AnonymBruker Skrevet 15. november 2017 #1 Skrevet 15. november 2017 Hei! Jeg har en katt som har sin faste plass på et fleece-teppe i sofaen, men merker at han ikke liker så godt å ligge der når det er "godt brukt" (endel kattehår) eller at det er for varmt for ham. Det å vaske et fleeceteppe er også håpløst, da kattehårene setter seg fast i vaskemaskinen og selv om vi bretter det slik at vi kan bruke flere "sider" av det så føles det feil å skulle kaste et fleeceteppe når det er "oppbrukt". Jeg går derfor rundt med tanken om å strikke et katteteppe som lett kan vaskes/skylles i dusjen, eller børstes av. Noen av dere som kan anbefale meg en oppskrift, eventuelt garn som kan passe til et slikt prosjekt? Anonymkode: 3a5c4...29d
AnonymBruker Skrevet 15. november 2017 #2 Skrevet 15. november 2017 Min katt har et fleecepledd i Stressless’en sin. Jeg putter bare pleddet i vaskemaskinen og så i tørketrommelen på syntetprogram. Da er kattehårene samlet i filteret når pleddet er ferdig tørket. Anonymkode: dd437...66f 1
AnonymBruker Skrevet 16. november 2017 #3 Skrevet 16. november 2017 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Min katt har et fleecepledd i Stressless’en sin. Jeg putter bare pleddet i vaskemaskinen og så i tørketrommelen på syntetprogram. Da er kattehårene samlet i filteret når pleddet er ferdig tørket. Anonymkode: dd437...66f Har dessverre ikke tørketrommel har prøvd å vaske det, men da plukker jeg hår fra alle klær i flere uker etterpå... Anonymkode: 3a5c4...29d
AnonymBruker Skrevet 16. november 2017 #4 Skrevet 16. november 2017 Har du brukt klesrulle før du vasker pleddet? Kan du evt bytte det ut med et bomullslaken, eller et laken i sateng? Det er mindre statisk elektrisk enn fleece, og vil nok være lettere å stryke hår av før du hiver i maskinen. Jeg ser ikke for meg at et strikket teppe vil være noe enklere, heller tvert imot. I tillegg til at der er det enda større sjanse for at katten setter fast klørene. Mer tråder som kan flise seg rundt dem. Anonymkode: 848bf...a5d
AnonymBruker Skrevet 16. november 2017 #5 Skrevet 16. november 2017 42 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har du brukt klesrulle før du vasker pleddet? Kan du evt bytte det ut med et bomullslaken, eller et laken i sateng? Det er mindre statisk elektrisk enn fleece, og vil nok være lettere å stryke hår av før du hiver i maskinen. Jeg ser ikke for meg at et strikket teppe vil være noe enklere, heller tvert imot. I tillegg til at der er det enda større sjanse for at katten setter fast klørene. Mer tråder som kan flise seg rundt dem. Anonymkode: 848bf...a5d Hmmm...det var et godt tips! Kan prøve å finne noe i bomull Klesrulle har jeg prøvd, med det sitter så sykt godt fast! Skal prøve annet materiale enn fleece, er muligens mer behagelig for katten (i tillegg til å være penere i sofaen). Anonymkode: 3a5c4...29d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå