Gå til innhold

HATER jobben og er så inn i h... lei

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ferie fra neste helg men fatter ikke åssen jeg skal holde ut. Er masse rævsleiking og forskjellsbehandling på jobb og jeg orker bare ikke. I tillegg har jeg et prosjekt jeg bare ikke skjønner en dritt av og frist er neste uke. Jeg har spurt flere om hjelp men jeg skjønner bare ikke hva de mener. Føler meg dum, ubrukelig og at jeg bare er waste of space uansett :( 

Er så lei er så lei er så lei er så leeeeeei. Og ja jeg vet ingen på KG kan gjøre noe med det. og at jeg bare må holde ut og at neste helg ligger jeg ved et basebasseng og drikker aperol spritz. Har tross alt en jjobb, som er mer enn andre har, men har så utrolig mye ansvar nå..

Hvordan klarer dere å holde dere motivert når dere ikke trives? Kjenner jeg blir bare mer og mer sur jo mer ferien nærmer seg. 

Anonymkode: 4003b...b05

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Åssen kan du gjøre en jobb om du ikke skjønner jobben? :O

Anonymkode: 5f432...3d0

• Liker 5
Skrevet

Søk nye jobber. Det ligger mye nytt ute nå for tiden. Håper du holder ut frem til ferien. 

Anonymkode: 47991...4ba

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Åssen kan du gjøre en jobb om du ikke skjønner jobben? :O

Anonymkode: 5f432...3d0

Altså, jobben kan jeg ut og inn, har jobbet med det i 3 år :) Men det prosjektet jeg randomly har fått i fanget har jeg ikke gjort før, og når jeg spør om hjelp får jeg bare sånne jallasvar. Er på et annet språk i tillegg, så er mildt sagt frustrerende. 

I tillegg så maser folk på meg dag ut og dag inn, jeg får aldri fred eller arbeidsro og det føles som jeg tilter snart om jeg ikke får ferie :( Blir også masse overtid neste uke vet jeg pga vi er få på jobb. Gruer meg sånn at jeg sliter med å sove.. 

• Liker 1
Skrevet

Finne en løsning på problemet. I ditt tilfelle: søke andre jobber. 

Anonymkode: 811b3...1bf

• Liker 1
Skrevet

Har selv vært i en stressende jobb jeg hatet altfor lenge. Klarte liksom ikke å komme meg unna pga status, penger og sånn. Endte med å møte veggen, angst og depresjon. Mye bedre nå, etter at jeg byttet jobb. Det at jeg liker jobben min, gjør at jeg har det bedre, og jeg er et bedre menneske på alle mulige andre områder også. Finn deg en jobb du trives bedre i. Livet er for kort til å mistrives, om du har mulighet til å gjøre noe med det. 

Anonymkode: c6ff2...a0b

• Liker 1
Skrevet
27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Finne en løsning på problemet. I ditt tilfelle: søke andre jobber. 

Har søkt i 2 år.. uten resultat. Men ja, drømmen er en ny jobb! 

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har søkt i 2 år.. uten resultat. Men ja, drømmen er en ny jobb! 

Møt opp personlig i stedet for å sende søknad. 

Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har selv vært i en stressende jobb jeg hatet altfor lenge. Klarte liksom ikke å komme meg unna pga status, penger og sånn. Endte med å møte veggen, angst og depresjon. Mye bedre nå, etter at jeg byttet jobb. Det at jeg liker jobben min, gjør at jeg har det bedre, og jeg er et bedre menneske på alle mulige andre områder også. Finn deg en jobb du trives bedre i. Livet er for kort til å mistrives, om du har mulighet til å gjøre noe med det. 

Bra det ordnet seg for deg! Hvilken bransje jobbet du i? Jeg jobber i finans og det er et ufattelig stort press på oss. Er også lei av at folk som kan mindre enn meg får senior-roller, folk som JEG har lært opp. Flere på avdelingen får masse fordeler for de er kompis med sjefen privat. Syns det er feil. Tror ikke jeg er kynisk nok for den bransjen her.

