie produkter. Ikke bare Bio Oil.
AnonymBruker Skrevet 18. november 2017 #31 Skrevet 18. november 2017 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Ja, men har ikke tatt så mye sol. Tatt det 5 ganger bare? Noe jeg kan gjøre for å få det bort? Syns jo veldig lite egentlig. Men har hvit rundt øret, skyldes at jeg ikke har sola meg. Ta litt sol? Anonymkode: 2a94c...8da Som jeg allerede skrev: sol og solarium vil gjøre det værre. Du begynte med å skrive at det var solarium 1 gang, nå er det plutselig 5...? Bruk alltid solkrem så blir det ikke værre. Jo lenger tid det går jo mer jevnt vil det bli. Se på folk rundt deg. Ingen er kun en lik farge i hele ansiktet eller hele seg. Det ville sett veldig unaturlig ut. Alle får pigmentforandringer etterhvert. Fregner, føflekker, pigmentflekker etc. Anonymkode: 4a56d...1eb 1
AnonymBruker Skrevet 18. november 2017 #32 Skrevet 18. november 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Som jeg allerede skrev: sol og solarium vil gjøre det værre. Du begynte med å skrive at det var solarium 1 gang, nå er det plutselig 5...? Bruk alltid solkrem så blir det ikke værre. Jo lenger tid det går jo mer jevnt vil det bli. Se på folk rundt deg. Ingen er kun en lik farge i hele ansiktet eller hele seg. Det ville sett veldig unaturlig ut. Alle får pigmentforandringer etterhvert. Fregner, føflekker, pigmentflekker etc. Anonymkode: 4a56d...1eb Ja, men den fargen som er lysere rundt øret er pga jeg ikke drev å sola meg der. Husker jeg alltid lå på venstre side. Hva skal jeg gjøre for å jevne det ut? Anonymkode: 2a94c...8da
AnonymBruker Skrevet 18. november 2017 #33 Skrevet 18. november 2017 eucerin brightening krem, har selv brukt det på sånne flekker. Anonymkode: 3ae5b...b2e
AnonymBruker Skrevet 18. november 2017 #34 Skrevet 18. november 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: eucerin brightening krem, har selv brukt det på sånne flekker. Anonymkode: 3ae5b...b2e Hjelper dem? Fikk du dine pga sol? Anonymkode: 2a94c...8da
AnonymBruker Skrevet 18. november 2017 #35 Skrevet 18. november 2017 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, men den fargen som er lysere rundt øret er pga jeg ikke drev å sola meg der. Husker jeg alltid lå på venstre side. Hva skal jeg gjøre for å jevne det ut? Anonymkode: 2a94c...8da Hvor lenge siden er det du solte deg? Det går bort, du må roe ned! Det er jevnt innen jul. Anonymkode: 4a56d...1eb
AnonymBruker Skrevet 18. november 2017 #36 Skrevet 18. november 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hvor lenge siden er det du solte deg? Det går bort, du må roe ned! Det er jevnt innen jul. Anonymkode: 4a56d...1eb Sist? I sommer ca. Ingen råd for å få det bort? Anonymkode: 2a94c...8da
AnonymBruker Skrevet 18. november 2017 #37 Skrevet 18. november 2017 52 minutter siden, AnonymBruker skrev: Sist? I sommer ca. Ingen råd for å få det bort? Anonymkode: 2a94c...8da Har gitt deg mange råd. Vente litt til, bruke solkrem fremover. Sminke er også en god løsning. Mange som bruker litt foundation eller concealer for å jevne ut. Anonymkode: 4a56d...1eb
AnonymBruker Skrevet 18. november 2017 #38 Skrevet 18. november 2017 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har gitt deg mange råd. Vente litt til, bruke solkrem fremover. Sminke er også en god løsning. Mange som bruker litt foundation eller concealer for å jevne ut. Anonymkode: 4a56d...1eb Hva med det på halsen? Hvordan skal jeg bli brunere der? Vente til sommeren? Anonymkode: 2a94c...8da
AnonymBruker Skrevet 18. november 2017 #39 Skrevet 18. november 2017 Hvorfor synes alle i denne tråden at det i det hele tatt er et problem? Er det virkelig så viktig at all huden på hele kroppen er helt nøyaktig lik? Selv om man bruker solkrem året rundt er set jo normalt at man får litt mer farge på huden som møter solen, som for eksempel kinnben og nese. Det vil da naturlig nok være en annen farge her enn ved øret som er mer i skyggen? Han har jo ikke flekker md forskjellige farger i ansiktet, jeg ser bare naturlige overganger med litt forskjellige toner. Det er da ikke livsfarlig å ha litt dynamikk i ansiktet? Anonymkode: d1037...14b 9
AnonymBruker Skrevet 18. november 2017 #40 Skrevet 18. november 2017 Spiser du mye sterk mat? Anonymkode: 4102d...37f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå