Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og eksen hadde i utgangspunkt ordnet en privat avtale i forhold til bidragskalkulatoren på nav der vi fant fram at han skulle betale 3650 kroner i måneden først men jeg tok opp at han hadde samvær med henne.... det har han altså ikke, han er hos meg på besøk når han er hjemme fra sjøen å når jeg satt det inn i bidragskalkulatoren kom det opp at han egentlig skulle betale 4350... så spørsmålet er, er det vits å muligens bli uvenner med eksen for 700 kroner ekstra i måneden?. Han er ekstremt lite til å stole på når det kommer til løftene hans å jeg kan nok også se for meg at det vil komme en dag han ikke vil betale bidrag fordi han heller vil kjøpe seg en jakke til 7000 å har dermed ikke råd.... Jeg sjekket på skattelistene der sto det at han tjente betydelig lite mindre enn det han egentlig gjør.... jeg vet heller ikke om inntekten han sa til meg stemmer... Om jeg søker bidrag gjennom Nav vil jeg da komme til å få mindre enn 3650 kr som vi sa i utgangspunktet? siden det sto han tjente mindre i skattelistene?... skattelisten vet jeg er feil. Han kjøper hverken bleie, utstyr eller klær til henne.... Hva bør jeg gjøre?.

Anonymkode: c05f2...74a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

La både utregning og innkreving gå via Nav... Så slipper du/dere å ta dette på privaten.

Mvh en med erfaring med begge deler😀

Anonymkode: 727b7...78a

• Liker 3
Skrevet

opp!

Skrevet

Har opplevd det samme selv, og gikk rett til nav og fikk satt igang avtale. Veldig glad for det nå, for gjennom åra er de regningene misligholdt. Holder han ikke avtalen så er det bare å kreve bidrag gjennom nav. Du har vel samværsavtale? Isåfall er det en enkel sak å kreve bidrag gjennom nav. Pass på å søke forskudd  samme slengen så får du utbetalt noe av det dersom han ikke betaler inn. 

Anonymkode: de443...5c9

Skrevet
46 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har opplevd det samme selv, og gikk rett til nav og fikk satt igang avtale. Veldig glad for det nå, for gjennom åra er de regningene misligholdt. Holder han ikke avtalen så er det bare å kreve bidrag gjennom nav. Du har vel samværsavtale? Isåfall er det en enkel sak å kreve bidrag gjennom nav. Pass på å søke forskudd  samme slengen så får du utbetalt noe av det dersom han ikke betaler inn. 

Anonymkode: de443...5c9

vi har ikke samværsavtale.... han jobber så uregelmessig siden båten han er på drar ut når det trengst å har forskjellig seilingsruter... Han sier bare ifra når han vil komme på besøk når han er hjemme så får han komme så lenge jeg er hjemme. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...