Gå til innhold

Innadvendt mamma i 100% sosial jobb

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har to barn og 100% jobb. Etter jobb trenger jeg virkelig å være for meg selv. Å være med andre mennesker opplever jeg store deler av tiden som en stor belastning. 

Jeg får så dårlig samvittighet for ungene mine! Når jeg er sammen med de etter jobb, så er jeg så utålmodig og sliten at jeg ofte bare setter på tv... 

Hva feiler det meg? Er jeg bare innadvendt? Far må ta barna hele tida fordi jeg bare må være for meg selv. I helgene vil jeg bare slappe av alene. 

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er veldig normalt å bli sliten etter mye sosialisering. Hadde jeg vært deg, hadde jeg prøvd å finni meg en jobb som var minrde slitsom og sosial, så du har litt mer overskudd. Også å ha barna 50/50.

Anonymkode: 02e8f...f91

• Liker 2
Skrevet

En del går på hvordan du er, men en del handler om innstilling og hvilke valg du tar. Jeg er alene med ett barn, og er ekstremt introvert, jobber også i en veldig sosial jobb. Jeg må faktisk bare sette mine egne behov for alenetid til side og vente til barnet har lagt seg. Jeg får tatt igjen når barnet er hos faren, men at jeg velger å ikke bytte jobb til noe som kanskje passer personligheten min bedre skal ikke gå utover barnet.

Skrevet

Jeg har en kronisk sykdom som gjør at keg blant annet blir mer sliten enn andre.

Om det er klin umulig for meg å gjøre annet enn å hvile, eller det er snakk om litt egentid så tar jeg det- mannen også.

Men det kunne ikke falle meg inn å bruke sykdommen som argument for å trekke meg unna barnet mitt på daglig basis om jeg ikke er så utmattet at jeg virkelig ikke klarte å løfte en finger. Og i så tilfelle ville jeg jo vært ufør og i hyppig kontakt med helsevesenet for å se etter muligheter for bedring.

Så helt ærlig tenker jeg du må skjerpe deg rett og slett. Du får tenke at mindre økter med hvile selvsagt er greit(eks 15-20 min for deg selv før du går hjem, eller trening etc 2-3 ganger i uka(eventuelt mer etter barnas leggetid). 

Om barna dine har leggehelvete kvelden og natta lang ser jeg jo at du ikke får egentid. Men utover det vil du rett og slett gå glipp av det aller viktigste i livet ditt om du ikke skjerper deg- i mellomfasen mens du finner ny jobb. 

Den dagen du dør så blir ikke mangel på topp energi det du angrer på. At du valgte å distansere deg fra barna på hyppig basis vil derimot være det. 

Men selvsagt skal man ta hensyn til grunnleggende helsetilstand og ta grep for å bedre den. 

Gjest GoldenLioness
Skrevet
10 timer siden, Ambador skrev:

Jeg har to barn og 100% jobb. Etter jobb trenger jeg virkelig å være for meg selv. Å være med andre mennesker opplever jeg store deler av tiden som en stor belastning. 

Jeg får så dårlig samvittighet for ungene mine! Når jeg er sammen med de etter jobb, så er jeg så utålmodig og sliten at jeg ofte bare setter på tv... 

Hva feiler det meg? Er jeg bare innadvendt? Far må ta barna hele tida fordi jeg bare må være for meg selv. I helgene vil jeg bare slappe av alene. 

Dette synes jeg er hårreisende.

At fordi du er sliten og trenger alenetid så velger du bort dine egne barn. Hvorfor ble du mor for flere unger da?

Da må du gjøre som resten av travle foreldre gjør: du tar alene tiden når ungene er i seng.

Hvorfor valgte du egentlig å få barn om du ikke vil stille opp for dem? 

Om du ikke klarer å kombinere jobb og familieliv så må du ta et oppgjør med deg selv og prioriteringene dine. Skift jobb, reduser stilling eller ta deg sammen og ikke vær en fraværeden og egoistisk mor som setter egne behov foran barna sine.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...