Gå til innhold

Vegetarisk pålegg

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg tenker å prøve meg på en vegetarisk uke, der jeg ikke spiser kjøtt. Middag går helt fint uten, men jeg sliter litt med pålegg til brød og knekkebrød. Jeg er egentlig litt sær når det gjelder pålegg, og spiser det jeg er vant til, som for det meste er kjøtt. Jeg liker fårepølse, skinke, leverpostei, makrell i tomat, og det er vanligvis det jeg bruker som pålegg. Derfor trenger jeg litt tips til hva jeg kan ha på. Jeg liker ikke ost.

Anonymkode: d89d5...6f8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Avokado og tomat. Kjøp vegetarskinke. Egg (siden du ikke skrev vegansk). Linsepostei. 

• Liker 1
Skrevet

ost! :jepp: 

Anonymkode: f6c29...0e2

Skrevet
1 minutt siden, Mnjah skrev:

Avokado og tomat. Kjøp vegetarskinke. Egg (siden du ikke skrev vegansk). Linsepostei. 

Avokado er dyrt, og tomat liker jeg ikke. Jeg vil helst ikke ha kjøtterstatninger. Egg tenkte jeg ikke på, haha, takk! 

Hva er linsepostei, hvor får jeg tak i det? Er det som hummus? 

Skrevet

Tja, jeg liker godt tomat og agurk med majones på skiva, litt urtesalt på toppen. Ellers er jeg glad i bønnepuré eller hummus også. Lager de selv og da litt tjukke så de smøres på litt som leverpostei. Kikerter, ulike typer bønner etc. Kjapt og enkelt om du går for hermetiske bønner. Bruker god olivenolje, hvitløk, salt, pepper, chili, sitron og ulike krydder og urter som smakstilsetninger. 

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

ost! :jepp: 

Anonymkode: f6c29...0e2

Les en gang til da. 

• Liker 2
Skrevet

Smøreoster, frokostsalat, italiensk salat uten kjøtt. 

Anonymkode: db57b...5b5

Skrevet
1 minutt siden, onyx skrev:

Tja, jeg liker godt tomat og agurk med majones på skiva, litt urtesalt på toppen. Ellers er jeg glad i bønnepuré eller hummus også. Lager de selv og da litt tjukke så de smøres på litt som leverpostei. Kikerter, ulike typer bønner etc. Kjapt og enkelt om du går for hermetiske bønner. Bruker god olivenolje, hvitløk, salt, pepper, chili, sitron og ulike krydder og urter som smakstilsetninger. 

Jeg liker ikke tomat eller majones, som sagt jeg er litt kresen.. 

Har sett at coop sine vegetarprodukter har en hummus, så kanskje jeg skal prøve den!

Skrevet

Smøreoster, frokostsalat, italiensk salat uten kjøtt. 

Anonymkode: db57b...5b5

Frokostsalat? 

Skrevet

Hummus, moset avokado, banan, peanøttsmør, annen type nøttesmør, syltetøy, eggerøre eller lage det samme av tofu. Putt på grønt som salat, paprika, agurk etc. 

Coop har tre vegetariske pålegg (italiensk salat og to kikertposteier). Helsekost har ofte noen tuber med posteier som er veldig lik leverpostei. 

Anonymkode: ff27f...715

• Liker 1
Skrevet

Peanøttsmør med bananskiver eller epleskiver.

Og alt mulig av syltetøy, selvsagt.

Anonymkode: f6c69...8d2

• Liker 2
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Avokado er dyrt, og tomat liker jeg ikke. Jeg vil helst ikke ha kjøtterstatninger. Egg tenkte jeg ikke på, haha, takk! 

Hva er linsepostei, hvor får jeg tak i det? Er det som hummus? 

Du må lage det selv. Finnes mange oppskrifter.

Skrevet

Syltetøy? Sjokoladepålegg?

Kaviar? (Litt omdiskutert om det er vegetariansk da)

Anonymkode: cb16b...fd6

Skrevet

Peanøttsmør med bananskiver eller epleskiver.

Og alt mulig av syltetøy, selvsagt.

Jeg er ikke så veldig glad i søte pålegg. Jeg kan spise det innimellom, men det går gjerne et par mnd mellom hver gang. 

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Nei, det er vel ikke særlig omdiskutert, skulle jeg tro.

• Liker 7
Skrevet
2 minutes ago, AnonymBruker said:

Jeg liker ikke tomat eller majones, som sagt jeg er litt kresen.. 

Har sett at coop sine vegetarprodukter har en hummus, så kanskje jeg skal prøve den!

Sorry, så ikke det før etterpå. 

Hummus er veldig enkelt og billig å lage selv av hermetiske kikerter. Har du stavmikser eller blender går det for som fy og du kan smakssette slik du vil. Tahini trenger du ikke, personlig liker jeg det ikke noe særlig.

Enda et alternativ, peanøttsmør eller andre nøttesmår. Kjempegodt. 

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg er ikke så veldig glad i søte pålegg. Jeg kan spise det innimellom, men det går gjerne et par mnd mellom hver gang. 

Ok, Hva med tørt brød? :vetikke: 

• Liker 3
Skrevet
3 minutter siden, onyx skrev:

Sorry, så ikke det før etterpå. 

Hummus er veldig enkelt og billig å lage selv av hermetiske kikerter. Har du stavmikser eller blender går det for som fy og du kan smakssette slik du vil. Tahini trenger du ikke, personlig liker jeg det ikke noe særlig.

Enda et alternativ, peanøttsmør eller andre nøttesmår. Kjempegodt. 

Jeg har prøvd å lage hummus selv før, men det ble ikke så veldig bra. Men butikkene har jo noen gode alternativer, så jeg går for de :)

Får man kjøpt nøttesmør, eller må man lage selv? 

Jeg er egentlig ikke så interessert i å lage selv, da jeg har minimalt med utstyr for tiden. 

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kun hos de som vil trykke alt mellom himmel og jord inn under vegetarisk fordi det passer de.

Men siden TS tydeligvis ikke liker spesielt mye, så kan smoothies, havregrøt, salater mm være gode erstatninger til brødmat denne ene uka. 

Anonymkode: ff27f...715

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...