Har søkt masse jobber men ikke fått et intervju en gang. Mistet motivasjonen så har ikke søkt noe nå på en stund. Håper jeg er mer motivert når jeg kommer hjem fra ferie... 

Skrevet

Advokatbransjen (med finans 😂). Men seriøst: med bakgrunn derfra kan du kanskje finne noe i det offentlige? FT eller i FINDEP? Selv har jeg omskolert meg. Hadde språkfag i tillegg til juss, så tok et år  PPU og er nå lærer på videregående. Passer meg mye bedre, og jeg trives så godt at jeg ikke lenger føler noe behov for å forsvare valget til de som tenker at jeg har tapt  karrierekrigen. Noe å tenke på? Lykke til!!!!!!

Skrevet

Hold ut. Og søk mye!

Jeg har sendt søknader i evigheter og var i ferd med å bli demotivert. Nå har jeg endelig fått intervju :)

Anonymkode: 22456...000

• Liker 1
Skrevet

Jeg ville heller jobbet et sted jeg stortrives med mindre lønn, enn brukt en dag av mitt liv (som jeg aldri vil få tilbake) på en jobb jeg ikke trives i for mer lønn

Skrevet
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Møt opp personlig i stedet for å sende søknad. 

Noe jeg ikke anbefaler. Har tidligere jobbet et sted hvor jobbsøkere plutselig dukker opp og ønsker jobb. Ikke alltid vi har tid til å møte vedkommende og ta en prat. Det er bare et irritasjonsmoment.

Ledige stillinger blir utlyst i de fleste bedrifter.

Anonymkode: b394b...530

• Liker 3
Skrevet
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Altså, jobben kan jeg ut og inn, har jobbet med det i 3 år :) Men det prosjektet jeg randomly har fått i fanget har jeg ikke gjort før, og når jeg spør om hjelp får jeg bare sånne jallasvar. Er på et annet språk i tillegg, så er mildt sagt frustrerende. 

I tillegg så maser folk på meg dag ut og dag inn, jeg får aldri fred eller arbeidsro og det føles som jeg tilter snart om jeg ikke får ferie :( Blir også masse overtid neste uke vet jeg pga vi er få på jobb. Gruer meg sånn at jeg sliter med å sove.. 

Du må selv ta ansvar for å avvisse de som er "på deg" og organisere dagen din, få fokus på de tingene som MÅ gjøres - deretter de som du burde gjøre, og til slutt ignorer det som ikke må gjøres i dag men ha det på lsiten så du ikke glemmer det.

https://medium.com/@AceGreen1989/finding-your-blue-chips-bf984f26425a

https://books.google.com/books/about/Up_the_Mood_Elevator.html?id=WwRemwEACAAJ&source=kp_cover

Skrevet
1 time siden, Carrot skrev:

Du må selv ta ansvar for å avvisse de som er "på deg" og organisere dagen din, få fokus på de tingene som MÅ gjøres - deretter de som du burde gjøre, og til slutt ignorer det som ikke må gjøres i dag men ha det på lsiten så du ikke glemmer det.

https://medium.com/@AceGreen1989/finding-your-blue-chips-bf984f26425a

https://books.google.com/books/about/Up_the_Mood_Elevator.html?id=WwRemwEACAAJ&source=kp_cover

Det fungerer godt for folk som faktisk har et visst mandat til å gjøre slike prioriteringer. Men en del har som oppgave å hjelpe andre som "kommer på døra", dvs. disse oppgavene er _også_ på "må" lista per definisjon. Det er ikke sikkert at dette gjelder TS, men det er en generell betraktning fra min side til de som bare tror at alt alltid dreier seg om å prioritere bedre. Det er slett ikke mulig for alle. 

Anonymkode: f14fe...897

• Liker 1
Skrevet

Poenget AB er at du ikke trenger mandat for å endre dine egne prioriteringer, hvis du har fire ting som alle haster må du selv gjøre valg for hvordan du skal få de ferdig. De som kommer på døra med ting som ikke kan løses innen 5 - 10 minutter vil i de aller fleste tilfeller akseptere at du sier "jeg skal hjelpe deg men akkurat nå må jeg få ferdig denne oppgaven" 

Tankesettet er viktig, resten kommer med øvelse.

Skrevet
1 time siden, Carrot skrev:

Poenget AB er at du ikke trenger mandat for å endre dine egne prioriteringer, hvis du har fire ting som alle haster må du selv gjøre valg for hvordan du skal få de ferdig. De som kommer på døra med ting som ikke kan løses innen 5 - 10 minutter vil i de aller fleste tilfeller akseptere at du sier "jeg skal hjelpe deg men akkurat nå må jeg få ferdig denne oppgaven" 

Tankesettet er viktig, resten kommer med øvelse.

Og mitt poeng er at de oppgavene som kommer "på døra" like gjerne kan være i samme kategori som de fire oppgavene man allerede har, f. eks. fordi man har kontraktsfestet løsningstid ovenfor kunde. Det finnes faktisk slike jobber, jeg har hatt et par av dem. Det er selvfølgelig noe annet hvis man selv sitter på fire oppgaver som _må_ gjøres og det kommer folk rekende med oppgaver som ikke er så viktig og der det ikke har umiddelbare konsekvenser å gjøre disse. Men det er altså ikke alle som har en jobb der det er mulig å gjøre slike prioriteringer. Og det handler igjen om hvilket mandat man har i egen jobb, i hvilken grad man har anledning til å gjøre egne prioriteringer og legge opp sin egen arbeidsdag. Det er først når man kan det man har reell mulighet til å prioritere. 

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Og mitt poeng er at de oppgavene som kommer "på døra" like gjerne kan være i samme kategori som de fire oppgavene man allerede har, f. eks. fordi man har kontraktsfestet løsningstid ovenfor kunde. Det finnes faktisk slike jobber, jeg har hatt et par av dem. Det er selvfølgelig noe annet hvis man selv sitter på fire oppgaver som _må_ gjøres og det kommer folk rekende med oppgaver som ikke er så viktig og der det ikke har umiddelbare konsekvenser å gjøre disse. Men det er altså ikke alle som har en jobb der det er mulig å gjøre slike prioriteringer. Og det handler igjen om hvilket mandat man har i egen jobb, i hvilken grad man har anledning til å gjøre egne prioriteringer og legge opp sin egen arbeidsdag. Det er først når man kan det man har reell mulighet til å prioritere. 

I enhver organisasjon hvor man har kundeleveranser er det sjelden disse kommer "på døra", spesielt om man driver med prosjektarbeid. Det å være litt mer "herre i eget hus" handler ikke om mandat. EI heller handler "blue chip" fokus eller "the mood elevator" om annet enn hvordan du selv tar grep i egen hverdag.

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du har et rigid tankesett. Da er det jo klart det blir vanskelig. 

• Liker 1
Skrevet
12 timer siden, Carrot skrev:

I enhver organisasjon hvor man har kundeleveranser er det sjelden disse kommer "på døra", spesielt om man driver med prosjektarbeid. Det å være litt mer "herre i eget hus" handler ikke om mandat. EI heller handler "blue chip" fokus eller "the mood elevator" om annet enn hvordan du selv tar grep i egen hverdag.

"Komme på døra" er mer et talebegrep, det betyr altså ikke nødvendigvis at folk kommer fysisk til døra, men at henvendelser/oppgaver kommer inn på andre måter, f. eks. via e-post eller andre systemer - men likevel må utføres så raskt som mulig. 

Nei, du har vel ingen forståelse for at andre kan ha en annen type jobb enn deg. Som sagt, jeg er helt enig i det du sier hvis man har mulighet til å prioritere i hverdagen, men en del har faktisk ikke det. At du ikke forstår det sier mer om deg. Folk som deg er en utfordring i arbeidslivet, fordi du ikke forstår at folk har forskjellige jobber, med forskjellig grad av autonomi. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...