AnonymBruker Skrevet 14. november 2017 #1 Skrevet 14. november 2017 Jeg har en teori, og det er at de som er litt usikre på det de gjør har mere behov for å "preike" til andre om det enn de som er sikre på det de gjør. F.ex. noen som er veganer og som egentlig har fryktelig lyst på kjøtt, har mere behov for å misjonere om det enn en som bare er veganer uten å tenke over det. Det jeg tenker er at det er denne erergien de bruker for å holde seg selv i skinnet som "kommer ut" i det å prøve å omvende andre. F.ex. så jeg nettopp at en fb-venn måtte presisere at sjelevennen som hun hadde funnet var også "low carb", og jeg tenkte wtf? Ser at hun ofte maser om dette lavkarbo-greine på fb, og nå lurer jeg på om hun egentlig har skikkelig lyst på en deilig sjokoladekake med hvetemel og sukker og at det er derfor hun må prate om det hele tiden Tenker også at det gjelder religion. Noen som innerst inne er usikre på hele greia er nok mere opptatt av at andre blir omvendt, enn de som har en indre trygghet på at deres tro er "riktig". Hva tenker dere? Er det en god teori? Anonymkode: af996...381
AnonymBruker Skrevet 14. november 2017 #2 Skrevet 14. november 2017 Så du tenker at da slaver var vanlig, så var alle som snakket høylytt mot slaveri usikre mennesker? Når man brenner for noe er man gjerne vokal. Usikre mennesker har som regel større problemer med å snakke for seg eller konfrontere andre mennesker. Dess mer utadvendt og trygg, dess mer er man komfortabel med å snakke om ideologiene sine Det heter for øvrig hypotese Anonymkode: 0ab16...171
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå