onyx Skrevet 15. november 2017 #21 Skrevet 15. november 2017 Just now, AnonymBruker said: Jeg har prøvd å lage hummus selv før, men det ble ikke så veldig bra. Men butikkene har jo noen gode alternativer, så jeg går for de Får man kjøpt nøttesmør, eller må man lage selv? Jeg er egentlig ikke så interessert i å lage selv, da jeg har minimalt med utstyr for tiden. Anonymkode: d89d5...6f8 Du får kjøpt på helsekost i hvertfall. Jeg bruker mye nøttesmør i smoothies etc, men gidder ikke lage selv.
AnonymBruker Skrevet 15. november 2017 #22 Skrevet 15. november 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Kun hos de som vil trykke alt mellom himmel og jord inn under vegetarisk fordi det passer de. Men siden TS tydeligvis ikke liker spesielt mye, så kan smoothies, havregrøt, salater mm være gode erstatninger til brødmat denne ene uka. Anonymkode: ff27f...715 Poenget var jo å spise "vanlig" for å se om det går. Og det går jo. Jeg har funnet flere alternativer. Jeg bruker uansett ikke KG som fasit, men vet jo at det er flere vegetarianere her og lurte på om de kanskje hadde noen gode forslag. Anonymkode: d89d5...6f8
AnonymBruker Skrevet 15. november 2017 #23 Skrevet 15. november 2017 Varm skiva. Smør og tomatpure Spiser nesten aldri brød, egentlig. Lager bønnestuinger, wraps, ris og grønnsaker osv. 3 minutes ago, AnonymBruker said: Poenget var jo å spise "vanlig" for å se om det går. Og det går jo. Jeg har funnet flere alternativer. Jeg bruker uansett ikke KG som fasit, men vet jo at det er flere vegetarianere her og lurte på om de kanskje hadde noen gode forslag. Anonymkode: d89d5...6f8 Hvorfor er det viktig å spise nøyaktig som før, bare at du bytter ut kjøttet med ikke-kjøtt? Er det virkelig så ille å spise havregrøt til frokost en dag, lissom? Synes det er litt merkelig tankegang. For min del er det viktigste om det er sunt, enn at jeg slavisk følger skive- varm rett- skive modellen. På lørdager kan jeg lage "middag" til frokost. Det er normalt med så mye brød i Norge fordi det var lett og tilgjengelig å spise før i tiden. Men i mange andre land ville de besvimt om de så hvor mye brød vi spiste. Det er ingen global regel at brød skal spises to- tre ganger om dagen slik som i Norge. Om man spiser sunt og næringsrikt ser jeg ikke problemet Anonymkode: a7ed9...ef2
AnonymBruker Skrevet 15. november 2017 #24 Skrevet 15. november 2017 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Varm skiva. Smør og tomatpure Spiser nesten aldri brød, egentlig. Lager bønnestuinger, wraps, ris og grønnsaker osv. Hvorfor er det viktig å spise nøyaktig som før, bare at du bytter ut kjøttet med ikke-kjøtt? Er det virkelig så ille å spise havregrøt til frokost en dag, lissom? Synes det er litt merkelig tankegang. For min del er det viktigste om det er sunt, enn at jeg slavisk følger skive- varm rett- skive modellen. På lørdager kan jeg lage "middag" til frokost. Det er normalt med så mye brød i Norge fordi det var lett og tilgjengelig å spise før i tiden. Men i mange andre land ville de besvimt om de så hvor mye brød vi spiste. Det er ingen global regel at brød skal spises to- tre ganger om dagen slik som i Norge. Om man spiser sunt og næringsrikt ser jeg ikke problemet Anonymkode: a7ed9...ef2 Fordi det er sånn jeg gjør det. Jeg spiser av og til havregryn med melk, men det er ikke det jeg spør om her. Anonymkode: d89d5...6f8
Fireflies Skrevet 15. november 2017 #25 Skrevet 15. november 2017 32 minutter siden, AnonymBruker skrev: Avokado er dyrt, og tomat liker jeg ikke. Jeg vil helst ikke ha kjøtterstatninger. Egg tenkte jeg ikke på, haha, takk! Hva er linsepostei, hvor får jeg tak i det? Er det som hummus? Anonymkode: d89d5...6f8 De vegetardagpakkene på Coop (som er en type kjøtterstatning), er overraskende gode altså. Anbefales å prøve
AnonymBruker Skrevet 15. november 2017 #26 Skrevet 15. november 2017 18 minutter siden, Fireflies skrev: De vegetardagpakkene på Coop (som er en type kjøtterstatning), er overraskende gode altså. Anbefales å prøve Jeg skal ikke ha kjøtterstatning, men liker de påleggene som tilhører de produktene. Anonymkode: d89d5...6f8
AnonymBruker Skrevet 15. november 2017 #27 Skrevet 15. november 2017 1 hour ago, AnonymBruker said: Fordi det er sånn jeg gjør det. Jeg spiser av og til havregryn med melk, men det er ikke det jeg spør om her. Anonymkode: d89d5...6f8 Jeg lurer litt på hva som ligger bak at du er så vanskelig, de fleste svarene dine i tråden til de som tipser deg er negative. Det virker som om du vil at det skal være vanskelig å spise vegetarisk ved å legge til ulogiske regler som at du skal spise etter skive- varm rett- skive mønsteret, selv om menneske kan spise helt annerledes så lenge maten er næringsrik Men greit nok, om du vil holde på et irrasjonelt spisemønster "bare fordi", så er jo det opp til deg. Anonymkode: a7ed9...ef2 9
AnonymBruker Skrevet 15. november 2017 #28 Skrevet 15. november 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg lurer litt på hva som ligger bak at du er så vanskelig, de fleste svarene dine i tråden til de som tipser deg er negative. Det virker som om du vil at det skal være vanskelig å spise vegetarisk ved å legge til ulogiske regler som at du skal spise etter skive- varm rett- skive mønsteret, selv om menneske kan spise helt annerledes så lenge maten er næringsrik Men greit nok, om du vil holde på et irrasjonelt spisemønster "bare fordi", så er jo det opp til deg. Anonymkode: a7ed9...ef2 Fordi det er det som er enklest. Det tar mye kortere tid å lage en brødskive med pålegg enn å koke grøt, pasta, osv. Anonymkode: d89d5...6f8
AnonymBruker Skrevet 15. november 2017 #29 Skrevet 15. november 2017 Egg i alle varianter, hummus, tapenade, pesto, Tartex (fra helsekost), nøttesmør (kjøpt eller hjemmelaget), banan, avocado, smøreost, bønnepostei, linsepostei, makrell i tomat, laksepostei, grillede grønnsaker, cottage cheese, guacamole. Anonymkode: ea3a2...773 1
Mynona Skrevet 15. november 2017 #30 Skrevet 15. november 2017 Tråden er ryddet for spørreundersøkelse. Mynona, mod.
AnonymBruker Skrevet 15. november 2017 #31 Skrevet 15. november 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Egg i alle varianter, hummus, tapenade, pesto, Tartex (fra helsekost), nøttesmør (kjøpt eller hjemmelaget), banan, avocado, smøreost, bønnepostei, linsepostei, makrell i tomat, laksepostei, grillede grønnsaker, cottage cheese, guacamole. Anonymkode: ea3a2...773 Fiskepålegg er ikke vegetar. Sånn ellers synes jeg også TS er vanskelig mht alt hun ikke liker eller vil spise. Eggesalat (hvis det ikke blir for mye majo da), hummus ed paprika, eggerøre, speilegg, hardkokt egg i skiver, smilende egg, smøreost med agurk og paprika (men hun liker jo ikke ost). Det er alt jeg kan komme på gitt alle restriksjonene. Anonymkode: 3e8c9...de1 2
AnonymBruker Skrevet 15. november 2017 #32 Skrevet 15. november 2017 1 hour ago, AnonymBruker said: Egg i alle varianter, hummus, tapenade, pesto, Tartex (fra helsekost), nøttesmør (kjøpt eller hjemmelaget), banan, avocado, smøreost, bønnepostei, linsepostei, makrell i tomat, laksepostei, grillede grønnsaker, cottage cheese, guacamole. Anonymkode: ea3a2...773 Eller kalde poteter i skiver med majones, salt og pepper eller rømme og litt sitron. Epleskiver. Bananskiver. Kald grønnertestuing med pepper og løkringer evt tyttebær. Syltede rødbeter. Soppstuing, oppvarmet. Oppvarmet tomatsuppe med rå egg rett i suppa. Anonymkode: 0e163...a14
AnonymBruker Skrevet 15. november 2017 #33 Skrevet 15. november 2017 32 minutter siden, AnonymBruker skrev: Eller kalde poteter i skiver med majones, salt og pepper eller rømme og litt sitron. Epleskiver. Bananskiver. Kald grønnertestuing med pepper og løkringer evt tyttebær. Syltede rødbeter. Soppstuing, oppvarmet. Oppvarmet tomatsuppe med rå egg rett i suppa. Anonymkode: 0e163...a14 TS liker ikke majones, vil ikke ha søtt pålegg (altså er eple og banan utelukket, jeg foreslo også det). Mange grønnsaker er også uaktuelle såvidt jeg har skjønt, samt alt som ikke er pålegg på brød, altså feks suppe. Det viste seg i det hele tatt å være en litt frustrerende tråd å bidra i, da det meste ble avvist. Anonymkode: f6c69...8d2 4
AnonymBruker Skrevet 15. november 2017 #34 Skrevet 15. november 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: TS liker ikke majones, vil ikke ha søtt pålegg (altså er eple og banan utelukket, jeg foreslo også det). Mange grønnsaker er også uaktuelle såvidt jeg har skjønt, samt alt som ikke er pålegg på brød, altså feks suppe. Det viste seg i det hele tatt å være en litt frustrerende tråd å bidra i, da det meste ble avvist. Anonymkode: f6c69...8d2 Men så opprettet jeg ikke denne tråden for å tilfredsstille deg heller da. Hvor har jeg sagt at grønnsaker er uaktuelt? Anonymkode: d89d5...6f8
Fireflies Skrevet 16. november 2017 #35 Skrevet 16. november 2017 21 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg skal ikke ha kjøtterstatning, men liker de påleggene som tilhører de produktene. Anonymkode: d89d5...6f8 De har flere varianter av pålegg i den serien. Posteier og italiensk salat Hvis du liker sjokolade, så er Sjokade vegansk
AnonymBruker Skrevet 16. november 2017 #36 Skrevet 16. november 2017 1 minutt siden, Fireflies skrev: De har flere varianter av pålegg i den serien. Posteier og italiensk salat Hvis du liker sjokolade, så er Sjokade vegansk Jepp Var på butikken i går og kjøpte en kikertpostei og italiensk salat! Anonymkode: d89d5...6f8
AnonymBruker Skrevet 16. november 2017 #37 Skrevet 16. november 2017 Coop har noen vegetarpålegg, og det er absolutt ingen skam å spise kjøtterstatning en gang i blant. Ellers er jeg veldig glad i hummus på knekkebrød toppet med vårløk, egg og salat, ovnsbakt paprika, rødløk, bønnespirer, sylteagurk, pesto, italiensk salat, gulrotstenger, agurk, chana masala rester, og masse mer Anonymkode: cf451...c2d
AnonymBruker Skrevet 16. november 2017 #38 Skrevet 16. november 2017 23 timer siden, AnonymBruker skrev: Fiskepålegg er ikke vegetar. Anonymkode: 3e8c9...de1 Hvis du leser HI ser du at TS spiser fisk. Anonymkode: ea3a2...773
AnonymBruker Skrevet 16. november 2017 #39 Skrevet 16. november 2017 Coop kikertpostei (den røde) med div grønnsaker/spirer og/eller næringsgjær! Peanøttsmør. Hummus. Anonymkode: f6102...40f
Maleficenta Skrevet 16. november 2017 #40 Skrevet 16. november 2017 Egg, agurk med salt eller majones. Evt paprika, syltetøy, sjokoladepålegg, italiensk salat uten kjøtt..
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå