Profectus95 Skrevet 15. november 2017 #1 Skrevet 15. november 2017 (endret) Hei, jeg er student i utland. Skriver på phd'en så er ikke student ifølge Lånekassen , selvom jeg medisinstudent ved siden av. Altså jeg er student OG bosatt i utland. Jeg lever stort sett på 3-5000 jeg tjener ved å jobbe helger hjemme i Norge. Da går det jo penger i flybilletter, men blir stort sett 1-2000 overskudd per helg likevel. Prøver å spare 200-250 per mnd men er jo helt håpløst egentlig. Denne mnd måtte jeg betale 1200 x5 i eksamensavgift. Altså har plutselig 400 kr til neste 15 jeg får lønn. Har MasterCard men der er jeg allerede tatt full lån. noen som veit om det går Ann å få 1000 f.eks i sosial stønad en mnd? Men det funker kanskje ikke når jeg er student og er i utlandet? Men hva om jeg er folkeregistrert i Norge? Endret 15. november 2017 av Mynona Reklame
AnonymBruker Skrevet 15. november 2017 #2 Skrevet 15. november 2017 (endret) 9 timer siden, Profectus95 skrev: Hei, jeg er student i utland. Skriver på phd'en så er ikke student ifølge Lånekassen , selvom jeg medisinstudent ved siden av. Altså jeg er student OG bosatt i utland. Jeg lever stort sett på 3-5000 jeg tjener ved å jobbe helger hjemme i Norge. Da går det jo penger i flybilletter, men blir stort sett 1-2000 overskudd per helg likevel. Prøver å spare 200-250 per mnd men er jo helt håpløst egentlig. Denne mnd måtte jeg betale 1200 x5 i eksamensavgift. Altså har plutselig 400 kr til neste 15 jeg får lønn. Har MasterCard men der er jeg allerede tatt full lån. noen som veit om det går Ann å få 1000 f.eks i sosial stønad en mnd? Men det funker kanskje ikke når jeg er student og er i utlandet? Men hva om jeg er folkeregistrert i Norge? Det er riktig som du nevner at du verken får sosialstønad når du bor eller oppholder deg i utlandet, og heller ikke som student. På sikt kan du jo undersøke om det evt. Er noen legater du kan søke på😊 Anonymkode: ccfff...66f Endret 15. november 2017 av Mynona 2
Profectus95 Skrevet 15. november 2017 Forfatter #3 Skrevet 15. november 2017 Ah, oki, takk! Var det jeg trodde
Mynona Skrevet 15. november 2017 #4 Skrevet 15. november 2017 Tråden er ryddet for reklame. Mynona, mod.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå