AnonymBruker Skrevet 14. november 2017 #1 Skrevet 14. november 2017 Det er mulig at denne burde vært under psykisk helse eller noe, men det er jo et problem relatert til sosiale relasjoner, så setter den her. Jeg har et problem med at jeg av og til sitter igjen med en helt tom og stresset følelse etter sosialt samvær. Jeg føler en klump i halsen og at jeg vil gråte og skade/straffe meg selv. Jeg føler en slags skam og at jeg har lyst til å unngå vennene mine for å ikke bli minnet på denne følelsen av at jeg er teit og rar. Jeg vet ikke helt hvordan jeg skal beskrive det. Av og til når jeg kommer hjem så føler jeg at et eller annet med dagen som gikk var "feil" men jeg klarer ikke å sette fingeren på hva det er. Jeg føler ikke at jeg fikk til det sosiale helt riktig, og at jeg har dummet meg ut uten at jeg kan sette fingeren på noen spesifikke situasjoner som er opphavet til denne følelsen. Jeg kan nok være en litt masete og slitsom person med stort behov for bekreftelse, og jeg kan nok også fremstå som litt "rar" for andre. Når jeg føler at folk har blitt lei av meg, synes at jeg er teit eller at jeg ikke fikk til det sosiale helt perfekt, at det ble litt rar stemning eller at noen ble irritert, så får jeg denne vonde følelsen. Jeg er ikke en gang sikker på om de følte det sånn, det er bare sånn jeg har tolket situasjonen. Ingen har sagt noe, men jeg føler at jeg er teit og at jeg burde ha stukket av fra den sosiale situasjonen før folk fikk nok av meg. Jeg føler at det meste av det jeg sa var ting som jeg ikke burde ha sagt. Når jeg kommer hjem så er jeg veldig sur på meg selv om føler meg veldig underdanig og dum. Jeg føler for å straffe meg selv. Det har skjedd flere ganger at jeg har sittet gråtende på badet og kuttet meg uten å vite hvorfor. Hva skal jeg gjøre? Anonymkode: d6ee2...5cb
AnonymBruker Skrevet 14. november 2017 #2 Skrevet 14. november 2017 Du er ikke glad i deg selv. Anonymkode: 75e5f...4c7
AnonymBruker Skrevet 14. november 2017 #3 Skrevet 14. november 2017 Jeg føler meg så dum akkurat nå. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Har lyst til å bryte sammen og gråte og kutte meg som straff, men jeg prøver å stå i mot. Anonymkode: d6ee2...5cb
AnonymBruker Skrevet 14. november 2017 #4 Skrevet 14. november 2017 Kontakt fastlegen din og få hjelp Anonymkode: 84f0a...b90 5
Den røde fare Skrevet 14. november 2017 #5 Skrevet 14. november 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg føler meg så dum akkurat nå. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Har lyst til å bryte sammen og gråte og kutte meg som straff, men jeg prøver å stå i mot. Anonymkode: d6ee2...5cb Én ting er viktig å lære seg, hva andre tenker får du ikke gjort noe med. Javel, kanskje de syns du er rar, men hva så? Kanskje noen av dine venner tenker som deg? At DE føler de har «dumma» seg ut? Send meg PM hvis du vil😊 3
AnonymBruker Skrevet 14. november 2017 #6 Skrevet 14. november 2017 Jeg føler meg så håpløs akkurat nå, og skjønner ikke hvorfor. Tårene presser seg ut. Hvorfor føler jeg meg sånn? Jeg har bestemt meg for å drikke litt alkohol for å prøve å roe ned kroppen og avlede tankene. På denne måten håper jeg å klare å undertrykke trangen til å kutte, for det er sånn en dum ting å gjøre. Anonymkode: d6ee2...5cb
AnonymBruker Skrevet 14. november 2017 #7 Skrevet 14. november 2017 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kontakt fastlegen din og få hjelp Anonymkode: 84f0a...b90 Takk for tipset, men det er ikke aktuelt. Jeg liker ikke å snakke om problemer ansikt til ansikt og jeg liker ikke å gå til legen. Jeg synes at det er mye bedre å snakke ut anonymt på internett. Anonymkode: d6ee2...5cb
AnonymBruker Skrevet 14. november 2017 #8 Skrevet 14. november 2017 Vel.... Jeg har den samme følelsen i blant. Den der tomme følelsen, stresset, følelsen av å oppføre seg dumt. Og jeg er en voksen dame med tenåringsbarn, med bra jobb og mange venner egentlig. Jeg vet ikke helt hva slags råd jeg skal gi, bortsett fra at det sitter i hodet ditt, og det vil ikke være der alltid. Å gå og snakke med noen er ikke dumt. Trening hjelper meg, gir meg god følelse og selvtillit. Gode samtaler med én venn om gangen. Anonymkode: 70b79...05c 3
AnonymBruker Skrevet 14. november 2017 #9 Skrevet 14. november 2017 Presser du deg noen ganger inn i sosiale situasjoner som du egentlig ikke har lyst å være i? Jeg kan kjenne igjen litt av følelsen, og det kommer gjerne når jeg har blitt stående og snakke med noen jeg egentlig ikke har lyst til å snakke med. Da sier jeg dumme ting (føler jeg), og det henger igjen en litt uggen følelse etterpå. Tror også jeg tar inn stemningen til andre. Mulig du er sensitiv og plukker opp andres stemninger også, og det er jo mange man kan møte i løpet av dagen som har en dårlig dag. Vil råde deg til å forsøke å få nok alenetid i løpet av dagen, og prøve å kjenne etter hvaslags følelser som kommer fra andre og hvilke som er dine. Og prøv å meditere litt, det kan hjelpe på vonde tanker. Søk på guidet meditasjon på youtube f.ex. Anonymkode: a782d...cb0
AnonymBruker Skrevet 14. november 2017 #10 Skrevet 14. november 2017 34 minutter siden, AnonymBruker skrev: Presser du deg noen ganger inn i sosiale situasjoner som du egentlig ikke har lyst å være i? Jeg kan kjenne igjen litt av følelsen, og det kommer gjerne når jeg har blitt stående og snakke med noen jeg egentlig ikke har lyst til å snakke med. Da sier jeg dumme ting (føler jeg), og det henger igjen en litt uggen følelse etterpå. Tror også jeg tar inn stemningen til andre. Mulig du er sensitiv og plukker opp andres stemninger også, og det er jo mange man kan møte i løpet av dagen som har en dårlig dag. Vil råde deg til å forsøke å få nok alenetid i løpet av dagen, og prøve å kjenne etter hvaslags følelser som kommer fra andre og hvilke som er dine. Og prøv å meditere litt, det kan hjelpe på vonde tanker. Søk på guidet meditasjon på youtube f.ex. Anonymkode: a782d...cb0 Ja - mindfulness og meditering er også bra. Men må læres. Anonymkode: 70b79...05c
Blod Skrevet 14. november 2017 #11 Skrevet 14. november 2017 Kjære Trådstarter Jeg må dessverre stenge tråden din. Årsaken til det er at vi moderatorer ikke kan passe tråden din konstant og luke ut svar du kan få som kan være skadelig for deg i den situasjonen du er i nå. En annen grunn er at vi ikke vet noe om hvilke kompetanse som ligger til grunn for de svarene du måtte få. Jeg vil oppfordre deg til å ta kontakt med Mental Helse, som er en telefon- og nettjeneste for alle som trenger noen å snakke eller skrive med noen om livets utfordringer. Du kan ringe til dem døgnet rundt på 116 123 eller benytte deg av nettsiden deres. Her vil du treffe mennesker som du kan prate med og få råd av, og du kan ta kontakt som anonym. Det skal også være et psykiatritilbud i alle landets kommuner. Hvis du ringer din kommunes servicetorg eller ser på hjemmesiden til hjemkommunen din, skal du finne info om dette. Her skal man kunne få noen å snakke med og hjelp videre. Lykke til! Blod, mod
Anbefalte innlegg