AnonymBruker Skrevet 15. november 2017 #21 Skrevet 15. november 2017 14 timer siden, Chibi skrev: Hadde internett forsvunnet; kan hende en hacker klarer å mørklegge nettet, eller en terroristgruppe som finner ut at "Vi skal bombe servere"... Jeg ville nok ha fått sammenbrudd...Den første uka eller to, jeg ville nok gått på veggen og kjeeeeedet meg.. Samfunnet ville nok ha stoppet opp en liten stund også; En grunn til at man ikke bør la alt digitaliseres og man må bruke internet, før man går tilbake til eldre metoder. Går strømmen i flere måneder; si en gigantisk solstorm, så ville det vært mye verre...Du ville ikke fått kjøpt noe på butikken om du ikke har kontanter liggende... Og til og med da, så er det ikke sikkert du får kjøpt noe, om ikke butikken fører opp varer manuelt, enkelte vil nok sette seg på bakbeina og si "Nei, strømmen er gått, vi åpner når strømmen kommer tilbake"-Men om det da tar flere måneder før alt er på igjen, så....Må butikkene føre opp manuelt, er bedre det, enn masse svinn av ferskvarer.. Internett er en ting, strøm idag; Er myyyye viktigere x) Det hjelper heller ikke å ha kontanter liggende, for butikkene er uansett avhengig av utstyr som også er koblet til nett til syvende og sist, og det samme er den som registrere betalingene - bankene og andre finansaktører. Så butikken får uansett ikke registrert kontantbetalinger noe sted hvis en bråte mennesker dukker opp med cash. Butikken blir vel heller et yndet objekt for ran. Anonymkode: 67301...f8f
Jerry Lee Skrevet 15. november 2017 #22 Skrevet 15. november 2017 Jeg var godt voksen før Internett. Vi klarte oss den gangen, også. Tro det eller ei. Til og med uten mobiltelefon. Tenk på det, dere! 😨 ( ) Og jeg ville klare meg fint igjen uten den dritten!
AnonymBruker Skrevet 15. november 2017 #23 Skrevet 15. november 2017 6 minutter siden, Jerry Lee skrev: Jeg var godt voksen før Internett. Vi klarte oss den gangen, også. Tro det eller ei. Til og med uten mobiltelefon. Tenk på det, dere! 😨 ( ) Og jeg ville klare meg fint igjen uten den dritten! Forskjell på at man rent individuelt ikke ville følt noe savn etter apper, nettsider og gagdets i seg selv, men du ville nok ikke klart deg i samfunnet - som per i dag er helt avhengige av en fungerende nettinfrastruktur. Nettet er i dag nesten like viktig som en fungerende, stabil strømforsyning. Anonymkode: 67301...f8f
Jerry Lee Skrevet 15. november 2017 #24 Skrevet 15. november 2017 (endret) 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Forskjell på at man rent individuelt ikke ville følt noe savn etter apper, nettsider og gagdets i seg selv, men du ville nok ikke klart deg i samfunnet - som per i dag er helt avhengige av en fungerende nettinfrastruktur. Nettet er i dag nesten like viktig som en fungerende, stabil strømforsyning. Anonymkode: 67301...f8f Har jeg misforstått HI? Var det ikke snakk om å kunne leve uten all idiotien nettet består av? Endret 15. november 2017 av Jerry Lee
Daria Skrevet 15. november 2017 #25 Skrevet 15. november 2017 Vi ser her bort fra den lille detaljen om at samfunnsstrukturer ville kollapse, med alt det ville medføre, og tenker bare på enkeltmenneskets daglige bruk av sosiale medier og liknende? I så fall ville jeg klare meg helt fint, jeg er også gammel nok til å ha levd uten nett og mobil. Jobbhverdagen min ville blitt mer komplisert og tidkrevende, jeg ville sikkert handlet mindre, skrevet mer brev, gjort mer håndarbeid og brukt mindre tid på å sitte med nesa i ymse skjermer. Dessuten ville jeg måttet investere i et skikkelig leksikon... 1
AnonymBruker Skrevet 15. november 2017 #26 Skrevet 15. november 2017 7 minutter siden, Jerry Lee skrev: Har jeg misforstått HI? Var det ikke snakk om å kunne leve uten all idiotien nettet består av? Neida, jeg bare utforsket spørsmålet litt mer. En ting er som Daria er inne på, daglig bruk av sosiale medier og gadgets, men siden jeg var i det seriøse hjørnet så valgte jeg å se det i sammenheng med hvor stor del av infrastrukturen nettet tross alt utgjør i dag. For det er temmelig urealistisk at man kan leve i hver sin lille tue, godt beskyttet fra samfunnsmessige konsekvenser av et permanent kollaps Anonymkode: 67301...f8f
Jerry Lee Skrevet 15. november 2017 #27 Skrevet 15. november 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Neida, jeg bare utforsket spørsmålet litt mer. En ting er som Daria er inne på, daglig bruk av sosiale medier og gadgets, men siden jeg var i det seriøse hjørnet så valgte jeg å se det i sammenheng med hvor stor del av infrastrukturen nettet tross alt utgjør i dag. For det er temmelig urealistisk at man kan leve i hver sin lille tue, godt beskyttet fra samfunnsmessige konsekvenser av et permanent kollaps Anonymkode: 67301...f8f Javel. Og JEG svarte på HI.
Gjest Axl Rose Skrevet 15. november 2017 #28 Skrevet 15. november 2017 Det hadde vært bra, men jeg tror 3.verdenskrig hadde starta.
Kalevala Skrevet 15. november 2017 #29 Skrevet 15. november 2017 Det ville vært helt krise en stund. Men tilpasningsdyktig som jeg er, ville jeg vent meg til det. Hadde nok dykket ned i bøker igjen, slik jeg gjorde før internett. Kanskje jeg ville begynt å strikke? Det tror jeg kanskje.
AnonymBruker Skrevet 15. november 2017 #30 Skrevet 15. november 2017 16 timer siden, Tillion skrev: Det hadde nok gått helt fint. Har allerede kansellert bredbåndet og gått over til døgnpris på internett som insentiv til å bruke det mindre. Har også innsett at å kjøpe smarttelefon er noe av det dummeste jeg har gjort, men har ikke disiplin til å gi slipp på den... Blir nok Nokia 3310 når den tar natta, gleder meg. Hvor får man døgnpris på internett i disse dager...? Anonymkode: 0f38e...b37
BiancaH96 Skrevet 15. november 2017 #31 Skrevet 15. november 2017 15 timer siden, Evilposelos skrev: Ja, jeg sitter mye alene, så hadde jeg ikke hatt pc eller internett, hadde jeg glodd mye på tv Hadde jeg ikke hatt det, så hadde jeg vel begynt å hive ting rundt for moroskyld for å ikke bli gal Hahaha, man får ikke mer moro enn man lager selv, sies det. 1
Ella1 Skrevet 15. november 2017 #32 Skrevet 15. november 2017 Hadde vært topp Blitt litt som 80-tidlig 90 tallet igjen. Leie film, kjøpe magasiner, lese bøker, bruke kokebok, hatt hustelefon, skrevet brev, lagd fotoalbum... Tror det hadde blitt et mye mer avslappet samfunn.
AnonymBruker Skrevet 15. november 2017 #33 Skrevet 15. november 2017 Jeg hadde mistet jobben min, men ellers hadde det sikkert blitt litt koselig. Anonymkode: 25612...e42
AnonymBruker Skrevet 15. november 2017 #34 Skrevet 15. november 2017 Jeg opplever flere ganger i året å miste Internett-tilgangen, men det endrer egentlig ikke hverdagen min stort. Det eneste som er litt problematisk er at jeg ikke får betalt regninger fordi det ikke lenger er bankfilial her jeg bor. Anonymkode: 62427...2ab
Tillion Skrevet 15. november 2017 #35 Skrevet 15. november 2017 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvor får man døgnpris på internett i disse dager...? Anonymkode: 0f38e...b37 Talkmore har mobilt bredbånd med makspris på 39 kr døgnet. Mulig andre også har lignende tilbud.
Anoia Skrevet 15. november 2017 #36 Skrevet 15. november 2017 I det minste hadde vi sluppet kommentarfelt og det meste av trollingen som foregår for tiden. Før i verden måtte man skrive innlegg i avisen om man ville si sin mening offentlig; man fikk gjerne tenkt seg om litt før man sendte innlegget, og de teiteste kommentarene fikk ikke engang se dagens lys. 2
Chizue Skrevet 16. november 2017 #37 Skrevet 16. november 2017 18 timer siden, AnonymBruker skrev: Det hjelper heller ikke å ha kontanter liggende, for butikkene er uansett avhengig av utstyr som også er koblet til nett til syvende og sist, og det samme er den som registrere betalingene - bankene og andre finansaktører. Så butikken får uansett ikke registrert kontantbetalinger noe sted hvis en bråte mennesker dukker opp med cash. Butikken blir vel heller et yndet objekt for ran. Anonymkode: 67301...f8f Nåja, vi hadde kassesystem hvor vi hadde kontanter liggende i skuffa. Ikke mye, da mesteparten gikk på cashguard. Vi fikk ett større strømbrudd på jobb, hvor sjefen som yter ekstremt god service for alle kunder, ba oss ansatte skrive ned hver vare, springe rundt i butikken og finne prisen og regne ut. Kunder som var i butikken fikk beskjed "Strømmen er gått, om du bare skal ha ett par ting, så går det greit, men en hel handlevogn har vi desverre ikke tid til " Så når strømmen kom tilbake, så sto vi å tastet inn varer og registrerte kontantbetaling. Litt svinn ble det. men det er mulig. (Vi stengte dørene for nye kunder, men de som allerede var inne, fikk lov å handle ferdig)
AnonymBruker Skrevet 16. november 2017 #38 Skrevet 16. november 2017 Tror det ville vært veldig stressende og litt skremmende først før man ble vandt med det! Anonymkode: 9737b...b8c
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå