Gå til innhold

Hjelp..økonomisk vanskelig

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei, jeg er student i utland. Skriver på phd'en så er ikke student ifølge Lånekassen , selvom jeg medisinstudent ved siden av. 

Altså jeg er student OG bosatt i utland. Jeg lever stort sett på 3-5000 jeg tjener ved å jobbe helger hjemme i Norge. Da går det jo penger i flybilletter, men blir stort sett 1-2000 overskudd per helg likevel. Prøver å spare 200-250 per mnd men er jo helt håpløst egentlig.

Denne mnd måtte jeg betale 1200 x5 i eksamensavgift. Altså har plutselig 400 kr til neste 15 jeg får lønn. Har MasterCard men der er jeg allerede tatt full lån.

noen som veit om det går Ann å få 1000 f.eks i sosial stønad en mnd? Men det funker kanskje ikke når jeg er student og er i utlandet? Men hva om jeg er folkeregistrert i Norge? 

Endret av Mynona
Reklame
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
9 timer siden, Profectus95 skrev:

Hei, jeg er student i utland. Skriver på phd'en så er ikke student ifølge Lånekassen , selvom jeg medisinstudent ved siden av. 

Altså jeg er student OG bosatt i utland. Jeg lever stort sett på 3-5000 jeg tjener ved å jobbe helger hjemme i Norge. Da går det jo penger i flybilletter, men blir stort sett 1-2000 overskudd per helg likevel. Prøver å spare 200-250 per mnd men er jo helt håpløst egentlig.

Denne mnd måtte jeg betale 1200 x5 i eksamensavgift. Altså har plutselig 400 kr til neste 15 jeg får lønn. Har MasterCard men der er jeg allerede tatt full lån.

noen som veit om det går Ann å få 1000 f.eks i sosial stønad en mnd? Men det funker kanskje ikke når jeg er student og er i utlandet? Men hva om jeg er folkeregistrert i Norge? 

Det er riktig som du nevner at du verken får sosialstønad når du bor eller oppholder deg i utlandet, og heller ikke som student. På sikt kan du jo undersøke om det evt. Er noen legater du kan søke på😊

Anonymkode: ccfff...66f

Endret av Mynona
  • Liker 2
Skrevet

Ah, oki, takk! Var det jeg trodde :)

Skrevet

Tråden er ryddet for reklame. 

Mynona, mod.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...