Gå til innhold

Kan man pynte juletreet i november?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Man KAN vel pynte når man vil. Mange vil nok ha meninger om man velger å pynte allerede i November, men i USA pynter de aller fleste på dagen etter thanksgiving, som vil si siste helgen i November.

Vi som amerikansk hjem i Norge pynter treet første søndag i advent, noen ganger blir det litt senere.

Anonymkode: 17190...ae4

• Liker 1
Skrevet

Vet at i noen andre land så pynter man gjerne treet i slutten av november eller begynnelsen av desember. Man kan jo pynte akkurat når man vil! Synes verken det er ekstremt eller merkelig - tenker at folk gjør som de vil.  

Særlig hvis du har falskt juletre er det jo ikke noe problem å pynte så tidlig. Har du ekte vil det vel gjerne være tomt for nåler før julaften hvis man setter det opp så tidlig, så det er jo noe å tenke på :) 

Vi har ikke juletre en gang. Så det går også an! 

Anonymkode: ad8bd...c4c

Skrevet (endret)

Ja, det er de som smekker opp juletre og resten av pynten i november. Personlig venter jeg til i begynnelsen av desember, men jeg starter likevel for tidlig i følge enkelte. 

Endret av Elliespelli
Gjest Catalina Culès
Skrevet

Alt for tidlig, hadde vært lei før julaften.

Skrevet

Henger opp utelys, advndtsstaker og stjerner til 1. advendt, utover advendt butter jeg duker, lys og servietter og gardiner. Den skikkelig «julete» pynten tar jeg fram en ukes tid før jul. Det samme med juletreet. 

Første nyttårsdag et jula over for meg og da skal allt vekk. Venter ikke til 13’ende dagen.

Skrevet

Jeg syns det er harry og tradisjonsløst å pynte til jul så tidlig. Man skal liksom ikke ha hverdager lenger, bare kos året rundt. 

Hos oss pynter vi til advent 1. Desember eller første søndag i advent og pynter til jul siste uken før julaften. Treet opp 23. Desember. 

Anonymkode: 1b613...654

• Liker 11
Skrevet
23 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg syns det er harry og tradisjonsløst å pynte til jul så tidlig. Man skal liksom ikke ha hverdager lenger, bare kos året rundt. 

Hos oss pynter vi til advent 1. Desember eller første søndag i advent og pynter til jul siste uken før julaften. Treet opp 23. Desember. 

Det er nok av hverdager resten av året, er lovå ha det koselig i desember altså.

• Liker 7
Skrevet

Du kan selvsagt gjøre det hvis du har et kunstig tre (eller bytter tre annenhver uke :fnise:), men blir du ikke litt lei da? Der jeg jobber pynter vi til jul og serverer julemat fra starten av november, og jeg er allerede lei 

Anonymkode: 0e214...bc4

• Liker 1
Skrevet
On 14.11.2017 at 9:43 PM, Sonic said:

Vi pynter første søndag i advent

juletreet?

Anonymkode: 3a8f7...a30

Skrevet
På 14.11.2017 den 19.53, AnonymBruker skrev:

Leste denne bloggen: 

http://osloliving.blogg.no/1510682317_hele_huset_er_pyntet_til_jul.html

Ekstremt?

Når kan man begynne å pynte til jul?

Anonymkode: 63b36...1d4

Synes det var litt tidlig å sette opp treet! Jeg hadde lyst til å gå gjennom julepynten i dag, men klarte å holde meg unna :fnise: Gleder meg så til å pynte til jul og sette opp treet. Her pynter vi, og setter opp juletre 1.desember. Men siden jenta mi muligens skal feire bursdagen 2 desember, venter vi til 3 desember :fnise: Så er det ned igjen med juletreet 27 desember :) 

• Liker 1
Skrevet

Visst kan du det. Du kan pynte det akkurat når du vil

• Liker 1
Skrevet

Vi pynter siste helg i november, hvis jeg klarer å vente så lenge. ;) Da kommer alt av jul opp, utenom adventsstaken og stjerna. Det blir så fint når vi får fram julepynten derfor drar vi den fram tidlig, nisser og alt.:nisse:

• Liker 1
Skrevet
4 minutes ago, FrøkenMånestråle said:

Vi pynter siste helg i november, hvis jeg klarer å vente så lenge. ;) Da kommer alt av jul opp, utenom adventsstaken og stjerna. Det blir så fint når vi får fram julepynten derfor drar vi den fram tidlig, nisser og alt.:nisse:

Hva pynter dere med når det blir jul?

• Liker 2
Skrevet

Folk kan ha juletre i juli hvis de vil det, bryr meg ikke.  Jeg er normal og pynter lillejulaften slik det er meningen vi skal. 

• Liker 3
Skrevet
4 minutter siden, Måbarefåsiat... skrev:

Hva pynter dere med når det blir jul?

Da trenger vi jo ikke å pynte for vi har allerede gjort det. :) Vi har aldri hatt lilla for så å gå over i rødt osv. I min familie pyntet vi alltid til første advent med rødt og nisser og alt som var, så rydder vi det vekk i begynnelsen av januar. Synes det er koseligere med rødt, nisser og juletre hele desember i stedet for å styre med det rett før jul.

Skrevet
7 minutter siden, Mystix skrev:

Folk kan ha juletre i juli hvis de vil det, bryr meg ikke.  Jeg er normal og pynter lillejulaften slik det er meningen vi skal. 

Hvor står det at det er meningen at man skal pynte 23.12?

• Liker 2
Skrevet
23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er nok av hverdager resten av året, er lovå ha det koselig i desember altså.

Når stiller TS spørsmål om å pynte treet i november. Jeg feirer jul i desember. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...