AnonymBruker Skrevet 15. november 2017 #1 Skrevet 15. november 2017 Ja dette er noe jeg har lurt på lenge. Hvorfor søker ikke pedofile behandling? Hvorfor begår de overgrep når de vet de skader andre? Er de psykisk syke? Anonymkode: 361cb...f69
WubWub Skrevet 15. november 2017 #2 Skrevet 15. november 2017 Hvilken behandling tenker du på? Kastrering?
AnonymBruker Skrevet 15. november 2017 #3 Skrevet 15. november 2017 Fordi det finnes ikke noen behandling å gi dem. Hvis du har lest i avisene de siste årene så vil ikke behandlere hjelpe dem. Det finnes heller ikke noen hjelp som beviselig er til hjelp. Anonymkode: 7e621...576
AnonymBruker Skrevet 15. november 2017 #4 Skrevet 15. november 2017 Hvorfor ligger denne tråden under "Graviditet og spedbarn"? Anonymkode: 506fa...bc3 2
AnonymBruker Skrevet 15. november 2017 #5 Skrevet 15. november 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor ligger denne tråden under "Graviditet og spedbarn"? Anonymkode: 506fa...bc3 Fordi de fleste pedofile har barn. Anonymkode: 361cb...f69
AnonymBruker Skrevet 15. november 2017 #6 Skrevet 15. november 2017 Tråden er kanskje plassert litt feil?😂 Jeg tror de skammer seg, fordi pedofili blir sett på som så ekkelt og unormalt at de unngår å skaffe hjelp. Anonymkode: 52025...27c
Fjompen Skrevet 15. november 2017 #7 Skrevet 15. november 2017 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja dette er noe jeg har lurt på lenge. Hvorfor søker ikke pedofile behandling? Hvorfor begår de overgrep når de vet de skader andre? Er de psykisk syke? Anonymkode: 361cb...f69 Her var det mye rart, spesielt trådplasseringen. 1: Det finnes mange pedofile som søker behandling. Det fører til at det lille behandlingstilbudet som finnes er overarbeidet. For å snu spørsmålet litt; Hvorfor sikrer vi ikke at flere behandlere faktisk får til å hjelpe dem? 2: Det er ingen automatisk sammenheng mellom pedofile og overgripere. Det er som å anta at alle heterofile er voldtektsmenn. Det går helt fint an å være pedofil og samtidig se at man ikke kan agere på sine følelser,--faktisk så er det mest vanlig. I tillegg til en bunnløs sorg og fustrasjon. Samt redsel, stigmaet er stort, noe denne tråden er et godt bevis på. 3: Tja? Ja? De har jo ivertfall en sterkt avvikende tiltrekning, som i mange tilfeller kan enten bedres eller læres å håndtere, via behandling. Se punkt 1. 6
AnonymBruker Skrevet 15. november 2017 #8 Skrevet 15. november 2017 For et par år siden, var det en pedofil mann som ba om kjemisk kastrering fordi han ikke ønsket å risikere å begå overgrep. Han ble nektet behandling. Vi må snart lære oss å skille mellom legning og handling. En pedofil er ikke nødvendigvis en overgriper. Strengt tatt er det eneste som skiller pedofilo og homofili at en pedofil ikke lovlig kan leve ut sin legning. Jeg ønsker meg et samfunn der pedofile ikke automatisk blir stemplet som overgripere, der pedofile som ber om hjelp til å unngå å begå overgrep kan få den hjelpen! Pr nå må man visst i Norge dømmes for overgrep mot barn før kjemisk kastrering er et alternativ - og for meg er det fullstendig bakvendt at man ikke kan tilby det til pedofile som ber om det for å forhindre at ovegrep blir begått! Anonymkode: cdfd7...3ab
AnonymBruker Skrevet 15. november 2017 #9 Skrevet 15. november 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: For et par år siden, var det en pedofil mann som ba om kjemisk kastrering fordi han ikke ønsket å risikere å begå overgrep. Han ble nektet behandling. Vi må snart lære oss å skille mellom legning og handling. En pedofil er ikke nødvendigvis en overgriper. Strengt tatt er det eneste som skiller pedofilo og homofili at en pedofil ikke lovlig kan leve ut sin legning. Jeg ønsker meg et samfunn der pedofile ikke automatisk blir stemplet som overgripere, der pedofile som ber om hjelp til å unngå å begå overgrep kan få den hjelpen! Pr nå må man visst i Norge dømmes for overgrep mot barn før kjemisk kastrering er et alternativ - og for meg er det fullstendig bakvendt at man ikke kan tilby det til pedofile som ber om det for å forhindre at ovegrep blir begått! Anonymkode: cdfd7...3ab Men pedofile kan ikke ta egne valg? Valg om å holde seg i milsevis unna barn om faren for overgrep er der? Anonymkode: 361cb...f69
AnonymBruker Skrevet 15. november 2017 #10 Skrevet 15. november 2017 1 minutt siden, Fjompen skrev: Her var det mye rart, spesielt trådplasseringen. 1: Det finnes mange pedofile som søker behandling. Det fører til at det lille behandlingstilbudet som finnes er overarbeidet. For å snu spørsmålet litt; Hvorfor sikrer vi ikke at flere behandlere faktisk får til å hjelpe dem? 2: Det er ingen automatisk sammenheng mellom pedofile og overgripere. Det er som å anta at alle heterofile er voldtektsmenn. Det går helt fint an å være pedofil og samtidig se at man ikke kan agere på sine følelser,--faktisk så er det mest vanlig. I tillegg til en bunnløs sorg og fustrasjon. Samt redsel, stigmaet er stort, noe denne tråden er et godt bevis på. 3: Tja? Ja? De har jo ivertfall en sterkt avvikende tiltrekning, som i mange tilfeller kan enten bedres eller læres å håndtere, via behandling. Se punkt 1. Jeg lurer på hvor mange liv i form av selvmord som følge av selvforakt og fortvilelse som årlig går tapt... Anonymkode: cdfd7...3ab
AnonymBruker Skrevet 15. november 2017 #11 Skrevet 15. november 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg lurer på hvor mange liv i form av selvmord som følge av selvforakt og fortvilelse som årlig går tapt... Anonymkode: cdfd7...3ab Det lurer jeg også på. Men samtidig trenger vi ikke mennesker som kun forvolder andre smerte og overgrep. Anonymkode: 361cb...f69
AnonymBruker Skrevet 15. november 2017 #12 Skrevet 15. november 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Men pedofile kan ikke ta egne valg? Valg om å holde seg i milsevis unna barn om faren for overgrep er der? Anonymkode: 361cb...f69 Milevis? Tundraen i Sibir da eller? Hvor skal vi sende alle de homofile mennene da? De kan jo finne på å begå overgrep om de ikke holder seg unna andre menn. Eller de heterofile mennene som kan finne på å begå overgrep mot kvinner? Alvorlig talt... Tilby dem heller behandling! Anonymkode: cdfd7...3ab 1
Fjompen Skrevet 15. november 2017 #13 Skrevet 15. november 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det lurer jeg også på. Men samtidig trenger vi ikke mennesker som kun forvolder andre smerte og overgrep. Anonymkode: 361cb...f69 Så alle pedofile, selv de som aldri har vært mindre enn 10 meter unna et barn noensinne fortjener å dø? Interessant menneskesyn. Du er kanskje for kollektiv dødsstraff også? 3
AnonymBruker Skrevet 15. november 2017 #14 Skrevet 15. november 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det lurer jeg også på. Men samtidig trenger vi ikke mennesker som kun forvolder andre smerte og overgrep. Anonymkode: 361cb...f69 Skal man virkelig være nødt til å ta livet av seg for å slippe å bli overgriper? Anonymkode: cdfd7...3ab
Fjompen Skrevet 15. november 2017 #15 Skrevet 15. november 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men pedofile kan ikke ta egne valg? Valg om å holde seg i milsevis unna barn om faren for overgrep er der? Anonymkode: 361cb...f69 Siden andelen seksuelle overgripere ikke er pedofile, men overgripere, så vil jeg si at det er stor sannsynlighet for at antall pedofile som aktivt tar dette valget,og forsaker f.eks familieliv på grunn av en medfødt defekt er ganske høy. 1
AnonymBruker Skrevet 15. november 2017 #16 Skrevet 15. november 2017 2 minutter siden, Fjompen skrev: Så alle pedofile, selv de som aldri har vært mindre enn 10 meter unna et barn noensinne fortjener å dø? Interessant menneskesyn. Du er kanskje for kollektiv dødsstraff også? Snakker om de som begår overgrep jeg. De trenger vi ikke. Anonymkode: 361cb...f69
AnonymBruker Skrevet 15. november 2017 #17 Skrevet 15. november 2017 1 minutt siden, Fjompen skrev: Siden andelen seksuelle overgripere ikke er pedofile, men overgripere, så vil jeg si at det er stor sannsynlighet for at antall pedofile som aktivt tar dette valget,og forsaker f.eks familieliv på grunn av en medfødt defekt er ganske høy. Det tror ikke jeg. Og generelle overgripere har selvfølgelig også en medfødt defekt. Ingen normale mennesker begår overgrep på små barn. Anonymkode: 361cb...f69
AnonymBruker Skrevet 15. november 2017 #18 Skrevet 15. november 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Snakker om de som begår overgrep jeg. De trenger vi ikke. Anonymkode: 361cb...f69 Men de blir jo fengslet og får behandling. Jeg og @Fjompen snakker om de pedofile som ikke ønsker å begå overgrep. Overgripere bør straffes, pedofile som ikke ønsker å begå overgrep bør få et adekvat behandlingstilbud så de slipper å ta livet av seg for å unngå å skade barn. Anonymkode: cdfd7...3ab
AnonymBruker Skrevet 15. november 2017 #19 Skrevet 15. november 2017 Pedofile og homofile går ikke ann å kurere. De vil alltid ha den legningen. Men det de kan lære seg. Er å kontrollere legningen sin. Slik at den ikke blir praktisert på andre mennesker. Anonymkode: f1c1b...7d2
Mari Y Skrevet 15. november 2017 #20 Skrevet 15. november 2017 37 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja dette er noe jeg har lurt på lenge. Hvorfor søker ikke pedofile behandling? Hvorfor begår de overgrep når de vet de skader andre? Er de psykisk syke? Anonymkode: 361cb...f69 Jeg tror svaret er ganske enkelt: Kollektiv fordømmelse og skam. Mange pedofile er ikke overgripere, heller. Men i dagligtale blir det ofte vekslet om med barneovergripere. For å være spesifikk: Så er iflg legevitenskapen en pedofil en person som er tiltrukket av pre- pubertale barn, og de havner sammen med to andre kategorier: nepofili og hebefili. Nepofili er seksuell interesse for barn ca under 3 år, hebefili er interesse for barn i tidlig pubertet, dvs ca 11-14 år. Jeg tror også du kan snu spørsmålet om til: Hvordan tror du det er å være den personen som liker barn på 'feil' måte? Tror du det er lett eller tror du det er vanskelig? Kanskje er det nettopp dette som gjør at mange pedofile ikke oppsøker hjelp? Fordi de kvier seg for hvilke reaksjoner det får? 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå